Een jarenlang MMM traject & lege handen...

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Panter, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Kiekske, dat is precies de reden waarom ik naar Gent ga en niet eens een second opinion hier in Nederland wil. Ik ga liever gelijk daarheen, mocht dat na 2 pogingen niets worden, kunnen we door naar DD.

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Oke, das inderdaad voor jullie wel lastig dan als je allebei niet ouder mag zijn dan 42 jaar. Er zijn trouwens wel meiden die het traject alvast starten voor het geval dat, die zitten dan nog gewoon in de mmm, dus blijkbaar mag dat toch wel. Misschien zijn daar nog speciale voorwaarden aan verbonden. Ik wacht eerst het informatiepakket wel af, eens kijken wat daar allemaal in staat. Is voor mijn vriend misschien ook wel fijn dat hij er eerst meer over kan lezen, dan hoeft hij er ook niet meteen iets mee.

3. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het opstarten hoor, hebben we ook gedaan. Dan moet je een speciaal nummer (BGK nummer of zoiets heet dat?) aanvragen, krijg je thuis een rekening voor 1200 euro die je dan moet betalen, en ontvang je de uitnodiging voor 6 informatieavonden. Die zijn verplicht om bij te wonen voordat je verder mag. Het verkrijgen van het nummer kost gemiddeld 8-12 maanden (we hebben het in juni gedaan en kregen het in maart binnen). De rekening hebben we wel betaald, dus het nummer hebben we al, maar de informatieavonden nog voor een jaar uitgesteld. Dit kun je nog met de mmm combineren. Echter, na de informatieavonden begint het onderzoek bij de Raad van kinderbescherming en tijdens dat onderzoek mag je al niet meer met de mmm bezig zijn. Zo heb ik het in ieder geval begrepen...

4. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Kishka: oke, nou snap ik het wel een beetje denk ik. Scheelt dan toch alweer ongeveer een jaar als je het alvast opstart. Wel een pittige rekening al... Maar ja, dat het niet goedkoop gaat worden, wist ik al wel. Is er een inschatting te maken van wat je in totaal kwijt bent als je eenmaal een kindje hebt?

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees het nu door en ik ben toch niet heel duidelijk geweest. Op het moment van het aanvragen van het nummer hoef je nog niks te betalen, de rekening komt binnen pas op het moment dat jij het krijgt. En tegelijkertijd ontvang je de uitnodiging voor de informatieavonden. Het eerste 8 maanden vanaf het moment van de aanvraag gebeurt er niks en zijn nog geen kosten aan verbonden...
    Het spreekt voor zich dat als je de rekening niet betaalt, je nummer weer wordt ingetrokken. Wees dus voorbereid dat als jullie het nummer gaan aanvragen, jullie binnen 1 jaar 1200 euro zullen moeten betalen.

6. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    De bedragen staan ook in dat topic genoemd waar ik de link naar had gepost... 15 duizend euro wordt als "minimaal" gezien...
    Dan vraag ik me toch soms af, of het niet "makkelijker" (ahum...) is om met behandelingen door te gaan... Zelfs als je daarvoor naar buitenland moet...
    Sorry, bedoel het weer niet negatief hoor... Word alleen heel depressief van hoe moeilijk het allemaal is geregeld... Het gaat me zelfs niet zozeer om het geld, maar hoe ontzettend moeilijk het is, terwijl je zou denken dat je juist iets heel goeds wil doen... Een kindje zonder ouders, in kansarme land, een liefdevol huis en gezin geven... Maar soms lijkt het bijna onmogelijk allemaal door alle regels en ontzettend hoge kosten...
    Sorry, ik word gewoon een beetje moedeloos van, als ik over onze situatie ga nadenken...

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    je kunt ook een nederlands kind adopteren, dat is gratis afgezien van de beginseltoestemming en de via cursus die je zelf moet doen/bekostigen.
    nadeel is dat er maar ongeveer 10-20 baby's per jaar worden afgestaan in nederland en de wachtlijst dan echt héél lang is. maar volgens mij mag je dan wel ouder dan 41jaar zijn.
    Die leeftijd is volgens mij ook zo, dat je de aanvraag voor adoptie gedaan moet hebben op het moment dat je nog onder de 41 bent, moet je lang wachten dan ben je logischwerwijs ouder...maar het ging toch om het moment van beginseltoestemming en aanmelding bij bemiddelingsbureau voor je 41ste?

8. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Kishka: nu is het helemaal duidelijk, dankje! 15000 euro als minimum??? Kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt! Niet dat we het niet hebben, maar het is wel heel veel geld en dan heb je het kindje alleen nog maar, dan moet je ook nog eten, drinken, luiers, huisvesting ed betalen, dan beginnen de kosten pas! Het is inderdaad heel oneerlijk dat het allemaal zo duur is en zo moeilijk gaat, terwijl je inderdaad alleen maar iets goeds wilt doen en een kansarm kindje weer een nieuwe kans wilt geven. Dat ze voorzichtig zijn en dat niet iedereen een kind mag/kan adopteren snap ik, maar dat het zo moeilijk moet gaan en zo duur moet zijn snap ik echt niet!

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Mijn voorkeur zou wel uit gaan naar een Nederlands kindje, heb je enig idee hoe lang die wachtlijst is Panter? En hoe werkt dat dan? Waar moet je je dan aanmelden ed?

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wachtlijst voor een nederlands kindje is denk ik 2of 3x zo lang...geen idee.
    Daar kan je je voor aanmelden als je bemiddelingsaanmelding doet...dan mag je voorkeur voor land aangeven. Hoe dat precies allemaal in elkaar zit weet ik ook niet hoor, ik heb die info cvan mijn maatschappelijk werker van het fiom.

Het kan ook zo zijn, dat je bijv pleegouder bent en een kind is uit de ouderlijke macht gezet en kan nooit terug naar de biologische ouders, dat je die uiteindelijk ook mag adopteren.

11. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Panter, in dat geval redden we het al sowieso niet... Het beginseltoestemming krijg je pas naar het onderzoek van de Raad... En mijn man wordt al in oktober 41...
    Het is wel een beetje vreemd dat ze dat niet tegen ons hebben gezegd toen we het nummer hadden gekregen... Ik dacht dat de leeftijd gold op het moment van de aanvraag, in dat geval waren we nog op tijd...
    Over de adoptie van babies in Nederland heb ik nog nooit iets gehoord... Ik begreep altijd dat er helemaal geen Nederlandse kinderen ter adoptie worden aangeboden... Er is altijd enige familie aanwezig, die het kind wil adopteren...

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Panter: das wel heel erg lang, niet te doen eigenlijk... Staat die info ook allemaal in de infopakketten die ik aangevraagd heb? Weet niet ik pleegouder zou kunnen worden, het idee dat ik dan weer afstand zou moeten doen van een kindje doet me nu al pijn...

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Kishka: als dat zo is dan hebben jullie die 1200 euro voor niks betaald? Dat zou wel heel erg zijn, kan ik me eigenlijk niet voorstellen, want ze wisten toch hoe oud jullie waren bij de start...

14. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook... Mijn man had ze zelfs gebeld en toen zeiden ze dat we ons voorlopig geen zorgen hoefden te maken, want er komen toch alleen maar oudere kinderen naar Nederland.
    Overigens is het zo dat als we nu bv zouden beslissen uit de adoptieprocedure te stappen, we ca. 75% van het bedrag terug zouden krijgen, zolang we nog geen informatiebijeenkomsten hadden bijgewoond... Maar je moet het wel op tijd afzeggen, volgens mij 3 maanden vantevoren (je word ingepland voor die informatieavonden en dan moet je verplicht daar verschijnen).

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    suus die info staat niet in de folders. Ik heb die info via het fiom. Er worden zo'n 10-20 baby's per jaar ter adoptie aangeboden, die kinderen komen eerst in pleegzorg gezinnen tot de wettelijke bedenkperiode van de moeder om is. (6 maanden) Daarna kan zo'n kind geadopteerd worden, soms is er familie maar soms ook gewoon niet.

16. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    mss is de leeftijd ook wel moment van aanvraag hoor...dat ik het verkeerd begrepen heb kiskha. Tis alweer een tijdje geleden dat ik alles heb gelezen.

17. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry trouwens voor alle spelfouten, zit op mijn telefoon, dus schik soms zelf als ik teruglees wat ik had geschreven... :) En Nederlands is niet mijn moedertaal, dus als ik snel iets wil terugschrijven, krijg je soms hele aparte zinnen, omdat de zinopbouw in mijn eigen taal heel anders is ;).

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik lig niet wakker van spelfouten of vreemde autcorrecties van telefoons. net zo min als ik wakker lig van vreemde zinsopbouw e.d zaken. Dus lekker spammen vanaf die foon, als we het niet snappen vragen we wel wat er staat.

wat is je moedertaal kiskha? Laat me raden...liggen je roots in india? ( die gedachte komt door je nickname)

19. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nope :), veel dichterbij. Oost-Europa, Oekraine om precies te zijn :).
    "Kishka" betekent trouwens "poes" in het Oekraiens, hihi. Ben dol op katten en hoor weleens dat ik iets katachtigs in mij heb... Dus vandaar :D

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Grappig!! Dat had ik niet gedacht...ik had me je voorgesteld als een donkere schone. Whaha zo'n niet kloppende voorstelling maak je je van mensen die je online kent. Klopt bijna nooit!

Deel Deze Pagina