Pco en clomid

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bianca88, Feb 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Hallo!

Wij zijn nu 13 maanden bijna bezig om zwanger te worden.
    Ik heb helaas pco, en ben maar 2x uit mijn eigen ongesteld geworden vorig jaar. Ben sinds 11.1.12 doorverwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis.

Ik ben op 14.2.12 gestart met clomid50. Tot op heden nog geen groeiende follikel te zien. Morgen zit ik op cd19 en heb ik nog een echo bij de gyn opstaan. Dit is de laatste, en meen dat ik dan weer met provera ga starten en op cd3 met clomid. Maar ze gaan als het goed is dan met clomid100 beginnen, omdat de 50 niet aanslaat.

Zijn er nog meer vrouwen met deze ervaringen? Of hoe verloopt het bij jou? Wil graag ervaringen delen..

Groetjes bianca88

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Ik heb ervaring en zie mijn banner. Het heeft in het ziekenhuis, ivm cyste, wel nog een tijd geduurd, maar ben zwanger geworden in de 3e ronde clomid 100.

Succes en hoop dat het snel aanslaat en je snel zwanger mag raken.

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Aller eerst van harte gefeliciteerd meid! Super 9 weken!

Ik heb ook een cyste aan de rechterkant, maar ze houden het in de gaten zodat ze het niet verwaren met een evt groeiende follikel. Maar tot op heden heeft de clomid50 niet aangeslagen, het is de 1e maand. Ben benieuwd en hopelijk slaat de clomid100 ook bij mij snel aan. Hoelang ben je nu bezig geweest in het MMM procces?

4. cheriseken

Aug 21, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij sloeg clomidg 50 de eerste keer wel aan, de tweede ronde clomid 50 deed het zijn werk niet meer, daarna met 100 begonnen en die sloeg terug wel aan, en hopelijk met succes. Vrijdag waag ik mij aan een testje

5. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Bij mij is ook PCOS geconstateerd en ga morgen beginnen met Clomid 50. Nog even afwachten dus hoe het gaat lopen.

@ Bianca: Vervelend dat de 50 mg waarschijnlijk niet aanslaat. Hopelijk krijg je met 100 mg wel een eisprong!

@ Selina: Gefeliciteerd!! Wat zal je blij zijn na zo'n lange tijd toch zwanger.

@ Cheriseken: Voor jou even spannend dus. Ik duim voor je dat het raak is deze maand!

6. cheriseken

Aug 21, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt, en ik moet zeggen ik hoop wel stiekem.

In vorige cyclus daalde mijn temp al 3 dagen voor NOD, en nu is deze nog steeds heel hoog. Terwijl mijn NOD vandaag is als eisprong 14/02 was ofwel overmorgen.
    Maar weet niet of ik nog ga kunnen wachten tot vrijdag om te testen.

7. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Dat klinkt inderdaad goed. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind om nog 2 dagen te testen! Ik zal voor je duimen.

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    @cheriseken: Oh spannend meid, ik ga voor je duimen dat je a.s vrijdag of eerder een knal test mag hebben!!

@LindeDD: Spannend meid dat je morgen gaat beginnen met clomid50, hopelijk slaan deze bij jou wel aan meid!

Ik moet zometeen weer naar het ziekenhuis voor een echo, ben benieuwd wat ze gaat zeggen vandaag!

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Ben der weer...

Echo was niets te zien, wel nog dat vocht. Ik heb gevraagd wat dat dan is? Kan toch van een eisprong zijn, maar dan is het heel snel gegaan (in het weekend). Maar kan ook gewoon zijn dat er wel eens wat vocht is zei ze. Nu gaat ze overleggen straks met de andere wat we het beste nu kunnen doen, daarover belt ze mij straks op.

De twee opties zijn:
    - Maandag bloed prikken, afwachten op uitslag, 12.3 terug bellen als ik uit mijn eigen nog niet ongi ben geworden.

of

- Meteen beginnen met provera 10dgn, ongi afwachten, op cd3 starten met clomid100mg.

Nu hoop ik dat het het laatste is, ik heb geen zin om weer twee weken af te wachten :( omdat ik wel zeker weet dat er geen eisprong is geweest. Anders hadden ze wel een eitje vooraf zien groeien, dat zei zij zelf ook. Ik heb de provera en clomid al hier, ben ik net gaan halen bij de apotheek.
    Ohhh meiden duim dat ik vandaag of morgen met de provera kan beginnen!!!!!!

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    moet morgenvroeg urine inleveren voor een zwtest, is deze negatief dan mag ik met provera en op cd3 met clomid100 gaan starten :D!!!!!

11. jupje

jupje Actief lid

Sep 26, 2011
    164
    0
    0
    ik mag vrijdag beginnen met de eerste ronde clomid 50.. spannend!

12. cheriseken

Aug 21, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk voor jullie, dat jullie dan toch met clomid mogen beginnen
    hopelijk slaat hij ook effectief aan

13. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik heb gisteren m'n eerste Clomid genomen en werd gisteren middag heel misselijk en heb een paar keer overgegeven. Ik las wel op de bijsluiter dat dit een bijwerking kan zijn, maar ben toch bang dat het nu niet goed in m'n lichaam is opgenomen.
    Hebben meer hier ervaring mee?

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    @Jupje spannend meid!

@lindeDD spannend meid ik hoop dat de clomid aanslaat bij je, heb je nu 50 ?

Ik ben gisteren begonnen met provera 10dagen,nu nog 8 dagen dus. Op cd3 start ik met clomid100, hoop zo dat deze nu wel aanslaat!

Ik duim voor jullie x

15. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Ik heb er bij de eerste kuur geen last van gehad. Ben wel vandaag hele dag misselijk en duizelig geweest. Dit staat ook in de bijsluiter van provera. Heb hier voorheen geen last van gehad. Net cup-a-soup op en het gaat nu een beetje.
    Hopelijk ben je gauw van de misselijkheid af meid.
    Maar het zijn idd bijwerkingen van clomid, mijn beste vriendin die heeft toen veel last gehad van opvliegers!

16. cheriseken

Aug 21, 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb vandaag de test gedaan, en die was positief!!!!

ben zo blij! hopelijk blijft nu alles goed verlopen.

17. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    1,418
    0
    36
    @ Cheriseken: GEFELICITEERD!!!! :) Wat fijn zeg, geniet ervan.

@ Bianca: Ik heb inderdaad Clomid 50mg. Gisteren had ik ook nog last van misselijkheid, maar niet meer overgegeven gelukkig. Vandaag (nog) nergens last van.

18. moonique23

Sep 4, 2011
    76
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Heeej
    ik heb ook pco bij mij werkte clomid 50 100 en 150 allemaal niet
    toen kreeg ik monopur en nu heb ik progon nu heb ik gisteren de eitjes laten springen en goed aan het sporten dus ik ben benieuwt

19. Bianca0

Bianca0 Nieuw lid

Mar 4, 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik zit in hetzelfde traject als jullie maar dan met andere merk medicijnen. Femara. Helaas door mijn pco menstueer ik niet uit mijzelf en heb elke maand veel cystes rondom mijn eierstokken. Hiervoor krijg ik ook primolut. Ik vroeg me af als bij jullie ook eitjes komen tijdens de medicijnkuur. Ik ben vanaf 2011 bezig met hulp van de gyn en heb gisteren mijn eerste ei gekweekt van 20!! (hihi). Hebben jullie daar ook moeite mee? Nu een prik pregnyl gehad en nu huiswerk!!

20. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    @cheriseken ohhh meid ik lees nu pas je bericht!! Wat een super goed nieuws!!! GEFELICITEERD!!!!!!! xxxx

@monique23 Pff wat balen dat bij jou de clomid niet werkte meid, hopelijk heeft de progon nu wel zijn werk goed gedaan!!

@Bianca0 Ik menstrueer ook niet uit mijn eigen, ik heb hiervoor provera. Ik denk dat dat bij jou primolut heet toch? Ik heb nog geen eitje gehad, omdat de clomid50 niet aansloeg. Ben nu eerst bezig met een 10daagse kuur van provera waarvan ik nu op de helft zit en dan start ik op cd3 met clomid100. Op cd10 moet ik terug om te kijken of er eitjes groeien.

Share This Page