Een jaar verder..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sabje373, Jan 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag is het precies een jaar geleden dat we stopte met voorbehoedsmiddelen. 15-01-2014 begon de eerste cyclus. Met de pil was ik al ruim een jaar gestopt, aangezien ik daar toch echt heel humeurig van wordt.. We zijn nog niet eerder begonnen, daar ik eerst mijn studie wilde afronden.

Ik ben 28, vriendlief 35. Allebei nog jong genoeg dacht ik. Een jaar verder, maar helaas geen zwangerschap. De eerste 6-8 maanden ging prima. Ik bleef nog hoop houden. " ach, het komt nog wel, het jaar is nog niet voorbij..." Ik bleef dat voor mezelf herhalen, maar nu kan dat niet meer.

Van begin af aan heb ik het gevoel gehad dat het bij ons niet gemakkelijk zou worden, en hield ik er rekening mee dat het ons niet spontaan zou gaan lukken.. Misschien is dat ook geen goede instelling, maar dat gevoel krijg ik maar niet weg. Vorige maand ben ik begonnen met ovulatietesten. Clear Blue, moet goed zijn dacht ik, veel goede verhalen over gelezen van mensen die spontaan zwanger zijn na gebruik van die dingen.

Ook die hebben niet geholpen en ik wordt er ook niet veel wijzer van.. Vorige maand geen smiley en deze maand ook weer niet. Inmiddels zit ik op cd16 en heb ik deze maand nog 12 dagen te gaan voor ik weer ongesteld moet worden. Maar goed, ook nu weer geen smiley te bekennen. Wel al de hele dag een zeurderig gevoel in mijn onderbuik vlak bij mijn liezen, maar dat is dan vast geen eisprong..

En dan is er ook nog een direct familielid zwanger, ik merk dat ik er bozig van wordt. Ik maak opmerkingen tegen vriendlief die ik niet heel vriendelijk vindt en ondertussen hou ik mijn gezicht maar in de vrolijke plooi. Ze is al bijna zwanger als je er naar kijkt, dus ik verwachte al dat het niet lang zou duren. En maar zeuren over pijnlijke borsten en misselijkheid. Stap op, wees blij.. Maar goed, ze kennen onze situatie niet, dus eigenlijk mag ik ook niet klagen..

Hebben jullie soortgelijke ervaringen? En wat te doen met die ovulatietesten? Nog maar een weekje door testen in de hoop dat ie positieve test nog komt? Is er nog hoop?

We wachten nog tot maart tot het bellen van de huisarts.. En ook daar zie ik vreselijk tegen op... Dus ik hoop van harte dat het voor die tijd nog lukt..

2. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Jeetje wat verdrietig zeg :(
    Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit.

Maar ik zou zéker wel nog doortesten hoor met de ovutesten. Ovulatie op dag 14 is gemiddeld hè, kan ook zomaar pas op dag 20 zijn bijvoorbeeld (zoals bij mij ;)). Dus gewoon doortesten, wie weet komt ie nog!

Kop op meis!

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Lastig is dat hè :( hier de 2 jaarsgrens vorige maand gepasseerd en dat voelde ook kut :( de huisarts bellen was bij ons trouwens wel een opluchting!

Ovulatietesten zou ik gewoon mee doorgaan, bij een cyclus van rond de 28-33 dagen kan hij komen van ongeveer dag 10 tot dag 23 :) ik heb ongeveer zulke cyclussen als jou en bij varieert het tussen dag 14 en dag 20. (Al meestal rond dag 16/17).

Je kan ook evt gaan tempen om je cyclus in kaart te brengen!

Sterkte!

4. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Temperaturen wilde ik inderdaad de volgende cyclus ook gaan doen, al was het alleen maar omdat een huisarts dat toch graag wil zien..

Ik heb er nog 6, dus dan kan ik door tot cd22.. Mijn cyclus is wel redelijk regelmatig gelukkig, over het algemeen tussen de 27-29 dagen, met 3 uitschieters van 24, 32 en 33 het afgelopen jaar. Volgens mij is dat wel regelmatig in ieder geval..

Ik zie echt als een berg op tegen dat traject, maar dat heeft meer met mijn verleden te maken dan het traject zelf denk ik. Gelukkig hebben we nog 3 maand en gaan we er deze maand nog maar even extra voor. Ik ben deze maand voor de ovulatietesten uit gegaan van een cyclus van 24 dagen, dus begonnen op dag 7. Vroeg genoeg hoop ik maar.. Vanaf dag cd 8 ook om de dag geklust tot nu toe.. Dat is in de afgelopen maanden ook niet altijd gelukt, maar dan zit er meestal 3 dagen of langer tussen.. 3 dagen wil op zich ook wel, maar langer eigenlijk niet geloof ik..

5. kiwi31

kiwi31 Actief lid

May 9, 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hoihoi, hier in nov. 2012 de pil weggedaan.
    na 1,5 jaar was ik wel zwanger van ons zoontje, maar helaas is hij met 15 weken geboren.'

nu inmiddels 2 jaar bezig...

6. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Kom je alleen even een knuffel geven. Wat vreselijk moeilijk al deze onzekerheid.
    Ik hoop dat jullie gauw gezegend zijn met een voorspoedige zwangerschap.

Liefs!

7. Naturel

Naturel Fanatiek lid

Sep 5, 2013
    1,544
    267
    83
    Noord-Holland
    Heel veel kracht en succes gewenst sabje!
    Als ik jou was zou ik lekker de huisarts bellen hoor. Die kunnen je eventueel nu al doorsturen en dan weet je wel alles zeker. Ik werd met 10 maanden naar het zh gestuurd, omdat mijn cyclus zelf niet op gang kwam/komt. Met behulp van het zh ben ik nu wel een mooie cyclus aan het opbouwen en kun je gerichter klussen.

Succes! Weet dat het zwaar is. Blijf er over praten en neem desnoods een goede vriend of familielid in vertrouwen. Dat werkt wel goed bij ons.

8. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    @PandaVliegen: 2 jaar al.. pff, dat lijkt me inderdaad ook erg kut.. Ik voel me al haast bezwaard dat ik loop te klagen over 1 jaar..

@Kiwi: Oh jee, wat heftig. Helemaal met 15 weken, dan ga je er van uit dat je veilige grens voorbij bent en dan gaat het nog mis.. Helemaal ook zuur omdat je ook voor dit kleintje al zo lang hebt moeten wachten.. Zitten jullie al in een medisch traject?

@Diazz: Lief van je! Ik hoop het ook nog steeds.. Misschien wel naïef?

9. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Hoi Sabje,
    Wat rot voor jullie dat het niet wil lukken!
    Begrijp dat de stap om naar de huisarts te gaan moeilijk is, maar dan weet je (hopelijk) wel waar je aan toe bent en kun je verder.
    Ik ben een half jaar na het stoppen met de pil naar huisarts gegaan omdat mijn cyclus niet op gang kwam, doorverwezen naar gyn. en na een echo bleek ik pcos te hebben. Vervolgens Clomid gekregen en binnen 2 rondes zwanger. Dus in juli naar de dokter en in september zwanger.. We hebben veel geluk gehad dat het zo snel is gelukt met Clomid, is niet bij iedereen zo, maar het kan dus wel!
    Ik ben dus erg blij zo snel naar de huisarts te zijn gegaan, want zonder die hulp waren we nu wellicht nog nergens.
    Het is niet leuk die onderzoeken etc, maar als je eenmaal zwanger bent, ben je zo blij, dat het niets meer uitmaakt hoe je er gekomen bent! (In mijn ervaring!)

Verder weet jouw directe familielid niet dat jullie ook bezig zijn en heeft zij misschien echt veel last van misselijkheid etc. Ik heb dat ook, probeer me hier wel over in te houden bij anderen omdat ik niet weet in welke situatie zij verkeren en het dan begrijpelijk frustrerend kan zijn als zwanger worden niet lukt, maaarja niet iedereen denkt daaraan. Maar je kan er wel erg ziek door zijn en dan is het geen zeuren wil ik alleen maar zeggen;)

Hoop voor je dat je hoe dan ook gauw een positieve test in handen hebt!! Knuffel!

10. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doornroosje: ik geloof best dat je echt heel ziek kan zijn hoor. Maar ze is gewoon een dramaqueen en zit verlegen om elke vorm van aandacht die ze krijgen kan.. Vandaar ook dat ik er bij haar zo fel op ben..

11. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

Aug 30, 2014
    185
    7
    18
    Vervelend dat je voorgevoel zo bevestigd word! Maar waarom zou je de huisarts pas zo laat bellen? Als ze dan iets vinden waarom het niet lukt dan weet je dat tenminste.

Mijn ouderbuik gevoel zegt al jaren dat ik moeite ga krijgen met zwanger worden en daarom heb ik met mijn huisarts afgesproken dat als ik nog niet zwanger ben binnen het half jaar ik contact met hem opneem.

Bijkomend is wel dat mijn moeder "eigenlijk" onvruchtbaar was, dat zorgt voor mij voor die onzekerheid.

12. kiwi31

kiwi31 Actief lid

May 9, 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    @sabje.
    Ja duurde erg lang inderdaad.
    Voor mn zoontje hebben wij
    Onderzoeken gehad. Maar werden niet behandeld
    Omdat de kans van slagen via de natuurlijke weg
    Hoger lag.
    Wij hebben door een ernstige afwijking
    Helaas de zwangerschap moeten
    Eindigen :'( dit was afgelopen juni.
    Nu zitten we in ronde 4

13. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Ahh ja zo'n mensen heb je er ook altijd tussen zitten, snap dat dat frustrerend is! Probeer het maar langs je heen te laten gaan.(ook al is dat wel moeilijk)

14. waussie

waussie Actief lid

Apr 4, 2014
    212
    2
    18
    Ik zelf hier ook al vanaf maart bezig voor 2de kindje maar het Wilt ook maar niet vriendin van mij is gestopt met pil en nq eerste keer al gelijk zwanger :( maar ik zou als jou was huisarts bellen en blijven testen ik ga denk ik ook maar binnen kort huisarts bellen. Dus heel veel succes ermee hoop dat het snel lukt

15. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,166
    3
    38
    ah meid !! Ik ken je alleen vanuit het Nod forum !!
    Maar wil je toch ff een digitale knuffel geven !!
    En ik hoop dat jij snel op roze mag !! X x

16. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dandelion: waarom zo lang wachten? We zijn nu een jaar bezig, maar hebben tussendoor ook 2 maand pauze gehad om verschillende persoonlijke redenen.. Die 2 maand erbij maakt dat we dan in maart zitten en dan wel echt 12 maand bezig zijn. We hebben die 2 maand overigens niet niets gedaan, maar niet bewust heel gericht..
    En vriendlief wil wachten tot maart, alleen kan ik ook niets bij de huisarts..

@Kiwi, dan had ik je niet goed begrepen. Nog heftiger om een zwangerschap af te moeten breken als je er al zo lang op gewacht hebt.. Ik hoop dat je snel zwanger wordt en dat het dan allemaal goed gaat voor je!

@Waussie, dat is precies wat ik dus bedoel.. Super frustrerend soms. Vriendlief zei al: Geluk is bij de dommen.. Maar dat is natuurlijk onzin. Ik weet wel dat het geluk en gemak hun vaak komt aanwaaien en dat is in dit geval soms flink balen. Ik ga haar voor nu maar even uit de weg, ff bijkomen van dat nieuwtje en dan kan ik ook wel weer blij zijn voor dr.

@Trutje: ik heb me maar weer aangemeld voor het NOD forum van 15 jan.. Lief dat je een berichtje hebt achter gelaten. Zie dat je ook nog niet zwanger bent, hoop dat jij ook snel een positieve test in je handen mag houden! Zit je ook in de lijst van 15 jan?

17. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Misschien nog wat tips:

Teunisbloemolie en of tarwekiem olie (wel even wat dingen over doorlezen)

Andere test voor het meten van je eisprong. Niet met een smiley maar met een streepje. Deze wordt steeds donkerder naarmate je je eisprong nadert, geeft wellicht wat meer inzicht in je cyclus.

Temperaturen

Je afscheiding in de gaten houden. Wat minder fris, maar je kan er wel heel wijs van worden wat betreft je cyclus;)

18. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb een hele goede ervaring met de sensitest ovulatie testen.... Zijn stukken goedkoper maar lieten duidelijk een tweede streep zien. Omdat ze zo goedkoop zijn heb ik ook wel eens vaker rond de vermoedelijke eisprong 2x op een dag getest. S'ochtends niets te zien en s'avonds wel een streep. Zo snel kan het gaan.

Ik was er ook van overtuigd dat er iets mis was met ons... Maar na 10 rondes was het (onverwachts) raak. We waren net bij de ha geweest en al een spermaonderzoek gehad en ik kreeg een bloedonderzoek. Op de dag van de uitslag teste ik positief 😊

19. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    wat een behoorlijk herkenbaar verhaal sabje!

Wij zijn in oktober 2013 gestopt met de pil en in januari 2014 voor het echie gegaan. nu een jaar later nog geen zwangerschap.
    gek.. vorig jaar rond deze tijd was ik zo hoopvol en kon ik niet wachten.. nu weet ik gewoon niet meer hoe het dit jaar zal eindigen! ik durf niet meer te hopen/dromen zeg maar! al weet ik wel dat het ons ook vast wel gegund is. maar wil me zelf niet voor de gek houden!
    wij zijn inmiddels al wel naar de dokter geweest en hebben de nodige onderzoeken gehad!
    Ik hou mijn cyclus bij in de mama apps. ideaal!

houd moed meid. ook al is het moeilijk!

20. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,166
    3
    38
    nee ik zit in 8/14 jan !! Mijn cyclus was een beetje van slag !!
    Ik ga je gewoon een beetje volgen in dat forum !!

X x succes

Share This Page