Een jaar proberen is normaal.....toch?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Vanilia, May 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    En deze maand heb ik een heel goed gevoel. Ik weet niet waarom.... misschien ijdele hoop, maar het gevoel is er ;)

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dikke knuffen voor jullie!

3. Pooltje

Pooltje Actief lid

May 28, 2007
    325
    0
    0
    Wij zijn december 2005 gestopt met de pil en hebben veel pech gehad, twee zwangerschappen die beide in een mk zijn geeindigd. Ik ken daarom het gevoel ´wat duurt het lang´ en ´waarom zij wel en ik niet´ maar al te goed, maar daar schiet je niks mee op.
    Mijn tip is probeer je gedachten te verzetten en te genieten van de maanden waarin je nog wel een of meerdere pilsjes mag drinken, wel naar de sauna kan, makkelijk vrienden kan opzoeken en naar verre landen op reis kan, etc etc. Ook hierbij denk je wel steeds ´kan het nu wel´ maar ik heb besloten geen jaar als ´zwangere´ te leven terwijl ik het nog niet ben. Geniet van het leven, maar wel met mate, vanaf de ei-sprong tot de NOD weer even wat rustiger aan. Op die manier is het voor mij goed vol te houden en voor mijn vriend ook een stuk gezelliger! Succes ermee allemaal.

4. hopes

hopes Bekend lid

Nov 24, 2006
    804
    0
    0
    nederland
    Ik ben al ongeveer 3 maanden niet actief geweest op het forum, dit wordt weer het eerste berichtje wat ik tik.....
    Dit is echt het topic waar ik naar zocht! ik ga nu de 11e ronde in en ik voel me zo ontzettend rot, ben er bijna van overtuigd geraakt dat er iets mis is en ik niet op de normale manier zwanger zal worden....

mijn man wil er geen ziekenhuisverhaal van maken, dat heeft hij al gezegd... ik heb een redelijk regelmatige cyclus...

deze maand ga ik beginnen met tempen....misschien dat ik dan wat duidelijkheid krijg over mijn lichaam.... wordt nu zo ontzettend onzeker!

Ben zo benieuwd of er mensen zijn die net als ik gewoon wat meer geduld moeten hebben en toch zonder onderzoeken ed zwanger zijn geworden...

Nou mijn eerste berichtje is alles behalve vrolijk, lijk wel een depressieve muts...hahahaha ben ik niet hoor! maarja als de lesbische zus van mijn vriendin zelfs snel zwanger kan worden!

liefs

5. Nataly

Nataly Actief lid

Jul 4, 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Lees dit maar eens, komt van deze site!

Wat is "normaal"?

Veel vrouwen raken in paniek als ze binnen een paar maanden nog niet zwanger zijn. Ze denken meteen aan onvruchtbaarheid of allerhande problemen. Maar daar hoeft helemaal geen sprake van te zijn!

Wat zijn je kansen om zwanger te worden? En welke factoren beïnvloeden de kans op zwangerschap?

Onderzoek in een niet-geselecteerde groep mensen laat zien dat 80-90% van de vrouwen van paren met kinderwens binnen een jaar zwanger zijn. De gemiddelde kans per maand (dat is iets anders dan een normale kans) die hieruit berekend kan worden is 15%. Als je onvruchtbaar bent is je kans per maand 0% en als je supervruchtbaar bent 60%. Iedere kans daartussen komt dus voor!

Supervruchtbaar: je zwangerschapskans per maand is 0,6 (60%), binnen een half jaar is 100% zwanger .
    Normaal vruchtbaar: je zwangerschapskans per maand is 0,2 (20%), binnen een half jaar is 74% zwanger, binnen een jaar 93% en binnen twee jaar 100%.
    Matig vruchtbaar: je zwangerschapskans is per maand 0,05 (5%). Binnen een jaar is 46% zwanger, binnen 2 jaar 71%.

Wat uit deze cijfers blijkt is dat het niet normaal is als je binnen een paar maanden zwanger bent! Het is normaal als je binnen twee jaar zwanger bent en het komt vaak voor dat het binnen een jaar lukt. ( bron: Obstetrie en gynaecologie, PE Treffers)

Wanneer onderzoek?

In Nederland zijn de afspraken zo, dat als jullie na een jaar onbeschermd vrijen (dus zonder condoom, pil, spiraal of wat dan ook) nog niet zwanger zijn, dan kom je in aanmerking voor extra onderzoek. Dit onderzoek zal in de meeste gevallen NIETS opleveren! Het meest waarschijnlijk is dat je er niets aan de hand is en dat je gewoon een paar maanden langer geduld moet hebben. Uiteraard zijn er wel diverse oorzaken voor niet zwanger worden. Die kunnen met dat onderzoek worden opgespoord en daar kan dan eventueel iets aan gedaan worden.

Veel liefs en succes

Nataly (ook al wat langer bezig, ronde 17)

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hey Nataly, ja dat stukje heb ik inderdaad gelezen, ergens is het inderdaad wel een geruststelling en misschien moeten we onszelf wel een jaar gunnen voorat we gelijk in de twijfel raken

Hopes, ik vind het naar voor je dat je je zo naar voelt maar kop op meid, jij, ik en velen met ons zitten in hetzelfde schuitje en volgens het stukje moeten we iets meer geduld hebben en zijn we jammer genoeg niet zo 'super' vruchtbaar ;) . Sterkte he?

En iedereen ook heel veel geduld toegewenst! Laten we hopen dat 2007 ook ons jaar wordt.

Liefs Vanilia

7. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Het is ook heel normaal. Mijn moeder was van de eerste keer in ronde 1 zwanger en mijn broer en zus duurde het ruim een jaar..
    Mijn moeder vertelde laatst ook dat toen zij probeerde zwanger te worden dat het normaal was als je pas na 2 f 3 jaar eens naar de huisarts ging als het niet lukte..Dus er er is nog hoop:D:D

8. hopes

hopes Bekend lid

Nov 24, 2006
    804
    0
    0
    nederland
    hai

ja, ik weet het eigenlijk ook wel, maar het is zo moeilijk te accepteren als mijn vriendinnen alleen maar aan sex hoeven te denken en ze zijn zwanger.... voel me zo leeg....zo niet compleet snap je?!.... en na 11 rondes wordt het ook wel eens tijd toch? Ik heb straks 6 weken zomervakantie, en mijn man 4, wie weet dat de rust van de vakantie ons goed doet en het dan lukt... het wordt gewoon ons jaar meiden, dat moet! liefs

9. jesjuh

jesjuh Actief lid

May 29, 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    ik kan nog niet echt met jullie meevoelen want ik ben pas met de 3de ronde bezig. En ik had ook nog niet verwacht al zwanger te zijn. Maar ik wil jullie wel ff allemaal een hart onder de riem steken en heeeeel veel succes wensen met het zwanger raken! ik hoop dat het snel lukt bij iedereen! Zal zekers flink voor jullie duimen! :D ;)

10. Hster

Hster Actief lid

May 14, 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hey dames,

Heel herkenbaar allemaal! vooral de frustratie dat het om je heen blijkbaar bij iedereen wel zo ineens lukt. Hoewel: van veel mensen in je omgeving die iets verder van je af staan, weet je ook niet hoelang zij al bezig zijn geweest...

Wij hebben tegen best veel mensen gezegd dat we aan het proberen zijn. wat natuurlijk goedbedoelde vragen oplevert: en.... al zwanger? en dan dus al 10 rondes nee moeten antwoorden. :thumbdown:

Moet eerlijk zeggen dat ik wel gedacht had dat het sneller zou gaan, vriendje had zich al ingesteld op 1 jaar dus die heeft meer geduld. Maar mijn geduld is dus minder: daarom vandaag bij de huisarts langsgegaan.
    Eerste stap: sprema test, daarna zien we wel verder.

En Hopes: ik hoop ook dat 2007 ons jaar wordt! [-o<

11. Patries5

Patries5 Actief lid

May 1, 2007
    103
    0
    0

12. loontje79

loontje79 Lid

May 30, 2007
    8
    0
    0
    Hoi Patries5

Wat jij zegt is zo herkenbaar! Ik heb eind nov de pil voor het laatst geslikt en :( dacht ook dat het wel snel raak zou zijn. :cry: Niet dus!
    Zou vandaag ongi moeten worden, maar mijn cyclus is nog niet regelmatig. Heb wel vanaf zondag pijnlijke tepels. Kan dus zo zijn dat ik wel ongi wordt. Ene kant hoop ik van wel, dan ben ik in indergeval behoorlijk regelmatig! Bij mij in de omgeving is ook"íedereen" zwanger! Wel leuk voor hen hoor, maar je kent het wel hè?!

13. hopes

hopes Bekend lid

Nov 24, 2006
    804
    0
    0
    nederland
    heerlijk al die herkenbaarheid... ben ik toch niet de enige!

dikke knuf voor allemaal xxx

14. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Net zoals Hopes zegt, zo herkenbaar......
    Ik zit nu in de 14e ronde. Ik heb al getempt maar daar wordt ik niets wijzer van, ben nog steeds onregelmatig ongesteld. Ik wil vanaf deze maand ovutesten gaan gebruiken, kijken of dat wat opleverd.

15. hopes

hopes Bekend lid

Nov 24, 2006
    804
    0
    0
    nederland
    hey balou,

Ik ben deze ronde begonnen met tempen, zie wel of het wat wordt.... ik heb het idee dat ik op de juiste momenten klus, heb een regelmatige cyclus... daarom is het ook zo frustrerend en eng... succes met je ovu's!

16. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Balou, wat jij zegt heb ik dus ook. Ben netjes elke maand ongesteld. Klus (voor mijn gevoel) tijdens de vruchtbare dagen. Heb ook elke maand cervixslijm. De ene maand meer als de andere maand maar goed.
    Heb vorige maand ovu-test gedaan, hartstikke positief op dag 12 en 13.
    Maar toch lukt het dan niet inderdaad.
    Ondanks alles denk ik dat alles goed komt. Heb gewoon een hekel aan die periode van de eerste ongi dagen. Dan voel ik me meestal heel down maar daarna gaat het wel weer.
    Maar de twijfel blijft inderdaad of alles wel goed is bij je en bij hem natuurlijk.

17. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    Hoi Vanilia,

Grappig, hier hetzelfde, netjes om de 28 dagen, met ovutesten op dag 12,13 positief...en toch steeds weer niks.
    Moeilijk he, om steeds weer positief te blijven. Ik merk dat dat stemmetje toch wel steeds weer terugkeert, wat als er wel met een van beiden of allebei iets niet helemaal oke is? Maar goed, met doemdenken komen we er ook niet.
    Laten we hopen dat het snel raak is! En tot die tijd genieten van wat we wel hebben:)

Liefs,Marit

18. marina99

marina99 Bekend lid

Sep 12, 2006
    913
    0
    0
    hier nog 1,bijna een jaar bezig,tel de rondes niet meer ,maar denk dat we nu in ronde 12 zitten.

mijn cyclussen liggen tussen de 25-28 dagen.gebruik sinds de afgelopen keren ovulatietesten en krijg ook een duidelijke smiley op dag 12-13.
    ook heb ik vaak duidelijk dat cervixslijm.

voel meestal een week van te voren aan dat ik ongi word,heb dan al lage rugpijn.

ben ook ontzettend bang dat er iets niet goed zit bij mij of mijn man...

heel veel succes iedereen hoor! ;)

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik herken dit ook wel heel erg, niet van nu, maar van mijn eerste kleine. ik en mijn vriend kregen en ik was niet aan de pil en omdat we allebei een kinderwens hadden en hij toch wat ouder is hadden we naar een paar maand zo iets van nou worden we zwanger dan is het meer dan welkom, want we hebben allebei een kinderwens.
    nou na 13 maanden waren we dan zwanger van darryl*.
    in die tijd ben ik ook naar de ha geweest, omdat ik dacht dat er iets mis was met me, ook omdat ik nooit de pil had gebruikt. en dan zie je allemaal zwangeren en je beste vriendin wordt door de pil heen zwanger en wil eigelijk het kindje niet.. (is er nu wel heel gelukkig mee!) maar o wat was dat moeilijk.
    bij dylano was ik na 3 maanden zwanger en nu is het weer afwachten, maar ik ga weer van dat jaar uit.

sterkte meiden en ik hoop dat het voor jullie nu wel snel raak mag zijn!

lieve groet janneke

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

@ all.....

Helaas herken ik dit ook maar al te goed. Ben nu 13 maanden verder en 6 cyclussen. Toen ik de eerste maand overtijd was, had ik echt het gevoel dat ik zwanger was... heb toen ook heel veel testjes versleten! Ook omdat mijn moeder 5 kids heeft en van alle 5 in 1 maand tijd zwanger. Ik dacht....owww dat doe ik haar wel even na... HELAAS!

Om eerlijk te zijn, geloof ik er echt niet meer in, om ooit een positieve test te krijgen.....

Share This Page