Vorig jaar eind oktober kwamen we er bij de verloskundige achter (tijdens het maken van de echo) dat het vruchtje zich niet ontwikkeld had.. Daarna volgde een hele verdrietige en onzekere tijd. Uiteindelijk ben ik twee keer gecurreteerd, en konden we deze gebeurtenis pas eind januari van dit jaar afsluiten. Dat is dus een lange tijd geweest. Bij de laatste curretage is er een afspraak gemaakt voor een hystereoscopie omdat er een kans bestaat dat de baarmoederwanden verkleven door het twee keer curreteren in korte periode. Toen had ik zo iets van hopelijk is dit niet nodig en ben ik dan al weer zwanger. Helaas komt de datum van de ingreep steeds dichterbij en ben ik nog niet zwanger. We zijn nu net weer met een nieuwe ronde begonnen om het zo maar te zeggen, en ik hoop dat het deze keer wel raak is.. Toch blijft de onzekerheid. Ik blijf ups en downs houden, de ene keer denk ik och het komt vanzelf wel goed, maar de andere keer ben ik bang dat het helemaal niet meer gaat lukken. Het houdt me echt bezig. Ik kan er wel met mijn man over praten maar dat is toch anders denk ik dan dat ik er met lotgenoten over kan praten. Ik ben de eerste in de vriendengroep die met een kinderwens bezig is, praat er met hen wel over maar dit blijft toch een beetje oppervlakkig (zij zijn er nog helemaal niet mee bezig, ik ben al verder in mijn 'levensfase'). Ik hoop dat er iemand is die iets soort gelijks heeft meegemaakt, liefst op dit moment in haar leven zodat ik dingen kan delen. Liefs W.
Ahhh wat balen meid Bah niet leuk! Ik heb zelf ook 2 x een curretage gehad, in 1 week tijd, maar bij mij hebben ze niet gesproken over een hysteroscopie, ik zou volgens hen weer zonder problemen zwanger moeten kunnen raken, maar misschien komt dat ook omdat ik nog vrij jong ben en de kans op verklevingen etc dan misschien kleiner is??? Ik wil je in ieder geval heeelll veel sterkte wensen! En hopelijk ben je toch snel zwanger....