Hoi Panter, we willen inderdaad zeker ICSI doen. Of misschien zelfs PICSI (een manier om alleen de rijpe zaadcellen te selecteren, door hen te laten binden aan een bepaalde eiwit - of zoiets ) of IMSI (dezelfde als ICSI, maar de zaadcellen worden onder hele grote vergroting bekeken en beoordeeld op eventuele afwijkingen, misvormingen enz.) In DD doen ze beide methodes. Mijn man heeft slecht zaad, dus wie weet heeft het daar iets mee te maken... Al is het probleem in zijn geval volgens mij alleen in kwantiteit, niet in kwaliteit, dus het zou volgens mij niks moeten uitmaken. Maar we willen alles uitsluiten wat er maar kan... Spannend voor jou, de eerste meting! Hou ons op de hoogte!
@dames wat een rotnieuws hier allemaal.. @Panter, lastig hè de hele MMM maar stoppen, ik zou het niet kunnen. Ik vind het knap als je het even on hold zou zetten. Mijn hart kan dat nu nog niet aan @hier, zat onder een steen, veel gedaan.. geprobeerd even niet te denken aan de MMM dus ook niet op ZP geweest. Sowieso niet online trouwens.. Wachten tot half april SUCKS.. maar moet maar weer.. 8 april komt de paragnost, leef eerst daar maar weer naar toe. En ja ik ben zo'n doos die er in gelooft..
@iedereen: bedankt voor alle steun en hoop dat er hier snel goed nieuws komt te staan van ons allemaal, het gaat goedkomen! @Klaproos: jij gefeliciteerd meid, vroeger of later gaan wij volgen! @poppetje: 8 april klinkt nog ver weg, maar voor je het weet is het zover en dan kunnen jullie ook weer verder! Wat gaan jullie precies doen in Gent en wat verwacht je van een paragnost? Hoe ben je daar aan gekomen trouwens? Iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel ***************************
De paragnost ken ik via familie, is al geweest. Gek genoeg heeft ze dingen over mijn mamma gezegd die zei niet kon weten. Ze heeft ook gezegd dat wij een kindje krijgen, maar dat het er maar één wordt. Het heeft mij rust gegeven... 15 april naar Gent en hoop rond juni de tweede icsi poging. Wachten vind ik gewoon rot, wacht al 3,5 jaar op een wonder..
Hallo allemaal! sorry dat ik zo erin spring in dit onderwerp maar ik las een paar intense dingen waar ik mezelf ook in kan vinden. @kishka heel veel sterkte met je verlies ik hoop dat je snel een wondertje mag aanschouwen.. ik zelf zit nu 5 jaar in de MM met een miskraam en een BBZ soms probeer ik mezelf te troosten door te zeggen: misschien was het zwaar gehandicapt wat dan? want iedereen verlangt naar een gezond kindje wat je kunt zien opgroeien. Ik ben als eerst van mijn vriendinnen getrouwd en daarna mijn vriendinnen.. vele zijn al zwanger/bevallen van de 2e of 3e wat me soms moedeloos maakt en mezelf ga afvragen: zit het er voor mij wel in? ik droom al als klein meisje om moeder te worden voor mijn gevoel was dit mijn roeping (klinkt erg cliché) en daar zit ik dan.. nu tussen 9 zwangere familieleden en vriendinnen.. ik merk dat ik me steeds meer ben gaan afzonderen omdat ik niet meer 24/7 over kinderen wil mee praten hoe ze ontwikkelen.. de nieuwe spulletjes.. etc ik weet dat ik absoluut niet de enige ben die dit meemaakt en ik zal het ook wel niet het zwaarste hebben.. ik zelf ben nu met me 1e IVF poging begonnen en heb gister de terugplaatsing gehad.. ik had 32 follikels.. 28 eitjes..18 embryos ik hoop nu dat ik ook aan de beurt ben! en dat gun ik jullie ook allemaal! heel veel liefs en sterkte allemaal