Hallo dames, Zoonlief is 6 maanden en onlangs een positieve test in de handen... Nog meer dames die een tweede verwachten zo snel en zin om mee te kletsen? Liefs..
Jahoor..ik sluit me aan. Bijna 10 weekjes zwanger van nummer 2. Als deze geboren is scheelt hij/zij ongeveer 1 jaar en 3 maanden met de oudere zus! Hier een bewuste keuze om snel zwanger te raken. En natuurlijk gefeliciteerd!!!
Dankje.. Jij ook gefeliciteerd!! Heb je al een echo gehad? Hier wachtend op eerste echo zo spannend... Hier ook beetje bewust.. Ik heb pcos en mijn cyclus werd langer.. We dachten we doen zonder en zien wel of het lukt ja of nee... Oeps meteen eerste ronde raak.. We wisten dat het kon maar niet verwacht...
Gefeliciteerd. Ik ben wel al wat langer zwanger, maar hier ook bewust gekozen voor weinig leeftijdsverschil. Onze dochter zal 16 maand zijn als haar zusje geboren wordt.
Dankje jij ook gefeliciteerd! Om ons heen zit er 2/3jaar verschil bij vrienden.. Maar lees hier meerdere die toch voor klein leeftijdsverschil kiezen... Ben benieuwd hoe het gaat lopen.. Wel spannend
Mijn oudste en jongste zus hebben allemaal 2 kinderen. Tussen de 2 meiden van mijn oudste zus zit bijna 4 jaar en tussen de 2 jongens van mijn jongste zus zit ruim 4 jaar. Sommige mensen kiezen er natuurlijk niet bewust voor, mijn zussen wel en dat moeten ze natuurlijk ook zelf weten. Maar ik zou er zelf niet bewust voor kiezen.
Ja het heeft beide voors en tegens.. Het zal zwaar worden maar ze liggen qua leeftijd redelijk dicht bij mekaar en zullen later veel aan mekaar hebben en kan nog meer voordelen hebben
Oh wat fijn vlindertjeh! Dat het toch zo snel mocht gaan. Ik heb volgende week vrijdag bij 10+4 mijn eerste echo. Nog een weekje in spanning zitten. Wanneer kan jij? En hoe voel je je? Ik heb vannacht wakker gelegen van vervelende bandenpijn. Was steeds bang dat het om zou slaan naar menstruatiekrampen. Elsa leuk dat je mee komt kletsen! Hoe lang ben je zwanger? Edit...zie net je banner. Hoe voel je je? Ik denk dat het begin pittig gaat zijn maar dat de kids wel veel aan elkaar zullen hebben inderdaad.
He Vally Ik mag dinsdag al langs.. De week erna heb ik intake (kon niet samen met echo) eigenlijk echo pas de week erna.. Maar omdat mijn cyclus onregelmatig was en ik het niet zeker weet mag ik toch al komen anders zou het misschien te laat zijn voor als ik een nipt test zou willen.. Spannend he wachtend op een mooi hartje.. Op zich voel ik me wel goed alleen supermoe (vorige keer ook maar nu al een week of twee/drie extreem moe al voor ik het wist.. Slechter slapen vannacht ook elk uur gezien en om 5.00 uur maar op moeten staan... Dit had ik vorige zwangerschap ook met heel veel plassen en toen viel bij mij het kwartje goh zou ik zwanger zijn.. Alleen dit keer lichte buikpijn nu een week.. Niet echt krampen meer een gevoel alsof ik op ontploffen sta maar mijn darmen spelen ook weer op.. Vervelend dat je wakker werd van de bandenpijn.. Menstruatiekrampen wil je nu niet hebben nee .. En ik weer van mezelf hoe meer ik er angst voor heb hoe groter de kans dat het gebeurd.. Nog even en dan mogen jullie ook jullie wondertje bewonderen!! Ik had de vorige keer een innestelings bloeding nu niet.. Maak me dan wel zorgen of het goed is ingenesteld.. Heel gek maar heb nu meer angst dat iets niet goed is dan de vorige keer weet niet hoe dat kan.. Maak jij je ook zo onnodig ongerust?
Die onzekerheidheid die blijft wel. Al vind ik het minder dan bij mijn eerste zwangerschap. Van de andere kant heb je nu iets te vergelijken. Maar toch...die buikpijn maakt wel onzeker want die had ik zo vroeg nog niet. Eerste zwangerschap had ik ook een innestellingsbloeding. Deze keer ook niet. Wel was ik weer enorm misselijk. Gelukkig lijkt dit sinds gister minder...hopelijk blijft het zo. Moe ook echt enorm! Ik lag weken achter elkaar om 19uur al in bed. Oh morgen al echoooo wat leuk!!!! Ben benieuwd!! Gister heerlijk 1.5uur gewandeld. Nieuw stukje bos ontdekt in de buurt. Heel mooi daar. Daarna zo stijf als het maar zijn kan (weer die banden en chronische slijmbeursontsteking in de heupen). Daarna bij friettent gestopt en flink ijsje gekocht...hihi, en dat nog in de winter. Jullie ook genoten van het mooie weer afgelopen weekend? Ischias....auwa... ik hoop voor je dat het minder wordt. Snel genoeg naar de bekkenfysio en maar regelmatig laten losmasseren. Als dat helpt?! NIPT ga ik niet doen. Of er moet uit de combinatietest een verhoogd risico komen. Volgende week mag ik bellen om daar een afspraak voor te maken (combitest dan). Als je slechter slaapt kan metarelax (magnesium supplement) misschien helpen. Is veilig tijdens de zwangerschap. Zodra mijn nachten slechter worden ga ik dat weer halen.
Vlindertjeh, ischias houdt, kort gezegd, in dat er een zenuw in de knel zit. Bij mij is er een spier in mijn bil die opgezet is en daardoor drukt hij de zenuw in de knel. Hierdoor krijg ik pijn onderin mijn rug met uitstralingen naar mijn been. Vally, ik loop al sinds december bij de bekkenfysio. Zij masseert elke week de spier los. Helaas kan ik nog niet echt zeggen dat het beter wordt.
@ Elsa.. Aii dat is pijnlijk en al helemaal niet prettig lijkt me dan moeilijk om gewoon te kunnen lopen of dagelijkse dingen te doen... Had je dit je vorige zwangerschap ook? @ vally... Ja dat is fijn je kunt dingen vergelijken... Zo wilde ik eigenlijk geen test doen maar door symptomen die ik voelde dacht ik heh ik ben zwanger... Had dit totaal niet verwacht zelf zwanger te kunnen worden.. Zelf ben ik nu onzekerder dan de vorige keer weet niet waarom, misschien ook omdat ik ook bij eerste een innestelingsbloeding heb gehad ( schrok me toen kapot) en nu niet..Ben nu meer misselijk dan de vorige keer.. Net zo moe... Maar een raar gevoel in de buik.. Alsof er gas vastzit in de bovenbuuk onder de ribben.. Wel ronmelen mijn darmen vanaf monent 1... Heb je veel last van buikpijn? Oh heerlijk! Ja het weer was ook lekker!! En dan een lekker ijsje mmm lente lijkt al begonnen!! Oei nu al last van je banden? Ai en slijmbeursontsteking..is dat je vorige zwangerschap erger of minder erg geworden? Kun je er iets tegen doen om te verlichten? Ik ben gisteren met een vriendin en alle kids naar de dierentuin geweest. Het was te merken dat het goed weer was.. Heerlijk genoten met ook een ijsje op het einde... Laat dat ijs maar komen winter of zomer... Stiekem in de winter het lekkerste!! Oh spannend de combi test.. Vorig jaar kwam ik er niet voor in aanmerking(werd niet vergoed).. Misschien dit keer wel kijken wat ze zeggen morgen.. Dus vorig jaar hebben we het ook niet gedaan.. Krijgen jullie het wel vergoed? Zal de metarelax eens onthouden.. Op zich kan ik goed slapen maar in het begin en op het eind is het lichaam even de weg kwijt.. Moet ook leren overdag even de tijd te nemen voor een middagdutje maar dat is lastig haha... De kleine man slaapt niet regelmatig (overdag) en soms maar kleine hazenslaapjes van kwartier tot halfuur 2a3 keer over de hele dag.. Morgen spannende dag eerst komt iemand van moeders voor moeders langs en s avonds de eerste echo.. Benieuwd of we een mooi kloppend hartje te zien krijgen! Wanneer krijgen jullie een echo?
@vlindertjeh, heeel veel plezier vandaag!!! Hoe laat gaat het gebeuren? (echo) Haha hier hetzelfde...een test was eigenlijk niet nodig. Wist dat het raak was. Alleen mijn man moest toch overtuigd worden Jammer van de onzekerheid. Hopelijk vandaag een geruststelling. Bij mij is het juist als de kwaaltjes verdwijnen en je voelt de kleine nog niet bewegen, dat de onzekerheid meer toeslaat. Buikpijn is er wel regelmatig, oa door de banden maar ook die onrustige darmen. Bandenpijn is niets aan te doen helaas. Straks als het erger wordt dan regelmatig laten losmasseren, maar ook dat helpt maar heeel even. De combi test wordt hier ook niet vergoedt, maar wil em toch gedaan hebben, dus dan maar zelf betalen. Overdag rusten zit er bij mij thuis ook niet in. Ik werk 4 dagen per week, en dochterlief die heeft net zo'n beroerd slaapritme overdag als jou mini Maar goed en momentje rust pakken doet ook al wonderen. MvM doe ik deze keer niet aan mee, vond het de vorige keer zo'n gedoe! Maar wel super dat je het doet! Naar de dierentuin is ook zooo leuk! Ja ik heb al helemaal de lente in mijn hoofd zitten...hihi..zo'n zin weer in veel buiten zijn, BBQen, tuinieren...oh heerlijk.
Hoi dames, Hier ook weer zwanger, m'n dochter is vandaag precies 4 maanden. Vlindertjeh wij hadden al op elkaars topic gereageerd! 2,5 jaar moeten wachten op onze dochter, nooit verwacht nu alweer zwanger te zijn. Blijft een wonder. Ik zit nu in Oostenrijk, op wintersport. Iets minder intensief dan verwacht, ben normaal heel fanatiek op m'n snowboard op de berg. Nu half dagje rustig boarden. Toch een beetje voorzichtig doen. Vind t wel heel spannend zo snel weer, soms denk ik waar begin ik aan; kan ik dit wel en komt m'n kleine meisje straks geen aandacht tekort omdat ik het moet gaan verdelen. Daarentegen ben ik wel heel gelukkig, we hebben een tijd gedacht dat we kinderloos zouden blijven na de MMM in t ziekenhuis. Spannend al de echo Vlindertjeh! Succes, superleuk!
@vally.. Vanavond om 19.30 uur hebben we afspraak bij de verloskundige.. Pff nu al buikpijn van de spanning.. Wat als ik dalijk geen streepje heb bij consulent van mvm.. Haha de gekste dingen dwarrelen door mijn hoofd zo nerveus!! De onzekerheid zal straks hopelijk wel afnemen na de echo.. Had je al gezegd wanneer jij eerste echo hebt? Namen de kwaaltjes de vorige keer snel bij ie af dan? En wanneer voelde je de kleine voor het eerst? Ik vond de combitest vorige keer niet nodig.. Nu wil ik hem wel aangezien mijn zoontje hirschsprung heeft(hoop dat ik er hierdoor wel voor in aanmerking kom. Ja het zijn kleine boefjes slapen doen we niet aan is voor baby's😅 Gelukkig hebbik soms het geluk dat hij me nu een uurtje slaapt kan ik even bijkomen.. Ik werk ook 3/4 dagen per week en dan zit rusten er sowieso niet in.. En dan haal ik de avond niet lag gisteren al om 18.00 uur op de bank te slapen.. Beetje druk weekend gehad haha.. Persoonlijk heb ik geen moeite met de flessen vullen van MvM alhoewel ik nu wat meer misselijk ben dan de vorige keer ben ik benieuwd hoe goed ik ertegenkan... Vind het zelf een beetje voor mij vanzelf sprekend dat ik wat terugdoe in de vorm van MvM heb zelf voor de eerste moeten spuiten maar dat is voor iedereen persoonlijk.. Heerlijk de lente dat het maar snel doorkomt!! Lekker bbq'en genieten in de tuin.. Hebben een abbo op de dierentuin dus lekker veel rondlopen daar☺️ @ roms.. Ja dat klopt had ook al in jouw topic gereageerd!! Kan het zelf nog niet geloven eigenlijk dat dit wondertje er zelf is gekomen.. Gek he! Oeh veel plezier in Oostenrijk!! Geniet er maar van!!! Je wondertje zit goed beschermd!! (Zelf vorig jaar gevallen toen ik nog niet wist dat ik zwanger was had mijn stuitje scheef zitten.. Kleine man heeft daar niks van gemerkt van die val... Artsen zeiden ook niks aan de hand het is nog zo klein en goed beschermd dacht er zelf heel anders over haha.. Heel logisch die gedachten maar ik denk dan zullen ze het met een jaar echt beseffen? Misschieb vinden ze het dan juist heel normaal.. En als je een tweeling had dan moest je net zo goed je aandacht verdelen.. Ze komen echt geen liefde te kort!!! Dat dacht ik ook.. Helemaal toen ik na 10 maanden mmm nog geen eisprong had gevonden zat ik er zo doorheen.. Had de moed al opgegeven kon nog maar 1 keer ophogen en dan was er nog maar 1 andere optie (denk eiceldonatie) dat weekend ontzettend gehuild gingen weekendje naar Parijs daar heerlijk genoten van alles en de maandag ineens een eitje wat groeide.. Had mijn kinderwens bijna zien wegvaren en toen kwam het geluk.. Zo bijzonder en dan zo bijzonder dat je daarna zelf zonder hulp zwanger kunt worden.. Gewoon onwerkelijk!! Destemeer straks na een goede echo genieten.. Wanneer heb jij je eerste echo?
Ja geniet er ook zeker nog even van! We hebben t heerlijk, kleine meid is heel rustig en vindt alles leuk dat scheelt ook een hoop. Inderdaad, ze zal niet anders kennen en een gevoel missen, het is echt een gevoel dat ik mezelf aanpraat. Met een tweeling zou je de aandacht ook moeten verdelen ja, slaat ook nergens op ik weet het haha! Is vooral door de shock dat het zo snel spontaan weer raak is. Heb nog geen afspraak gemaakt bij de verloskundige. Doe ik als ik weer thuis ben. Duurt toch nog een week of 5 voordat ik mag komen. Ben nu rond de 5 weken volgens m'n eigen berekening. Geniet nu even van de sneeuw, maar laat de lente maar komen inderdaad! Hoever ben jij nu Vlindertjeh?
Ja het scheelt als je kleine meid rustig is en zich goed kan aanpassen.. Hier ook een snel tevreden mannetje echt heerlijk anders was het een heel ander verhaal geweest!! Haha als mama zijnde praat je je al snel vanalles aan terwijl het onnodig is.. Maar hoe het precies gaat verlopen zullen we pas zien als het zover is! Sorry lees nu pas je antwoord op je topic.. Vervelend dat je je vorige verloskundige niet zo fijn vond heb je genoeg keuze? Ik verwacht 6 of 7 weken.. Had eigenlijk de echo later staan maar doordat mijn cyclus onregelmatig is weet ik het niet zeker en dan zou het kunnen dat de echo die gepland staat te laat is voor combitest wil ik dat doen.. Snapte het niet echt maar vind het ook niet erg.. Nu al een echo haha.. Waar ik weer heen ga zijn 3 verloskundige waarvan 1 geen echo mag doen en net in de week dat voor mij perfect zou zijn een echo te laten maken werkt zij.. Vandaar zo vroeg.. De sneeuw heeft ook mooie kanten! Is je dochtertje mee?
Gefeliciteerd hoor! Hier nog zo'n geval! Heb een zoon van 7,5 maand en in oktober verwachten we de 2e! Die schelen dan zo'n 15 maanden... leuk om mee te lezen hier