Een jaar verder..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sabje373, Jan 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lin1989: klinkt inderdaad wel herkenbaar zeg! Heb je al veel onderzoeken gehad? Misschien zie ik wel op tegen het onbekende, mijn verleden zal me ook niet helpen.. Ben benieuwd naar je ervaringen... Hopelijk gewoon deze maand raak.. Voor jou en mij.. Heb je alle uitslagen al? Gaat het traject beginnen?

2. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Sabje meid ook van mij een knuffel. Ik passeer deze ronde de anderhalfjaar grens en word deze maand ook nog eens 35 :(:(:(

De dips horen er kennelijk bij, al begrijp ik niet waarom we zo op de proef gesteld moeten worden... Ik heb periodes dat ik alleen maar zwangeren en kinderwagens op straat lijk te zien. Om knettergek van te worden....

Wat betreft je cyclus deze ronde: je kunt een ronde geen eitje hebben en je kunt ook een laat eitje hebben deze ronde. Het hoeft allemaal niet erg te zijn, schijnt.

Ik ben sinds een paar maanden onder controle in het ziekenhuis. Begon eerst rustig via de huisarts, dus het was echt niet meteen en ontzettende MMM. Maar nu er steeds niets gevonden wordt bij ons, worden de stapjes wel - hoe zeg je dat - ingrijpender. Mij staat bijv. nog een laparoscopie (baarmoederonderzoek onder narcose, dagopname) te wachten...

Deze en de vorige ronde is m'n cyclus gevolgd. Vorige ronde werd helemaal geen eitje gevonden bij de echo's (!!) ik schrok natuurlijk, wat zou het dan zeggen over de afgelopen anderhalf jaar?? Had ik dan misschien maar 5, 2 of helemaal geen eitjes gehad?? Maar nee, ik kon heus adem blijven halen: het schijnt iedereen wel eens te overkomen en hoeft totaal niet erg te zijn. Ze zouden m'n cyclus nog een ronde volgen. Eerste echo op dag 10 gehad, maar pas op dag 17 vonden ze een groeiende follikel (1,6cm)! Sjonge wat heb ik toch een raar lijf. Zelfs de dokter reageerde opgelucht toen we 'm op het scherm zagen opdoemen. :) Op dag 21 had ik een knaller van een ovulatietest, maar op dag 22 zat het eitje er nog steeds (toen 2,55 cm). Pas op de echo van dag 25 was te zien dat het eitje was gesprongen. Zie mijn handtekening.

Voor mijn doen is deze ronde dus achterlijk lang, normaal had ik voor oudjaarsdag al mijn NOD gehad. Nu moet ik er nog een week op wachten... Killing, zeker omdat deze maand voor mij dus de laatste maand is om voor m'n 35e zwanger te raken...

Ik leef met je mee en weet hoe je je voelt. Maar hou vol, voor ons is er ook heus een prachtig baby'tje! <3

3. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mlady, ook al zo lang aan het wachten op een kindje! En je aanstaande operatie, heftig! Je zou bijna hopen dat er wel iets gevonden wordt, dat je weet waar het aan ligt en dat ze je kunnen helpen en je dan uiteindelijk wel snel zwanger bent, maar het mooiste zou natuurlijk zijn dat je gewoon zelf zwanger raakt.. Ik ga deze maand extra voor je duimen...

Hier even een beetje blij, hij doet het toch! Misschien al die maanden wel verkeerde timing? Daar gaan we maar niet van uit, vandaag nog maar even gezellig maken en als vriendlief wil, morgen ook nog..
    Verder vanaf dag 8 om de dag geklust, dus dan moet het goed zitten qua ons best doen.. Er van uit gaande dat ik dan morgen mijn ei heb, dan heb ik een lf van 10 dagen.. Hopelijk is dat lang genoeg voor een innesteling..

2015-01-03 09.12.37.jpg

4. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Op welke cd zit je vandaag? 17 toch? Alles kan dus nog! Dat je nu echt een eitje gevonden hebt geeft wel een kicken gevoel hè? Ik zou bijna zeggen gefeliciteerd :D

Goed dat het weekend is, lekker klussen :D

5. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    @mlady
    pittig denk ik dat je nu een langer cyclus hebt dan anders.. helemaal lijkt me dat omdat je nu gevolgd word! ik duim voor je dat het lange wachten voor jullie beloond word deze maand! t lijkt me wel fijn dat de gynaecoloog jullie zo serieus neemt!

wij zijn vorige maand na de huisarts geweest. ik was 2 weken daarvoor nog er van overtuigt dat we dat niet nodig hadden en dat we dat voorlopig niet gingen doen. maar toen werd ik ongesteld en was ik klaar met die onzekerheid ineens.. dus hop een afspraak gemaakt bij de dokter.. een grote stap,.. maar ben blij dat we het gedaan hebben! luisterend oor. mijn cyclus is helemaal volgens het boekje (kon het laten zien via de app) dus dat was super fijn. manlief moest zijn laat laten testen. ooo wat vonden we dat spannend.. de uitslag was redelijk! (voor de afstand van hier naar het lap) de huisarts was niet ontevreden. nu hebben we afgesproken dat we het nog even zo laten en de boel laten lopen zoals het loopt. en tegen de zomer aan naar het zh gaan.
    pff wat heb ik mij er vorig jaar in vergist wat dit allemaal inhoud zeg. want ik vind het allemaal best heel pittig. elke maand weer hoop/ terleurstelling. en nu na het dokters bezoek weet ik ook niet zo goed hoe ik me nu moet voelen. mja we houden hoop en moed en het komt allemaal wel goed. maar toch;)

@sabje wat leuk dat je vandaag een knaller van een ovulatie test hebt zeg! lekker aan de slag! hihi! had je nog niet eerder een positieve test gehad?

6. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lin, ik reageer morgen op je, nu nieuwjaarsborrel!

7. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    prima! borrelse!!

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Kan ook best zijn dat je gewoon een lange cyclus hebt deze maand en dus wel gewoon een LF van bijvoorbeeld 14 hè :) Een laat ei betekent niet direct een korte LF :)

9. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Lin thx :) Inderdaad lastig dat m'n ronde nu zo lang duurt, het wachten duurt eeuwen... ;) Ik wens je geduld en geluk toe, waarschijnlijk komt het allemaal ook op z'n pootjes terecht. Wisten we maar hoelang we moesten wachten hè?!

Je lf en het moment waarop je ei komt hebben toch niets met elkaar te maken? Je lf is prima als die tussen de 10 en 16 dagen ligt hoor Sabje! Ik heb hier dames op het forum gezien die zwanger zijn geworden met een lf van 10 dagen. So cheer up! :)

10. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Nee dus daarom kan het best wel zijn dat de LF van TS gewoon netjes 14 dgn is. Zoals ik het lees denkt TS dat, doordat haar ei laat is deze maand, zij een korte LF heeft omdat de periode tussen haar ei en haar berekende NOD maar 10 dgn is. Maar het kan best zijn dat haar NOD ook gewoon opschuift omdat haar ei wat later is :)

11. Keet88

Keet88 Actief lid

Dec 29, 2013
    205
    175
    43
    Female
    Hoi,

Ook hier inmiddels een jaar bezig. Had het zo anders voor me gezien. In augustus de keuze gemaakt om ons via de huisarts door te laten verwijzen. Zaad was in orde, heb alleen te veel eitjes, waardoor als er een springt, hij niet dominant genoeg is (maar heb geen PCOS).
    Tussendoor een uitstrijkje gehad met uitslag Pap 3b, kreeg een lisexcisie waardoor alles weggehaald is. Dit bleek uiteindelijk CIN3. Dus goed dat dat weg is.
    Deze cyclus dan eindelijk begonnen met Clomid 50 mg. Ik heb wel een eisprong, maar dit is dan om cyclus te verkorten en een super ei te krijgen :)
    Ik doe elke ronde ovu testen. Had deze maand uit het niets een mega knaller, dus geklust.
    Nu heb ik sinds mn eisprong een belachelijk onstopbare dorst, droge mond. Sinds een paar dagen als ik op mn borsten druk een beurs gevoel. Sinds eergisteren steekjes in mn liezen en sinds gisteravond maagzuur. Als ik buk dan heb ik t idee dat er heel wat zuurs omhoog gaat komen. Dinsdag is NOD, woensdag naar ziekenhuis voor gewone afspraak. Dus ga voor die tijd ook echt niet testen. Hoe spannend ook.

Meer meiden die t idee hebben symptonen te hebben?? :D

12. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    @Keet nee hier zitten vooralsnog geen zwangeren ;) misschien is het NOD 1-7 januari-topic een goeie voor je, daar zitten allemaal zenuwpezen die van alles voelen en met zwangerschapstestjes smijten! :D

Ooooh zo! Ja, dat kan natuurlijk ook! Ik heb zelf begin dit jaar (euuhhh vorig jaar :D) een paar maanden met ovulatietestjes m'n cyclus gevolgd en kwam zodoende op een lf van 13 dagen gemiddeld. Deze ronde voor het eerst via ziekenhuis met echo's cyclus laten volgen en weet zodoende ZEKER dat ik een eitje had en wanneer die (marge van 1 dag) sprong (nl. 1e kerstdag). Ik ben natuurlijk benieuwd of ik zwanger ben :D maar ook of m'n eerdere lf-berekening een beetje klopt... zit nu op 10 dpo.....;)

Sabje hoe voel je je nu? Dipje al een beetje voorbij? Nieuw jaar nieuwe kansen? :)

13. Melgje

Melgje Niet meer actief

Ook hier leef ik met je mee! In ronde 13 had ik een licht streepje op een zw test maar werd ongesteld, in ronde 14 dan echt eindelijk zwanger maar werd helaas een miskraam met 8 weken.

Voor die tijd voelde het ook echt bij ons dat het niet zou gaan lukken. Maar toen een echo van mijn baarmoeder goed bleek en de zwemmertjes goed waren gaf dat wel een soort van geruststelling.

Bij ons werd gezegd dat we na 2 jaar pas verder hulp zouden krijgen dus ik heb het los gelaten, maar ga toch weer bellen i.v.m. vroege miskramen.

Het is zo'n onzekere tijd en ik ben het zo zat wanneer ik op het wachtbankje zit het zo mijn leven beheerst, ik ben er dan thuis een stuk minder bij met mijn hoofd heb ik het gevoel.

Maar ja we kunnen alleen maar verder gaan he meid en hopen als de dag aanbreekt dat we ons kindje hebben we deze ellende snel vergeten.

14. Keet88

Keet88 Actief lid

Dec 29, 2013
    205
    175
    43
    Female
    Oh ik bedoelde het niet zo hoor. Maar wij zijn ook in de MMM beland vandaar, en ben juist blij dat er nu eindelijk gericht wat dingen gebeuren.

Gezien ik in meerdere handtekeningen een naderende NOD voorbij zag komen, vroeg ik me af of er meiden waren die misschien wat voelden. Daarvoor zijn we inmiddels ook al een tijd bezig :)

15. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ook wij zijn een jaar bezig. Voor de kerst naar de huisarts geweest en nu 13 januari eerste afspraak in het ziekenhuis. Heel spannend. Ik heb in april een vroege miskraam gehad en daarna niks meer. Ik had gehoopt dat ik niet degene zou zin waarbij het niet lukt. Al mn vriendinnetjes zin binnen paar maanden zwanger geworden en de eersten zijn nu al bevallen. Dat doet best pijn. En bij elke nieuwe aankondiging zit ik huilend op de wc. Merk ook dat ik ze nu een beetje uit de weg ga, te confronterend...

16. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Beste sabje en de rest,

Ook hier een 'lotgenoot' en raakt mijn geduld ook aardig op. In november 2012 gestopt met de pil. Inmiddels ruim 2 jaar, 4 miskramen, en best pijnlijke onderzoeken verder nog niks helaas. Dat andere mensen om je heen wel zwanger raken (en blijven) deed mij eerst niet zoveel. Ik dacht alleen maar goh wat leuk voor ze. En begon dan in mezelf te lachen en te denken dat hebben wij binnenkort ook. Maar sinds een paar maanden, na de 4e miskraam, is het elke keer een messteek recht in mn hart. Mn schoonzus vertelde vorige week, op mijn verjaardag, dat ze na 2 jaar proberen eindelijk zwanger zijn. Ik heb haar geknuffeld en gelachen en interesse getoond. Ik ben oprecht blij voor ze. Maar wat was ik verdrietig 's avonds toen iedereen weg was. Gehuild als een klein kind. IK wil het ook zo graag, waarom wil het nou niet goed lukken? We blijven hoop houden dat ook wij ooit zo'n klein, mooi hummeltje verwelkomen op deze wereld die van ons is!

Ik snap dus heeeeeeel goed wat je bedoelt!!

Dikke knuff Linn

17. Sabje373

Sabje373 Actief lid

Nov 2, 2014
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lin1989: ja, die onzekerheid is echt onmogelijk soms.. De eerste 2 weken van mijn cyclus heb ik er niet zoveel vertrouwen in, maar zoals nu ook, ei gespot, goed benut, dan zijn de komende 2 weken wel spannend.
    Ik gebruik womenlog, welke app heb jij? Had je ook al getemperatuurd? Wachten nog tot de zomer.. Kun je dat? Anderzijds, de eerste onderzoeken waren goed.. Heb je ook iets van een uitstrijkje ofzo gehad dan? Dat schijnt ook nog wel veel te gebeuren.. Ik weet niet of ik had willen afwachten nog tot de zomer.. Maar goed, afspraak met vriendlief was om in maart te gaan bellen..

Ik heb met de kruidvattesten 1x een positieve test gehad. Maar dan moet ik streepjes gaan vergelijken, en dan ben ik altijd een beetje bang dat ik ze graag wil zien en niet objectief ben.. Vorige maand met CB geen positieve test gehad, en tot gisteren cd 17 weer niet.. Kneep hem wel een beetje.. Hopelijk voor jullie deze maand dan ook veel succes! Heb je al eens gependeld hier op het forum?

@Tralalala: Nee, ik ben me er van bewust hoor dat dat niets zegt. Ik heb op cd17 een positieve test gehad. Ik ga er dan vanuit dat ik vandaag cd18 mijn eisprong heb (want, 24 tot 36 uur na ovulatie toch?) Er vanuit gaande dat mijn cyclus wel zo regelmatig is dat ik nou op dag 27-28 weer ga menstrueren, heb ik een lf van 9-10 dagen.. Er wordt altijd gezegd dat 14 dagen normaal is.. Maar goed, voor het zelfde geld heb ik nu een cyclus van 30 dagen, dat kan ook.. Of het lukt deze maand gewoon, dat kan ook..

@Keet, spannend hoor! Misschien is het wel gelukt met die Clomid!Ben benieuwd. Laat je het nog even weten?

@Mlady: voel me goed hoor. Die positieve ovulatietest was wel even lekker gister. Gaf wel een goed gevoel haha. Goed gebruik van gemaakt, Donderdag, gister en vanochtend heel vroeg (uurtje of 4) nog geklust, dus daar zal het niet aan liggen. Ooh, als ik jou zo hoor voel ik me echt bezwaard.. Ook die miskraam ook, sneu hoor. 2 jaar wachten.. alsof een jaar nog niet lang genoeg is.. Ik zou inderdaad ook wel bellen dan.. Ik duim voor je.. Wie weet..

@Annacatharina: Heel herkenbaar wat je schrijft.. Toch kunnen hun er ook niets aan doen, dus dat maakt het inderdaad nog lastiger. 13 januari al terecht! Dat is best snel. Waar zit je dan in je cyclus? Ben benieuwd wat ze gaan doen in zo'n eerste gesprek..

@Colinn:jeetje, 2 jaar bezig en dan ook nog 4 miskramen.. En al behandelingen dus.. Ik hoop voor je dat ze snel resultaat hebben en dat het dan ook lekker bij je blijft zitten! Heftig waar je door heen moet als ik je zo hoor. Ik duim voor je!

18. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    @annacatharina heftig soms hea die nieuwe aankondigingen of die nieuwe baby's merk dat ik er dan ook weer meer mee bezig ben en wat meer verdrietig ben. zeker rondom de teleursstellingdagen.

@collin.. pff jullie hebben al best een behoorlijke geschiedenis zeg! hopelijk duurt het wachten voor jullie ook niet al te lang meer! ik duim voor jullie!

@ sabje fijn is dat die eisprong hea? geeft je toch het gevoel dat het wel goed zit bij je! geeft weer behoorlijk hoop denk ik zo!
    ja wachten tot de zomer.. eigenlijk vind ik het wel even prima. de onderzoeken bij de dokter (zaadonderzoek en afpspraken) hebben behoorlijk wat met ons gedaan. het maakt het ineens zo echt dat het zelf niet lukt ofzo. dat we het graag nu even zo veel mogelijk (voor zover dat lukt) het los willen laten en het zelf willen proberen. een half jaar klinkt lang. maar is ook weer zo voorbij. we hebben wel de afspraak met de huisarts dat als we eerder willen we meteen mogen bellen en meteen een doorverwijzing krijgen. het geeft wel heel veel rust dat we bij de huisarts zijn geweest en dat er afspraken zijn gemaakt en dat het zaad getest is. ben blij dat we die stap genomen hebben afgelopen maand.

ik heb de mama apps. hier houd ik mijn temperatuur bij, mijn menstruatie en mijn eisprong. goed overzichtelijk!

maar goed.. binnenkort komen hier de klus weken er weer aan. en dat is toch wel weer wat heftig altijd! zal het wel.. zal het niet? maar we houden hoop! oja.. er is al een keer of 3 voor mij gependeld. in november, december positieve test en in februari. de eerste 2 klopten helaas niet. maar ook dat geeft mij elke keer wel weer hoop en moed! haha

19. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    #39 MLady, Jan 4, 2015
    Last edited: Jan 4, 2015
    Zoooo herkenbaar..... Al vind ik 4 miskramen echt onmenselijk wreed... (Ook voor @Melgje!) :(

Collinn zou je het niet fijn vinden om je zus te vertellen dat jij al vier keer bijna haar had kunnen vertellen dat ZIJ tante zou worden...? Misschien lucht dat wel enorm op!

Gisteren onder de douche stond ik ineens mn onderbuik te aaien, te mijmeren over 'wat als'. Tot ik me realiseerde wat ik stond te doen en me bedacht dat het waarschijnlijk toch weer niet raak zou zijn, toen moest ik ineens zo huilen... Nog drie dagen tot nod maar volgens mij is het deze keer weer niet raak... Ik geloof er soms gewoon niet meer in :(

20. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    Dat herken ik ook Anna... Nu met oud en nieuw weer vrienden gezien die ik een heel jaar niet had gezien. En ik realiseerde me stilletjes dat dat precies was om jouw reden... Maar dat is toch ook niet best? Ik had het gevoel dat het afgelopen jaar alleen maar om m'n kinderwens had gedraaid... Heel even vond ik het een goed voornemen om toch gewoon alle vrienden te blijven zien. Maar toen vond ik het toch een beter voornemen om m'n kinderwens belangrijker te vinden. Pff dat heen-en-weer geslinger ook de hele tijd...

Share This Page