Help..Bang, onzeker en veel vragen :(

Discussion in 'Miskraam' started by Vintage Rose, Jan 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

ik wil t heel graag even in een apart topic kwijt..

Na een positieve zwangerschapstest 14DPO verloor ik afgelopen zondag bloed (4 weken en 2 dagen zwangerschap heel pril dus). Maandag door de verloskundige doorverwezen voor een bloedtest.
    HCG was laag 19.. Ben de hele week bloed verloren iets minder dan mijn normale menstruatie want die is meestal zwaar, maar toch genoeg voor mijn gevoel.
    Vandaag 2e bloedtest en toen ik belde vd uitslag zat ik helemaal klaar om te horen dat het HCG was gezakt. Ik was nogal in shock toen ze zei dat de waarde gestegen was tot 43. Dit is nog redelijk laag maar ik zou vandaag 4.6 weken zijn dus dat kan nog volgens de verloskundige zeker gezien mn late innesteling.
    Nu moet ik een week wachten tot de volgende bloedtest :(

Ondertussen zit ik mezelf zo'n beetje gek te maken. Lees allerlei enge dingen zoals een bbz. Ik heb geen buikkrampen of koorts maar ben zo bang dat het helemaal niet goed zit en alle gevolgen van dien.

Jullie kunnen er waarschijnlijk weinig mee maar ik wilde het even van me afschrijven..

2. leolientje

leolientje Actief lid

Aug 7, 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Hey Vintage,

Echt super kl*te dat afwachten.. Maar aan de andere kant is er nog wel een sprankje hoop! En hoop... doet leven ;)

Misschien moet je het internet even links laten liggen en proberen even je gedachten te verzetten, hoe moeilijk misschien ook..

Ga lekker poetsen in huis, leuke film kijken of douchen/in bad en dan lekker proberen te slapen! Misschien een onmogelijke opgave, maar wachten moet je toch..

3. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is zo..dat wachten is erg maar niet het ergste. Dat ik zo vreselijk bang ben en allemaal doom- scenario's voorbij zie komen is veel erger. Ik ben wat dat betreft een echte hypochonder. Google is in mijn geval niet altijd je beste vriend...;)

4. leolientje

leolientje Actief lid

Aug 7, 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Dan vooral wegblijven van Google zou ik zeggen! Als ik daar wat kwaaltjes neerzet ben ik volgens google ook meteen op sterven na dood, dus je kan er maar beter niet meer kijken.. ;)

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Sterkte Vintage.

6. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel prinses x

Ik zal proberen niet al teveel te Googlen leolientje

7. Humtum

Humtum Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    1,046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik weet wat je doormaakt. Ik heb ruim 2 weken moeten wachten voordat ik duidelijkheid had. Bij mij twijfelde men wel over bbz omdat men met de echo's geen duidelijkheid beeld kreeg.

Maak je niet te druk over bbz. Kans is heel erg klein nl.
    Mijn gyn vertelde pas dat bij een waarde van 1500 of hoger en geen vrucht in de baarmoeder de diagnose bbz gesteld word.
    Het is nl wel een "goede zwangerschap" (met bijbehorende hcg stijging bedoel ik) maar op verkeerde plek.

Jouw waarde duidt dus eerder of op een prille zwangerschap met langzaam stijgend hcg of op een zwangerschap die niet goed loopt en dus traag hcg aanmaakt.
    Ik hoop voor je het eerste! Probeer veel afleiding te zoeken, je moet nu ff afwachten en je lijf de tijd geven om zich eventueel verder te ontwikkelen. Ik weet dat dat hardstikke moeilijk is, maar doe vooral dingen die je prettig vind, lees niet teveel op Google en zoek steun!

Sterkte meis!

8. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @humtum verschrikkelijk dat je dat hebt moeten mee maken.

Kan je niet genoeg bedanken voor je geruststellende woorden. Ik begrijp dat m'n hcg op dit moment nog te laag is voor een bbz.
    De onzekerheid is echt erg moeilijk het zal uiteindelijk wel vrijdag worden. Zondag verjaardag van m'n zoontje dat geeft gelukkig wel afleiding. X

9. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

Sep 18, 2013
    750
    1
    0
    Pff lieverd jouw geduld wordt zo enorm op de proef gesteld..
    Denk aan de woorden van humtum, ik denk ook echt niet dat je een BBZ doormaakt. Slaap lekker voor straks, voor zover dat mogelijk is..

10. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @tralala Thanks lieve meid!

Ik heb vanochtend toch maar getest en t streepje was idd stuk duidelijker dan vd week. Ik ga vd week nog twee keer testen. Neem aan dat streepjes lichter/donkerder worden adhv HCG. Snap dat dat nog niets zegt of de zwangerschap nog in tact is maar ik hoop er zo wel achter te komen of t zakt of stijgt.

11. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

Sep 18, 2013
    750
    1
    0
    Mijn duimen blijven draaien!! Hoop zo op een klein beetje geluk voor jullie!

12. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Donkerdere testen klinkt hoopvol iig! Sterkte meis!! We zouden zooo graag de tijd vooruit willen spoelen soms he.. Gefeliciteerd alvast met je zoontje ;) Hopelijk een fijne dag morgen.

13. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Vintage rose, maak je niet gek met testen verslinden of extra echo's. Dat levert alleen maar weer nieuwe onduidelijkheid op. Wacht nog even af. Je bent zwanger, 20 jaar geleden wist je van al deze toestanden niks en was je gewoon lekker zwanger. Nu zitten we vaak al vanaf 2 weken na de positieve test in spanning omdat de zwangerschap niet volgens het boekje gaat. Tja, dat kan, de natuur laat zich toch niet helemaal regiseren.

14. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Astrid als ik niet zoveel bloed was verloren (en nog) had je me niet gehoord over extra testen en echo's.
    Heb godzijdank twee gezonde kinderen rondlopen na twee prima zwangerschappen, maar heb nog nooit eerder een miskraam gehad dus dit brengt extra onzekerheid en angst met zich mee.

15. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Spannend Vintage... Het is helaas afwachten momenteel...zolang je hormonen stijgen is dat een goed teken denk ik! Zodra het bij mij duidelijk was dat het foute boel was, waren m'n hormonen al flink gezakt vergeleken bij de zwangerschaps bloedtest (voor al die gezellige ziektes etc, had ik bijna een week ervoor laten doen).
    Hoop het voor je dat deze het te gezellig vind daar binnen en het vloeien verder niks was. Onze lijven kunnen zo'n gekke dingen doen... Sterkte iig!

16. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Does
    Dankjewel voor je steun! Helaas weet ik vrijdag pas of t nu gezakt of gestegen is. Mijn gevoel zegt gedaald maar we wachten af. X

17. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Heb je geen test meer gedaan?

18. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

Oct 22, 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @meiske80
    Jawel vanochtend de streep was echter exact hetzelfde als zaterdag dus ik ben niet veel wijzer helaas.

19. miss27

miss27 Lid

Jan 5, 2014
    60
    0
    0
    Veel sterkte de komende tijd vintage en houd goede moed hoop voor je dat alles goed zal komen!!

20. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Vrijdag weer n bloedtest toch? Sterkte meid...

Share This Page