Een jaartje verschil

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Vlindertjeh, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roms

Roms Actief lid

23 jul 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja m'n dochter is mee! Die vindt alles prima. Heb met 2 maanden ook in het vliegtuig gezeten met haar om haar aan de familie voor te stellen. Vond dat erg spannend, maar was ook perfect gelopen. Ze huilt bijna nooit, alleen als ze honger heeft of te moe wordt.
    Heb het wel getroffen met haar. Hopelijk wordt nummer 2 ook zo'n baby haha!
    Mijn cyclus was ook nog geen peil op te trekken na m'n zwangerschap, gemiddeld 30 dagen cyclus dus heb t daar maar op gegokt. Weet in ieder geval de eerste dag van m'n laatste menstruatie.
    Superleuk en spannend zeg straks echo! Ben zelf ook wel heel benieuwd!

Heb al online gekeken voor een andere verloskundige. Zijn er genoeg in de buurt, woon in Amsterdam dus keuze zat. De vorige had ik gewoon niet echt een klik mee, ook niet vreselijk ofzo, maar dan probeer ik t liever ergens anders dit keer!

2. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Welkom jij ook gefeliciteerd Inges!!
    Spannend he zo snel een tweede!! Al gewend aan het idee? Hoe voel je je?

3. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @ Roms
    Oh heerlijk zo een tevreden kindje en super dat je overal met haar meekan! Heel herkenbaar een flinke keel opzetten bij honger, huilen als hij te moe is of de luier vol heeft😅 Zo wens je alle kinderen!! In het begin toen hij veel last had van buikkrampjes en wat meer huilde had ik echt medelijden met ouders die een echte huilbaby hebben.. Hoop dat deze net zo content als zijn/haar broerje is!
    Toch mooi cyclus gemiddelde 30 dagen!

MvM is geweest de melkbussen staan weer in de stal😅 Nog even paar daagjes stiekem doen (mijn schoonmoeder is hier veel als ik aan het werk ben.. Kan dan niks laten staan haha) we willen als de echo vanavond goed is een t-shirt halen van grote broer.. En dan het weekend even langs opa en oma.. Benieuwd hoe ze erop gaan reageren..

Oh in Amsterdam lijkt het met wel ja genoeg keuze! Maar het is ook belangrijk dat je een goede klik hebt.. In het begin hadden we vaak 1 van de 3 verloskundige had daar echt een klik mee.. Tegen het laatste kwartaal aan kregen we veel de andere verloskundiges en eentje waarmee ik niet direct een klik voelde maar dat is gelukkig nog goed gekomen.. En de dag van bevalling hadden we een verloskundige wat kwam uithelpen haha...

Hebben jullie het eigenlijk al aan iemand verteld? Hoe gaan (of hebben ) jullie het vertellen?

4. vally

vally Niet meer actief

Welkom Inges!!!!
    Hoe gaat het?
    Wij lopen een beetje gelijk op...ben ook uitgerekend in oktober:D

@Roms, oh wat heerlijk dat ze dat allemaal zo makkelijk toelaat!
    Zelf ook een makkelijke dochter, al heeft ze wel een sterk eigen willetje.
    8.5maand en nu al kruipen, optrekken, rollen, papa zeggen. En stilzitten, echt niet! Erg leuk, maar weinig rust in de tent.
    Van huis weggaan heb ik wel nog schrik voor. Na een ramp weekendje naar Belgie (rit die 2.5uur moest duren duurde 7uur....kwamen mega vast te zitten in de sneeuw daar op de snelweg).
    Hopelijk vind je snel een VK waar je een goede klik mee hebt. Zooo belangrijk! Je geeft je letterlijk en figuurlijk bloot aan die mensen. Waar ik woon heb ik heeel weinig keuze, maar gelukkig wel 4 lieve vk's in 1 praktijk.

@vlindertjeh, succes met MvM! hebt helemaal gelijk dat je op deze manier iets terug kan doen. Zo ben ik normaal ook ingesteld en het nadeel daarvan is dat je jezelf te snel voorbij loopt. Wat ik dus mijn vorige zwangerschap heb gedaan...en tja, van depressie naar post-natale depressie...dat ga ik niet nog eens doen!
    Deze zwangerschap voel ik me veel gelukkig al! Heel blij om.

Qua kwaaltjes had ik na de 12weken een periode nergens last van. Bij 16 weken meende ik mijn mini te voelen, bij 18 weken was dit heel duidelijk al.

Vertellen: ja al best wat mensen stiekem...al weet mijn man dat nog niet want die wil het nog geheimhouden tot na de echo deze vrijdag....
    maar op het werk is het al bekend, ook ivm ziekmelden de eerste weken. En mijn ouders en schoonouders en beste vriendinnen weten het.
    Van het weekend gaan we het iedereen verder vertellen. Ik vier dan mijn verjaardag, dus ik ga cupcakes maken en die versieren met blauwe en witte muisjes en een bordje erbij zetten: eten jullie hier goed van? dan ben ik niet de enige met een dikke buik over een paar maanden.

Hoe gaan/hebben jullie het verteld?

5. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    MvM is goed gekeurd en weer zo een heerlijke badcape gekregen😍 Kon ook een boek kiezen maar die deken gebruiken we nu echt superveel is echt onmisbaar!! Nu zenuwen voor over een half uurtje...

Ah dan was je al snel van de kwaaltjes af!! Hopelijk nu ook weer.. Oh dan voelde je al lekker vroeg☺️ Hier zat placentra voor voelde hem pas na de 20 weken.. Manlief op 26 weken... Als hij zijn hand op mijn buik legde stopte hij meteen met bewegen😅

Oh wat een superleuk idee om het te vertellen!!

6. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Hey Dames,

Ik ben een beetje flabbergasted.. Kan het gewoon niet bevatten!!! Vanavond een mooie echo gehad met een mooi kloppend hartje alleen zijn we wat verder dan ik dacht.. Ik dacht dat ik 6-7 weken was zijn een weekje verder 7-8 weken maar kan pas met de 12 weken echo met zekerheid gezegd worden.. Zo speciaal dat het hartje klopt ben het even kwijt allemaal haha..

Op naar de volgende hier met een mooie echo!! Wie is de volgende?

7. vally

vally Niet meer actief

Yeay wat een leuk nieuws vlindertjeh!!

Hier ging het 2 dagen wel ok, maar daarna ook weer 2 dagen niet zo lekker. En dochterlief was vannacht aan het spoken, ik denk dat het nu toch echt de tandjes zijn. Dus nu best wel brak. We zijn doorslaapnachten gewend dus dit was weer eens een uitdaging;)

Nog 2 nachtjes slapen tot de echo!!!!!!! (vrijdag 14.00uur).

8. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Oei dat is minder gebroken nacht en al helemaal als je het niet gewend bent! Hopen dat die tandjes maar snel doorzetten dan!!
    Oeh spannend de echo!! Wel al eerder een echo gehad of nog niet?

9. Roms

Roms Actief lid

23 jul 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    @ Vally hier ook een sterke wil hoor! Ze is al heel duidelijk in waar ze zin in heeft. Ga na m'n vakantie beginnen met hapjes, evt een papfles. M'n dame heeft niet meer genoeg aan d'r flesjes dat is wel duidelijk. Ze kijkt het eten ook van je bord!
    Tips waarmee te beginnen?

@ Vlindertjeh superleuk van je echo! En iets vooruit in de tijd, te gek!
    Hier vorige zwangerschap ook na 13 a 14 weken nergens meer last van. Hoewel ik nu ook nog niet echt kwaaltjes heb behalve depanneren borsten.
    Maandag bel ik de verloskundige en maak ik m'n eerste afspraak! Dus dan weet ik wanneer de eerste echo gepland zal staan....

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Vlindertjeh, wat fijn dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien. Is toch altijd weer spannend zo'n eerste echo.

Hier ook een dametje die altijd al een sterke eigen wil heeft gehad en hoe ouder ze wordt, hoe erger de eigen wil wordt. Ze kan nu gelukkig zelf gaan staan en rond de tafel lopen. Maar phoe...die driftbuien die ze soms kan hebben...zeer vermoeiend. En dan is het wel allemaal erg zwaar als je allerlei kwaaltjes begint te krijgen.

De driftbuien zijn wel minder geworden nu ze zelf kan zitten en staan...gelukkig maar.

Ik mag maandag weer naar de verloskundige, krijg dan de groeiecho.

11. vally

vally Niet meer actief

@Roms, oh dan moet ik alweer hard terug gaan denken!
    Wij begonnen met tussendoor fruithapje aanbieden in de ochtend. Eerst een paar happen (gewoon uit potje), maar al snel werden het halve potjes. Je merkt snel genoeg of ze meer willen of niet. Qua warme hap hetzelfde. Nog niet meteen een fles vervangen door een potje warme hap, maar eerst voor de fles een paar happen laten proberen (ook uit potje) en daarna gewoon de fles geven.

Qua fruit: peer, appel, banaan.
    Qua warme hap: erwten, (snij)boontjes, broccoli, bloemkool, wortel, pompoen, pastinaak. En combi's van deze groenten.

Toen ze er goed van begon te eten ben ik zelf gaan maken (stomen/pureren).

Ik doe niet aan de rapley methode...maar als je dat wilt moet je het niet doen zoals ik het deed.
    Rapley dan moet je (wel zacht gekookt) eten aanbieden in zn geheel en het kind zelf laten uitproberen.

Mijn dochter is heel gulzig en stikte zowat als ik de rapley methode doe, dus ik hou het mooi bij pureren. Ze krijgt nu wel steeds grovere stukjes en je kunt steeds meer soorten groenten/aardappel/vlees/pasta/rijst/fruit aan gaan bieden.

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Er werd mij geadviseerd met groente te beginnen, omdat ze fruit vaak lekkerder vinden. Maar ik ben ook met fruit begonnen en dat ging prima. Een fles vervangen gebeurt nog lang niet. Het is nu alleen nog maar bijvoeding. Ik weet trouwens helemaal niet meer hoe oud Emma was toen de fles van 16.00 uur eraf ging.

13. Roms

Roms Actief lid

23 jul 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb van die kleine potjes peer gehaald, vindt ze heerlijk! Geef nog maar een paar hapjes inderdaad.. Ze heeft veel honger en komt nu steeds sneller voor weer een nieuwe fles. Met een paar hapjes hier en daar hoop ik t een beetje uit te rekken weer de tijden. Laatste fles krijgt ze al rond 18u en dan gaat ze d'r vaste slaap in. Tot een uur of 5 a 6 's ochtends dus ik klaag niet. Mijn dag begint gewoon vroeg tegenwoordig en ga ook rond 21u naar bed.
    De Rapley methode ken ik niet, zal dat eens googelen! Groenten heb ik nog helemaal niet geprobeerd. Probeer wel een weekje peer en dan een weekje iets van groenten. Zodra ze goed eet ga ik ook zelf stomen/pureren.

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hoe groot zijn de flessen die ze krijgt? Zit ze al aan haar maximum?

15. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Vally succes vanmiddag!!

Hier ook begonnen met groenten werd inderdaad geadviseerd omdat ze fruit sneller lekker vinden van groenten.. Nou ondertussen hier een hongerige man...
    S morgens pap waarvan 90cc melk uit fles.. Heeft hier nog behoefte aan anders is het huilen
    10 uur een stuk fruit (geprakt)
    12 uur fles 200 cc met stukje broodkorst
    3 uur fles 200 cc
    5 uur groentehapje (zelf gekookt ongeveer 175 gram)
    7 uur fles 200 cc en dan naar bed tot 's morgens rond een uur of 7/8..
    Meneertje heeft flinke honger als het aan hem ligt eet hij nog meer... Ik rem hem al af.. Maar hij zit op middenlijn van lengte en gewicht heeft hij nog honger krijgt hij nu tussendoor broodkorst of wat water of diksap..
    Ik ben begonnen met zelf fruit en groente te koken dat de eerste keer pureren in ijsblokjeshouder in de diepvries en begonnen met een ijsblokje per keer.. En dan aan de honger werd meer uitgehaald.. Met 6 maanden mocht ik een heel potje groente en fruit geven dus bakjes gemaakt van ongeveer 100 gram fruit en ongeveer 200 gram groente..

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Mijn dochter is natuurlijk al iets ouder, maar haar schema is nu als volgt:

07.00 uur: is ze meestal wakker
    7.30 uur: bordje pap. Vind ze heerlijk en zolang ze dat lekker vind, krijgt ze pap i.p.v. brood
    10.00 uur: fruit + diksap uit een rietjesbeker
    12.00 uur: boterham + flesje melk. Ze wil de melk nog niet uit een beker drinken, alleen uit een flesje.
    15.00 uur: koekje of rozijntjes + diksap
    17.45 uur: met de pot mee eten.
    19.00 uur: gaat ze naar bed.

Meestal doet ze 1 slaapje na het broodje, maar gisteren bijv. was ze om 9.15 uur alweer zo moe dat ik haar na het fruit op bed heb gelegd en toen heeft ze 3 uur geslapen. Die dag ook maar 1 slaapje, maar dus wel veel vroeger.

In het weekend krijgt ze ook wel eens een bakje met nibbit chips en een beker appelsap, maar doordeweek niet.

17. vally

vally Niet meer actief

Vanmiddag eerste (termijn) echo gehad.
    Alles was perfect. Mini bewoog veel. Hartje klopte prachtig. Ben 3 dagen vooruit gezet. 11weken en 0 dagen. Uitgerekende dat 7 oktober.

Bijgevoegde bestanden:

18. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Woow Vally mooie echo!!! Gefeliciteerd!!!

19. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    He Roms
    Alweer veilig terug in Nederland? Mooie vakantie gehad?

Hoe gaat het verder hier? Het is een beetje stil..
    Pff langzaam aan het denken hoe we het strax gaan doen.. Een heel kamertje erbij kopen of alleen een bedje.. Duokinderwagen en welke.. Veel kinderwagens ligt de kleine verstopt, kijkt eentje tegen de rug van de ander (wil het liefst geen tweezits naast mekaar)...

20. vally

vally Niet meer actief

weinig gaande hier inderdaad...maja, heb je soms. Druk met andere dingen.

Eergister verjaardag gehad, nu weet iedereen van de zwangerschap. Leuke reacties gehad. Niemand had de opmerking...zo snel al?! Dus pfff opgelucht, nu kan ik er openlijk over gaan praten.

Kamertje....wij kopen een heel nieuw kamertje voor de oudste, maar dan ipv groot bed nog een babybedje extra.

Duowagen begin ik niet aan. Heb genoeg draagdoeken liggen waarin ik de jongste dan ga dragen. Voor andere gevallen een losse buggy erbij.

Vandaag de combinatietest ingepland...donderdag 31 maart. Ben benieuwd!

Ook hebben we besloten een geslachtsbepalingsecho te laten maken bij 16/17 weken. Ik heb beide oma's uitgenodigd om mee te gaan. Vonden ze erg leuk! De afspraak zelf moet nog gemaakt worden.

Deel Deze Pagina