Hoi dames, Zoals jullie aan mijn banneronderschrift zien ben ik inmiddels beland in de 12e ronde. Had dit nooit verwacht maar 'even snel zwanger worden' zit er bij ons dus duidelijk niet in. Ik weet dat mensen die graag zwanger willen worden er èèn jaar voor moeten uitrekken en hier dus rekening mee moeten houden. Daarom troost ik mijzelf hier heel vaak mee als ik weer een beetje in een dip raak. Maar toch stelt het mij niet helemaal gerust en vind ik èèn jaar toch best lang. Alsof je dan 'minder' vruchtbaar bent en al blij mag zijn met èèn kind. Wie heeft dit gevoel nog meer alsog je minder vruchtbaar bent omdat het bijna een jaar (of zelfs langer) heeft geduurd voordat je je eerste kind kreeg? Groetjes Vanilia
Ze zeggen dat een jaar ervoor uitrekken heel normaal is, dat je daar geen zorgen voor hoeft te hebben. Mijn moeder was met de eerste ook pas na een jaar zwanger met de tweede (mij dus) ging het iets sneller binnen 4 maanden.
hey vanilia Ik herken je gevoel heel goed . Wij zijn nog geen jaar bezig , maar we hadden ook nooit verwacht dat het zo lang zou gaan duren . Iedere keer wanneer de duivels weer komen denk ik ook och we zijn nog geen jaar bezig . donderdag moet ik weer naar de gyn en horen we hoe het zit met onze vruchtbaarheid. L.sybje
Hoi Vanilia, Wij zijn nu ook al ruim een half jaar bezig en zonder reslutaat. Sterker no g, mijn cyclus is nog niet eens fatsoenlijk op gang. Heb mijn nog maar 2x gehad. Ook dat schijnt normaal te zijn, maar ik had er geen lekker gevoel over. Ben naar de huisarts gegaan en zij gaf aan dat ik een echo kon laten maken en dat mijn bloed onderzocht kon worden. Dit is nu een week geleden gebeurt, alles ziet er goed uit, dus best een opluchting. Volgende week heb ik een afspraak met mijn huisarts om te kijken of mijn eisprong gestimuleerd kan worden. Kortom, als je je ongerust maakt, gewoon naar je huisarts stappen, hij/zij kan je misschien gerust stellen of je doorverwijzen. Succes
bij de 1e direct de 1e ronde zwanger, de 2e zelfs door de pil heen terwijl we pas na de bouwvak wilden stoppen met de pil, en nu met de 3e hadden we (stom stom stom) zoiets van het zal ook wel weer snel gaan en daar rekende we eigenlijk ook op... maar niets bleek minder waar pas na 1,5 jaar en vele onderzoeken met slechte uitslagen en 2 wkn voor we de mm in zouden gaan bleek het uiteindelijk toch zelf gelukt te zijn maar het is idd zo dat ze verwachten dat je doorgaans binnen het jaar zwanger bent... succes meid en je gevoelens zijn voor vele heel herkenbaar hoor..
Bij ons was het na 13 rondes pas raak, en zelfs toen was mn cyclus nog onregelmatig! Ben in de 11e ronde gaan tempen en ovutesten gaan gebruiken met een positief resultaat in de 13e ronde! Veel suc6!
ik heb ook van die dipjes. Wordt elke maand meer. Morgen naar de gyn, en ik hoop dat we dan meer weten, en er iets aan kunnen doen, waardoor ik de volgende ronde in 1 keer zwanger ben! Ik herken het dus ook. De dipjes liggen altijd rond de ongi, de teleurstellign is dan ook het grootst. Nu rond de klusperiode heb ik juist weer energie, en positieve gedachten!
Zwanger worden is niet alleen een kwestie van gemeenschap hebben op de juiste dag, zodat zaadje en eitje bij elkaar kunnen komen, dus zeg maar niet alleen van wel of niet vruchtbaar zijn. Ik denk dat ze daarom zeggen dat je er een jaar voor uit moet trekken, zodat je jezelf zeg maar ook de kans geeft om zwanger te worden. Dat is puur theorie en ik kan me voorstellen dat je een maandje of wat wel zoiets hebt van: ligt het nu aan één van ons, of is het 'gewoon' nog niet gelukt? Toch is het, denk ik, een redelijk termijn om iig te proberen op de natuurlijke manier zwanger te worden alvorens je de medische molen ingaat om de vruchtbaarheid te controleren e.d. Als je dat bijv. na vijf maanden doet, dan ben je relatief gezien helemala nog niet zo lang bezig, toch? Al is het gevoel wel anders... Succes, en ik hoop dat je snel zwanger bent.
Wij zijn nu ook ruim een jaar bezig en ik denk ondertussen ook zeker te weten (?) dat één van ons onvruchtbaar is. Ik weet dat dit zwartdenken is maar je wordt toch bang.... Heb al wel besloten (mijn lief heb ik dat ook even vriendelijk medegedeeld )dat ik na het 1e kindje (als dat dus gaat lukken) ook geen pil ga slikken. Ik wil de kans voor een tweede helemaal open hebben zeg maar.... hahahaha
Hoi Vanilia, Ik lees af en toe mee, ben niet heel actief op dit forum. Maar wat ik je wilde zeggen dat ik je zo herken in wat je schrijft. Ik ben in aug. 2006 gestopt met de pil (nog niet eens een jaar, wat zeur ik) en had ook gehoopt al wel zwanger te zijn. en ik troost me net als jij steeds met het idee dat een jaar heel normaal is. Ik merk dat ik het vooral moeilijk vind dat ik om me heen mensen die dicht bij me staan achter elkaar zwanger zie worden, binnen een paar maanden. Natuurlijk weet je dat ieder lichaam anders is en vergelijken geen enkele zin heeft, maar lastig is het wel. En wat ik ook merk dat de teleurstelling iedere maand steeds groter wordt naarmate de tijd vordert. Er niet te veel mee bezig zijn en het loslaten is wel het beste wat ik verstandelijk heel goed weet, maar je gevoel he. Ik leef met je mee, hoop voor je dat je niet meer lang hoeft te wachten en misschien een schrale troost: er zijn meer mensen in hetzelfde schuitje!
Hoi Vanilia, Ik lees af en toe mee, ben niet heel actief op dit forum. Maar wat ik je wilde zeggen dat ik je zo herken in wat je schrijft. Ik ben in aug. 2006 gestopt met de pil (nog niet eens een jaar, wat zeur ik) en had ook gehoopt al wel zwanger te zijn. en ik troost me net als jij steeds met het idee dat een jaar heel normaal is. Ik merk dat ik het vooral moeilijk vind dat ik om me heen mensen die dicht bij me staan achter elkaar zwanger zie worden, binnen een paar maanden. Natuurlijk weet je dat ieder lichaam anders is en vergelijken geen enkele zin heeft, maar lastig is het wel. En wat ik ook merk dat de teleurstelling iedere maand steeds groter wordt naarmate de tijd vordert. Er niet te veel mee bezig zijn en het loslaten is wel het beste wat ik verstandelijk heel goed weet, maar je gevoel he. Ik leef met je mee, hoop voor je dat je niet meer lang hoeft te wachten en misschien een schrale troost: er zijn meer mensen in hetzelfde schuitje!
Bij ons is het nu raak voor de eerst, wel in dec 2006 een mk gehad. Maar bij de echo zag het er heel goed uit. We waren beland in ronde 17, wel heb ik het de laatste twee ronde goed los kunnen laten met zo'n instelling van we zien wel waneer het lukt. Ik wens je veel succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes jessie33
Ik ben in september 2006 gestopt, maar ook nog zonder resultaat. Heb ook nog steeds geen normale cyclus, dus dat werkt ook neit echt mee. Als ik jou was zou ik toch es een afsrpaak met de ha gaan maken.
Hey allemaal, Wij zijn ook een jaar bezig. Vooral de eerste maanden lette ik heel erg op wanneer we kluste, wat voor symptomen ik had voor mijn NOD etc. Ik probeer het nu een beetje los te laten. Ik denk dat je niks kunt zeggen van evt. symptomen want ik heb ze -waarschijnlijk net als jullie- allemaal weleens gehad. Anderen om je heen snel zwanger zien worden is het moeilijkste. Wel geloof ik dat alles met een reden gebeurd in het leven. Wat ook zo is: Als je aan de pil gaat wordt er nadrukkelijk gezegd...vergeet er geen EEN want dan heb je kans op zwangerschap. Logisch dat veel vrouwen een bepaalde verwachting hebben van snel zwanger worden. Plus dat de stellen die snel zwanger worden het altijd van de daken schreeuwen hoe vruchtbaar ze wel niet zijn. En stellen als ons gaan niet zeggen dat ze een jaar of langer bezig zijn geweest. Meid, kop op! Het komt echt voor ons allemaal! En als je een inzinking heb, praat het hier lekker van je af! Liefs Mickey
Mijn vriend gaat er ook van uit dat het ongeveer een jaar zal duren voor het zover is. Voor ik met de pil stopte was ik het ook helemaal met hem eens en leek een jaar helemaal niet lang. We zijn nu in ronde 4 en het valt me op dat het me tot nu toe best verdriet doet als ik weer ongie word. Ik weet, een jaar is heel normaal. Maar als je stopt met de pil dan is een kindje vanaf dat moment welkom. Dán is een jaar wachten plotseling héél lang. Vooral die laatste weken van de cyclus, na de ei-sprong... Die dúren lang!
meid heel herkenbaar hoor. zie mijn banner en onderschrift, bij ons zit het ook niet mee. Na een jaar eindelijk zwanger, maar dat mocht niet zo zijn. Dus dat kindje heeft ons verlaten. Maar niet getreurd....we gaan er gewoon weer voor! We laten ons niet gek maken. En ja, ook wij hebben troost met de weet dat we niet de enigen zijn, die er een jaar of langer over doen om uiteindelijk onze droom toch in vervulling te zien gaan. Want dat gebeurt....let maar op! Positief denken, heb ik van dit alles geleerd tot nu toe. Je hebt het niet zelf in de hand....tja je moet wel net op het juiste moment vrijen, maar dan nog moet het maar net allemaal goed gaan. De tijd zal het leren... succes met alles en laat je niket gek maken. Die stellen die gelijk zwanger zijn schreeuewen het misschien van de daken omdat ze er zo trots op zijn. Ik denk dat er veel meer stellen zijn net als wij, maar die houden het stil voor zich....dus die verhalen hoor je niet. LAAT JE NIET GEK MAKEN! liefs
Bedankt allemaal voor jullie lieve en bemoedigende antwoorden. Ik geef niet op en probeer inderdaad vooral positief te denken. Ik hoop voor iedereen of die nou net begonnen is of alweer bijna een jaar bezig is snel zwanger mogen raken (amen). Liefs Vanilia
Ik hoop het ook Tenminste iets leuks om naar uit te kijken. Ik had al een voorgevoel dat die van mei niet zouden uitkomen. Kijken hoe het in juni gaat.
We zijn nu ook 1 jaar bezig, en de ene keer kan ik het beter van me af zetten als de komen dan de andere keer, nu weet ik ook weer zeker dat ik vandaag of morgen wordt,