Een jaar voorbij ... En nog niet zwanger!

Discussion in 'Zwanger worden' started by xxLinn, Feb 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    #41 Kangerootje, Mar 12, 2017
    Last edited: Mar 12, 2017
    Ha meid,
    Hoe gaat het nu? De vraag over je leeftijd was echt niet rot bedoeld.
    Maar ik ben zelf ook 25 en inmiddels ruim 3 jaar bezig... En ik put een klein beetje troost uit het feit dat ik nog jong ben, omdat ik dan nog wat jaren de tijd heb om het te laten lukken...
    Zo bedoelde ik het.

Natuurlijk is het afschuwelijk als je lang samen bent en je hebt de wens en het lukt niet. De wens is groot, ongeacht hoe oud je bent...
    Zeker als je gebombardeerd word met zwangerschapsaankondigingen, babyshowers enz...
    In de achterliggende 3 jaar heb ik 1 mk gehad en 2 keer een lichte test, waarna ik toch ongesteld werd, ben ik tientallen keren naar het ziekenhuis geweest en achterliggende maand geopereerd, al mn 3e hysteroscopy... In die jaren zijn al mijn zussen, schoonzussen, (ja, allemaal!!!!) en mijn 3 beste vriendinnen zwanger geworden en bevallen van een kerngezond babytje...
    Heb me de ogen uit mn kop gejankt... Ik begrijp je echt heeeel erg goed...

Ik ben dus ook 25 en ook 9 jaar samen met mn vent :)
    Dus we zitten in hetzelfde schuitje meid... Ik duim voor je...

2. xxLinn

xxLinn Actief lid

Mar 10, 2016
    400
    165
    43
    Op die manier! Ik snap het dan nu .... :)
    Jeetje jij bent dan eigenlijk nog veel langer bezig en al veel meer meegemaakt!
    Waar zijn jullie dan nu mee bezig?

3. xxLinn

xxLinn Actief lid

Mar 10, 2016
    400
    165
    43
    Even een update zoals beloofd, al is er nog niet heel veel meer duidelijk op dit moment.
    Door omstandigheden de afspraak af moeten zeggen vorige cyclus omdat mijn vriend wéér ziek werd, we hebben ons eerst hier op gefocust. Gelukkig niks ernstigs, zijn weerstand is deze winter zo slecht dat hij elke keer elk virusje/griepje oppikt en dan een week met hoge koorts, hoofdpijn en mega ziek in bed ligt. Bloed onderzocht maar dat zag er prima uit dus geen achterliggende oorzaak gelukkig.

Ondertussen weer gewoon ongesteld geworden, nu halverwege ronde 14.
    Maar ..... morgen staat de afspraak bij de huisarts dan eindelijk gepland!

Ik vind vooral de onduidelijkheid lastig op dit moment. Wil heel graag weten of er een oorzaak is en wat de vervolgstappen zijn. Ik ben een controlefreak, mijn hele leven heb ik altijd alles kunnen plannen en het is voor mij dan ook behoorlijk lastig dat ik dit niet kan plannen. Stom he?!

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Hoe ga je er mee om als er na de onderzoeken uit komt dat jullie onverklaarbaar vermindert vruchtbaar zijn? Want dit had ik dus. Na een jaar niet zwanger, richting de huisarts, en vervolgens alsnog met lege handen staan. Ik ben toen gelukkig snel zwanger geraakt, maar in 10 procent van de gevallen vinden ze geen oorzaak.

5. xxLinn

xxLinn Actief lid

Mar 10, 2016
    400
    165
    43
    Ik denk dat ik dan (in eerste instantie) juist opgelucht ben en dat ik dan weer met wat meer vertrouwen de volgende rondes in ga. Dat vertrouwen in dat het ons zelf gaat lukken ben ik nu namelijk totaal kwijt.
    Maar ik weet het ook eigenlijk niet goed hoe ik ga reageren. Over een tijdje weet ik het ;) haha

6. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

Apr 9, 2015
    1,261
    315
    83
    Female
    NULL
    NULL
    Ik weet hoe je je voelt maar kan je helaas geen positief nieuws nog brengen.. wij zijn al 2.5 jr bezig voor een 2e.. jaar zelf.. 1 jaar clomid.. en afg maand gonal f pregnyl en iui helaas die is ook mislukt..
    Weet hoe rot t is.. en loslaten is makkelijk gezegd hoe laat je zo'n grote wens los??

7. Irene1986

Irene1986 Actief lid

Nov 28, 2016
    473
    1
    18
    Ik zou ook de tip ter harte nemen over het gebruik van ovulatietesten, temperaturen en eventueel controleren cervixsslijm. Voor mijn eerste zwangerschap zijn we meer dan een jaar bezig geweest. Ik kreeg toen voorgenoemde tips van mijn huisarts en gelijk de eerste maand raak. Helaas liep dat uit op een miskraam, maar ik ben de methodes blijven gebruiken. Nu 3 maanden later weer zwanger.
    Ik denk dat wij onze gemeenschap gewoon niet goed timede en ik niet wist wanneer in mijn cyclus mijn eisprong was.
    Door middel van ovulatietesten en temperaturen kun je daar veel gerichter op plannen. Ook zie je dan of je lutheale fase lang genoeg is voor een innesteling na eisprong.
    Ik hoop dat de afspraak je morgen wat gaat brengen. Heel veel success en sterkte!

8. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hoe laat moet je vandaag naar de huisarts?

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Even een hart onder de riem, ik ben ook 25 en inmiddels bijna anderhalf jaar werken aan de wens voor een 2e kindje, een miskraam verder (inmiddels al bijna 9 maanden geleden, de datum dat ik uitgerekend had geweest komt nu akelig dicht bij) en nog niet zwanger.
    Niet weten waarom het niet lukt is echt zo vervelend, zo onzeker. en juist door die stress gaat te lol er wel een beetje van af.
    Ik weet sinds 2 weken dat bij ons beiden niks aan de hand is, zijn gezond verklaard en zouden zonder enige problemen gewoon weer zwanger moeten worden, en met die wetenschap hebben we een stuk rust gevonden. Seks is weer leuk, en zelfs rond de eisprong geen moet meer.

Ik heb ook een paar maanden, getemperatuurd en ovulatietesten gebruikt en hoewel het meer inzicht op je cyclus geeft heeft het mij geen zwangerschap bezorgd je moet gewoon geluk hebben helaas :(
    Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en raak je gewoon lekker snel alsnog zwanger
    xx

10. xxLinn

xxLinn Actief lid

Mar 10, 2016
    400
    165
    43
    De huisarts heeft ons doorverwezen naar een fertiliteitskliniek. We krijgen volgende week als het goed is de afspraak thuis gestuurd.
    Hij heeft verder niet veel bijzonders gevraagd, alleen of mijn cyclus regelmatig was en of ik misschien vroege miskramen doorgemaakt kon hebben. Hij gaf aan dat deze huisartsenpraktijk zich niet bemoeid met het werk van de fertiliteitsartsen en daarom altijd gelijk een doorverwijzing gaf. Wel fijn.
    Blij dat deze stap gezet is!

11. xxLinn

xxLinn Actief lid

Mar 10, 2016
    400
    165
    43
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend, ik duim voor je dat alles goed gaat deze keer.
    Ovulatietesten, temperaturen allemaal al gedaan een aantal maanden geleden. Hier heeft het niks opgeleverd, was voor mij een bevestiging dat ik mijn cyclus goed kende en gaf verder vooral heel veel onrust. Dus daar na 2 rondes weer mee gestopt ;)

12. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Hoi meid,

Heb je inmiddels als een afspraak staan bij de fertiliteitskliniek??
    Spannend hoor...

Ik heb vanmorgen mijn spiraaltje laten verwijderen, die moest erin na de operatie 6 weken geleden...
    Eind deze maand nog een controle hystero en dan weer proberen... Spannend, we maken wel meer kans nu het tussenschot eruit is. Hoop zo dat het nu lukt!

13. xxLinn

xxLinn Actief lid

Mar 10, 2016
    400
    165
    43
    Wat fijn, ik duim voor jullie dat het dan nu gaat lukken om jullie droom te verwezenlijken.

De afspraak nog niet binnen, wij kunnen deze volgende week met de post verwachten inclusief vragenlijst en dergelijke.
    Op een of andere manier wel weer meer vertrouwen er in dat het bij ons ook wel gaat lukken. ik ben benieuwd :)

14. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Goedzo, dat vertrouwen moet je ook echt hebben!!
    Zeker nu je hulp gaat krijgen, word het gros van de vrouwen uiteindelijk echt zwanger! Het kost alleen tijd, dat moeten we proberen te accepteren. Maar als onze tijd dan komt, wat zullen we dan genieten! Dan is het het allemaal waard geweest!!

Hou je ons op de hoogte?

Share This Page