Hallo dames, Ik ben 16 oktober bevallen van mijn dochter. Ik heb 4 weken borstvoeding, maar omdat het helaas vanzelf stopte overgegaan op flesvoeding. Inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, ik heb van de gyn een receptje voor de diane 35 pil gehad, dit op mijn verzoek omdat ik zoveel last van pukkels heb. Volgens de gyn kon ik nu gewoon blind starten zonder een keer ongesteld geweest te zijn. Wat is jullie ervaring hiermee? Is het niet gewoon beter toch eerst een ongi af te wachten? In de toekomst willen we graag nog een tweede en ik vroeg me af of mijn cyclus er geen hinder van onder vind als ik nu zo blind start. Aan de andere kant wil ik ook dolgraag met de pil starten gezien mijn huid, ben het meer dan zat om er zo uit te zien.. Alvast bedankt!!
Ik ben zelf circa 4 wkn na de bevalling ook gewoon begonnen met de pil (geef ook flesvoeding) en de eerste strip afgemaakt. Na 3 a 4 dgn kwam de bloeding (en hoe!). Na de stopweek weer beginnen met een nieuwe strip... Het enige is dat je tijdens het gebruik van de allereerste strip niet beschermd bent, als je na de stopweek weer begint aan de nieuwe strip ben je vanaf dan wel beschermd. Ik zou dus gewoon doen wat de gyn je vertelt; hij heeft er tenslotte ook verstand van! Succes enne dan weet je het alvast, de eerste menstruatie is behoorlijk heftig!!! Hier waren de tampons niet aan te slepen en ben dus zeker 2x doorgelekt