In onze straat komen ze VAAK langs. Vooral goede doelen maar ook andere zaken, vandaag weer iets met 'rioleringsonderhoud'. Lang verhaal maar doel: ter plekke tekenen om 9 euro per maand af te laten schrijven en dan krijg je X en Y-service... Jullie kennen 't wel... Wat mij opvalt is dat deze mensen steeds brutaler worden. Ze geven zeer adrem antwoord en lijken getraind hierin. Een paar voorbeelden van vandaag: ik: ik teken dit soort contracten nooit aan de deur. dame: ik wil wel even binnenkomen. ik: pardon? Ik: dit soort zaken bespreek ik ook altijd eerst met mijn man. dame: is hij thuis? ik: nee, hij is op zijn werk dame: is hij bereikbaar? ik: pardon? echt waar, het wordt steeds grenzelozer! Komt gewoon aan mijn deur haar trucjes op mij uitoefenen. Volgens mij moet ik gewoon mijn frustratie even kwijt. Heb natuurlijk niets getekend.
Hier gaat de deur meteen weer dicht. En er schijnen ook stickers voor te zijn net als nee stickers. Idd schandalig!
Zelfs een sticker op de deur werkt niet meer. Ik heb een nee nee sticker voor reclame en ongeadresseerde post. Laatste krijg ik nog steeds. Ik heb een sticker voor verkoop aan de deur en ook daar kijken ze niet naar.
Inderdaad: nee tegen colportage, o.i.d. Wat ontzettend vervelend! Vooral dat ze zoveel langskomen... Daar zou ik helemaal niet op zitten te wachten. En dat ze getraind worden op dat soort antwoorden, geloof ik wel. Ze worden natuurlijk steeds vaker afgewezen, dus daar gaan ze op trainen. Kun je niet gewoon zeggen (en volhouden) "nee, geen interesse"? Dat i.c.m. met die sticker aan de deur en vervolgens ook verwijzen naar die sticker en de deur dicht doen. /edit: zie ook: De originele Niet-Aan-De-Deur anti-colportage Sticker Geen colportage sticker bestellen - Vermijd collectes aan de voordeur Afspeelpagina / Vara Kassa
Ik heb een deur vol met stickers! Gisteren stonden er Jehova's voor de deur, exact op het moment dat ik het avondeten op het bord deed - ondanks die stickers. Ik zal maar niet herhalen wat ik gezegd heb. Netjes was het in ieder geval niet.
Hier ook zo'n gladde aal aan de deur van de week. Hij had den heel verhaal, ik luisterde netjes. Vervolgens pakt hij zijn pennen formulier en vraagt om mijn naam en telefoon nr. Ik: ehm? Volgens mij heb ik nergens ja op gezegd, sterker nog je hebt me helemaal niks gevraagd. Als je wil dat iemand ergens lid van word is het geloof ik wel zo beleefd om te vragen of diegene dat überhaupt wel wil! Hij: oh maar je was zo enthousiast! Ik: nee? Ik luisterde naar je verhaal, er was trouwens geen speld tussen te krijgen. Hij: nou dan vraag ik het toch netjes, wil u lid worden? Ik: nee, fijne dag nog! Hij: oh? Maar waarom niet? U bepaalt zelf wat u kan missen. Ik: ik kan niks missen, en als ik wat kon missen dan zoek ik zelf een goed doel wat me aanspreekt. Hij: oh maar wat spreekt je aan dan? Ik: dit niet, het spijt me.. FIJNE DAG NOG.. DOEIIIIIIIIII! Brutale aap! Echt.. Als je dit soort werk wil doen moet je op z'n minst toch enige vorm van beleefdheid hebben lijkt me, maar dat is ver te zoeken bij dit soort mensen.
Voor mijn zwangerschap wou ik de beste persoon nog wel aanhoren om vervolgens vriendelijk af te wimpelen. Nu ben ik er wat makkelijker (lees; lomper) in geworden. Als er een verkoper aan de deur staat is het meteen: "Nee! Aan de deur wordt niet gekocht en bekeerd zijn we al". En vervolgens gaat de deur dicht.
Vreselijk toch, brutale apen.... Sinds ik een sticker onder de bel heb, nog geen verkoper weer gezien. Had vorige week wel schijnbaar blinde Jehova's voor de deur staan, maar ben zelf als een dove op de bank blijven zitten. Het is goed hoor.
Laatst stond er één van een beveiligingsbedrijf. Ik gaf gelijk aan geen belangstelling te hebben. Hij reageerde onmiddellijk met een nadrukkelijke blik op mijn buik en "Vind u veiligheid voor uw gezin dan niet belangrijk?" "Nee hoor, niet echt." *deur dicht* Ik hoorde later van de buurman (die blijkbaar nog niet zo goed is in gewoon de deur dichtdoen) dat hij bij hem ook heel vervelend was geweest. Steeds maar door blijven drammen. De buurn had verteld dat hij een hond had en echt niet bang was voor inbrekers. Eerst wilde die man toen allemaal weten wat voor hond het was en hoe ze hem hadden afgericht. En vervolgens een heel verhaal dat als hij de buurman de hond uit zou laten, dat ze dan wel eens z'n huis zouden kunnen binnendringen en zijn vrouw van alles aan konden doen. Ik kan niet wachten tot er na een 'bel-me-niet-register' ook een 'bel-niet-aan-register' komt!
Ik zou graag een andere keuze hebben dan ze als stront te behandelen, maar helaas. Als je me dwars gaat zitten krijg je gewoon de deur in je gezicht, doei!
Mócht je er toch instinken (of iemand in je omgeving), houd er dan rekening mee dat er altijd nog zoiets is als de colportage wetgeving! Zie: Colportage - Uw rechten bij verkoop aan de deur en tijdens verkoopdemonstraties | ConsuWijzer.nl Vooral ouderen zijn nog vaak "slachtoffer" van dit soort vervelende praktijken en dan is het handig voor de omgeving om te weten dat er wetten en regels hieromtrent zijn waardoor je er nog vanaf kunt komen. Al moet je wel weten dat je vrij snel actie moet ondernemen.
Gelukkig komen ze hier niet vaak. Houd er helemaal niet van. Wel komen ze af en toe van de kerk voor lezingen ofzo maar dan zeg ik, we zijn islamitisch dus geen interesse en dat werkt heel goed, haha, ze weten nooit meer wat ze moeten zeggen.
Had mijn reactie kunnen zijn.. Heel vervelend die mensen aan de deur. Als ik ergens lid van wil worden of iets wil hebben ga ik zelf wel op zoek. In de stad staan ze hier ook altijd.. Ik loop er of met een boog omheen of zeg al NEE als ze maar naar mij kijken. Een keertje is niet erg, maar als je 2-3x per week wordt lastig gevallen wordt het wel een beetje vervelend.
Ik heb ook een sticker en nog bellen ze aan. Laatst om de dakgoot schoon te maken tegen betaling Hij: hallo mevrouw, wij maken dakgoten schoon..... Ik: kun je lezen? Hij: ja mevrouw. Ik: kijk hier een sticker waarop staat dat ik geen verkoop aan de deur wil. Hij: dit is geen verkoop. Wij maken dakgoten schoon.... Ik: jullie leveren een dienst en willen er geld voor. Dat is verkoop! Hij: het is echt geen verkoop mevrouw. Wij maken dakgoten schoon.... Ik: zeg niks en doe de deur dicht. Hoe dom kun je zijn! Hij stond ook echt in de repeatstand Elke week komen ze hier wel langs. Gek word ik ervan!!
Zo opperde laatst iemand van Kika dat er kindjes wel op een heel verschrikkelijke manier doodgingen als ik geen donateur werd. Nou dan wordt ik ZEKER geen donateur En dat terwijl ik verder eigenlijk niks tegen heb op Kika. E ze ook best weleens een spontane donatie krijgen. Week later op dezelfde plek aangesproken door iemand anders die voor Kika aan het werven was en toch even gemopperd en gevraagd of dat nou bij andere mensen wel werkt? En daarna dus geen donateur geworden wederom. Maar dan omdat ik liever spontaan doneer als dat mij toevallig zo uitkomt.
Pas kwamen ze hier ook aan de deur,mijn man deed open en zei gelijk na z,n verhaaltje geen interesse,maar hij bleef maar doorgaan.Toen kwam ik even naar m toe en sprak m hard toe van wat begrijp je niet aan geen interesse,wegwezen nu!!En deed de deur dicht.Als hun brutaal zijn,kan ik dat ook hoor