Hallo allemaal, Ik wil heel graag BV geven strakjes, en vroeg me af hoe ik dat moet doen als ik ga kolven op het werk. Moet ik het melk dan in een flesje doen, of komt dat automatisch in het flesje terecht, en welke flesjes moet ik gebruiken dan? Maakt dat nog wat uit? Ik krijg als het goed is de Avent elektische borstkolf. Zitten daar flesjes bij, weet iemand dat? Of moet ik ze los kopen?
Bij de avent borstkolf krijg je 1 of 2 flessen, hier wrdt de melk tijdens het kolven in opgevangen vervolgens kun je de afluistdop erop doen (wordt meegeleverd) en zo in de koelkast zetten Als je veel gaat kolven is een extra flessenset wel handig, dit hoeft niet perse avent te zijn, alleen voor de avenkolf zijn de aventflessen nodig.
Ik heb een medela kolf en een extra flessenset wat erbij hoor. Dat vind ik zo handig omdat je dan niet telkens de melk hoeft om te schudden, maar gewoon na het kolven kolf eraf, dop erop en klaar. (die flesjes heb je ook van avent)
Ik heb een avent handkolf, en daarbij zaten al wat flessen (van avent dus). Ik heb er nog een paar bijgekocht. Werkt idd erg fijn, net als bij Cossy, kolven in 't flesje. Dop erop en 't kan zo in de vriezer/koelkast.
Misschien makkelijk een avent starterset te kopen, daar zitten 4 flessen, 4 spenen, flessenborstel en fopspeen bij... deze passen onder de elektrische kolf van avent, andere oplossing is avent via systeem zijn bakjes die je onder de kolf kan schroeven... deze zijn heel makkelijk in te vriezen... ik gebruik ze ook....ideaal!
Ik gaf altijd kant-en-klare Aventflessen mee op de creche, want ik was bang als ik mijn medela kolfflesjes zou meegeven, dat ze het zonder eerst zwenken (oplossen van het vet) zouden overgieten. Ik heb dus een supergrote flessencollectie.
ik heb ook een flinke flessencollectie, maar dat is omdat Chris niet uit de aventflessen die ik had van Nick wilde drinken. Vervolgens meerdere flessen uitgeprobeerd en nu heb ik de difrax s-fles en hier drinkt meneertje wel uit. Daarnaast heb ik nog de medelaflesjes voor het kolven en een paar goedkope hemaflessen voor kolven, omdat de medelaflesjes in de ochtend vaak niet groot genoeg zijn.... dus voor je allerlei flessen aanschaft is het wellicht ook handig om te zien waar je kleine uit drinkt, heb ik nu bij Chris gemerkt...
Wij hebben altijd difrax flesjes gebruikt om de gekolfde melk en de kunstvoeding in/uit te geven! Ik zou als ik jou was even wachten met het kopen van een zogenaamde 'starterset', maar eerst afwachten of je kindje wel goed uit de avent flessen kan/wil drinken. Anders zit je met een berg flessen (die toch behoorlijk prijzig zijn) waar je niets mee kan ! Verder komt de melk na het kolven in een flesje dat je aan de kolf vastmaakt. Na het kolven kan je het in dat 'kolfflesje' bewaren of overkiepen in een ander flesje om te bewaren. Bijv het flesje waar je kindje uit drinkt of de flesjes/bekers die je hebt om je melk in te bewaren.
De medela flessen zijn bisphenol-A vrij. Er is tegenwoordig nog een merk bisphenol -A vrij,maar kan even niet op de naam komen. Bisphenol-A wordt verdacht van beinvloeding van de hormoonhuishouding. Ik heb dus altijd medelaflesjes gebruikt.
wij hebben de medela kolf en gebruiken die flesjes en kruidvat flesjes, die passen er ook op. Onze meid drinkt nl het beste uit die fles. Ik was al geen fan van avent en dat had ik dus goed gegokt, want daar kan ze niet uitdrinken.
ik gebruik het avent via systeem. Beker onder de kolf schroeven, melk kolven, beker er af, speciaal deksel erop en ik de vriezer/koelkast. Vind het erg handig dat ik niet iedere keer iets hoef over te gieten. Je kan zelfs de beker gebruiken om mee te voeden door de speciale adapter te gebruiken, dan hoef je alleen maar een adapter tussen de beker en de speen+schroefring te zetten, maar wij voeden meestal wel uit de avent fles dus voor het voeden gieten we dan wel een keertje over..
Handig, ik denk dat ik dat ook ga doen. Maar hoe weet je dat de kleine ook daadwerkelijk dat flesje pakt, volgens mij las ik ergens dat sommige baby's niet alle flesjes pakken zeg maar.
Idd klopt! Iedere flessenspeen en ieder kindje is weer anders. Het ene kindje wil het liefst een brede speen, de ander weer een smalle speen, de volgende weer een speen met plat stukje en weer een ander liever een wat langere smalle speen ! En dan zul je dus op een merk over moeten wat een speentje heeft waar je kindje het best uit kan drinken. Ik zou dus eerst afwachten uit welk flesje de kleine het best drinkt. Dan pas gaan kijken welke flessen je aan gaat schaffen. Ik denk dus ook dat je tijdens de zwangerschap niet veel flesjes moet gaan kopen maar pas tegen de tijd dat je gaat beginnen met af en toe oefenen met het flesje en met het kolven. Kijk dan of je kleine goed uit dat flesje drinkt. Zo ja koop je er een aantal bij. Zo nee, koop je een ander merk flesje en ga je dat proberen. Overigens niet allemaal heel veel achter elkaar wisselen met de flesjes maar wel een aantal dagen proberen.
O ja dat is natuurlijk wel zo slim ja, niet aan gedacht, thanks voor de tip. Maar ik ben zo iemand die nu al alle flessen in huis wil hebben hahah.