Lieverds, Ik ken poppetje vanuit andere topics en ook al heb ik na jaren vechten (ook wij dachten eerst kinderloos te blijven na cf- azoospermie van mijn man) een heerlijke zoon gekregen...ik begrijp jullie gevoelens volkomen!! IK heb dat soort gevoelens ook enorm gehad, ben vriendschappen (wat dus geen échte beterschap bleek) verloren, was me aan het terug trekken, bleef mijlen ver van babyspullen en alles wat met "zwanger" te maken had.. Kon iedereen vervloeken die met'n dikke buik rond liep (waarom zij wel en ik niet!)... Nu heb ik dan'n prachtige zoon, waar ik smoor verliefd op ben en me de trotste moeder op de wereld voel... We vechten voor'n tweede en ondanks mijn zoon komen die vreselijke gedachtes-gevoelens weer bij me boven! Maar bij mij is het nu; iedereen vraagt waar de 2e blijft.."wordt het niet eens tijd?"...ach je hebt gelukkig al'n zoontje..en ook lijkt iedereen weer zwanger te worden, of van'n 2e of zelfs van'n 3e.. Ik weet lieve schatten, jullie staan nog met lege handen..maar begrijp me niet verkeerd-wil jullie alleen vertellen dat ik (als mama) jullie als geen ander begrijp... En het doet me verdriet te lezen over hoe jullie je voelen, dan komen mijn eigen gevoelens zo sterk naar boven! Ik hoop echt, met heel mijn hart, dat jullie wens uiteindelijk ook in vervulling mag gaan.. Blijf vechten en geef niet op, maar verlies ook jezelf niet in deze zware weg! Ik denk aan jullie.. Even'n dikke knuffel van mij voor jullie!
Visje, bedakt voor je lieve bericht! Wat naar dat een brusje weer zo lang op zich laat wachten. veel succes met de 3de poging!! Mijn lichaam doet sinds juni al niks meer...na de laatste miskraam is het er mee opgehouden. Geen eisprong meer, of een eisprong op dag 33 ofzo. Heb mijn lijf al 7 maanden de kans gegeven maar het doet het gewoonweg niet meer. Nu dag 43...nog steeds geen ongi in beeld. Ben er helemaal zat van. Maar goed...we wachten deze week nog af en anders starten we toch een cyclus in deze cyclus dmv hormonen. Want anders kan ik wachten tot ik een ons weeg...er gebeurd gewoon niks in mn buik. Meiden, allemaal een dikke knuffel. hou vol he!!!
Ach hè bah wat naar panter... Hoop dat het niks uitmaakt dat je eigen cyclus er mee ophoudt? Sterkte meis, Knuffeltje visje. Ps ik heb vanmorgen gebeld met zh, ik sta al wel in gepland in wk 11, dus pas in maart... Tot die tijd zaten ze al vol... Pfff lang wachten dus!!
Visje, voor de cryo tp maakt het idd niks uit. Die doen ze dan in kunstmatige cyclus. Wat jammer dat jullie nu tot week 11 moeten wachten....wachten is altijd rot in deze trajecten.
@Panter: heb je verhaal gelezen en o, wat is het herkenbaar! Ik heb weliswaar "maar" 1 miskraam gehad, maar wij staan na bijna 4 jaar ook nog steeds met lege handen... Wij zijn inmiddels met IVF bezig en gelukkig heb ik veel cryo's (8 in totaal), maar zolang het niks oplevert heb ik daar ook niks aan natuurlijk. Ook ik zie iedereen om me heen wel zwanger worden en mijd het topic waar ik in schreef omdat daar ook steeds meer meiden zwanger zijn... Vind dat ook verschrikkelijk moeilijk en het wordt steeds moeilijker om hoop te houden, het is al zo vaak mislukt! Ik hoop echt voor ons allebei dat het toch nog goed gaat komen, dat moet gewoon! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
Oh gelukkig, mooi nieuws dus!! Wanneer kun je dan de cryo tp verwachten? En ja...het is heel dubbel.. Aan de ene kant duurt het me te lang..maar aan de andere kant ben ik als de dood om te moeten starten na wat ons is overkomen... ben best beetje angstig voor wat weer komen gaat.. Als ik nu maar wist dat het nu wel goed gaat komen!!
Visje, zodra ik ongesteld word kan ik een kunstmatige cyclus opstarten. word ik deze week niet ongesteld dan moet ik eerst naar zh voor uitgangsecho en kijken ze dan of er midden in deze vreemde cyclus een nepcyclus opgestart kan worden. Afwachten nog even. Kan me voorstellen dat het starten je angst inboezemt. Maar het is de enige weg naar een brusje. je vind de kracht wel weer onderweg!!! Susannenlilian, welkom. Ik ken je verhaal van een andere virtuele plek waar we ooit lang geleden samen schreven. Ook bij jullie dus nog geen geluk...heb jij wat vertrouwen in cryo's? Ik niet echt meer nadat de afgelopen cryo helemaal niet pakte. Maar of dat gevoel van mij nou reeël is is de vraag.
@Panter: oke, dat zou ik niet weten... Heette je toen anders? En hadden we toen echt contact of kletsten we alleen in hetzelfde topic? Ik weet niet of ik nog vertrouwen heb in de cryo's, de vorige 2 zijn ook niet blijven plakken en vanaf nu mogen we steeds maar 1 tegelijk terug laten plaatsen, dus dan hebben we alleen maar minder kans . Merk dat er steeds minder plekken zijn op dit forum waar niet de ene na de andere zwangere opduikt, ben dan wel erg blij dat het toch nog ergens wel kan (hoop natuurlijk heel erg voor je dat het toch gaat lukken, maar je snapt me wel toch?). Het is gewoon te confronterend met al die zwangeren, maar dat begrijp jij natuurlijk als geen ander. Ik gun het iedereen hoor, maar vind dat wij nu een keer eerst aan de beurt zijn!
Susanne, als je goed mijn openingspost van dit topic leest dan weet je wel wie ik ben. Wat betreft 1 cryo terug plaatsen..ik mocht voor de nieuwe wet ook maar 1 cryo terug laten plaatsen omdat ik nog geen 36 was. Daar werd kennelijk door andere ziekenhuizen anders mee omgesprongen zoals ik op t forum lees. Maar soms hoor je verhalen...mensen met 10 cryo's en dan blijft nmr 10 plakken. het zal toch een extra kans zijn, anders plaatsten ze geen cryo's terug. Maar ik vond het een flinke tegenvaller dat de mijne niet bleef plakken en de verse TP wel.
@Panter: ik denk dat ik weet wie je ben, maar misschien zit ik er wel helemaal naast... Begon jouw naam met een 'E'? Stuur me anders even een pb'tje, vind het wel fijn om te weten wie je bent dan. Zou inderdaad frustrerend zijn als de laatste cryo pas blijft plakken, maar liever de laatste dan geen! Is inderdaad wel erg zuur als een verse embryo wel blijft plakken, maar een cryo niet! Hopelijk is het ons toch nog gegund, ik gun het ons in ieder geval ontzettend!
Ik zat er naast, maar nu weet ik weer wie je bent . Echt balen dat het nog steeds niet gelukt is, maar hopelijk komt het voor ons allebei snel alsnog goed en dan is het wel mooi een extra groot wonder!
Inderdaad, al begin ik de hoop wel wat te verliezen onderhand. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet!! Nu eerst maar eens een cyclus krijgen...
Ik ook hoor, maar we hebben geen andere keus dan blijven afwachten en hopen, hopelijk wordt ons geduld dan toch een keer beloond! Was mijn cyclus ook maar niet zo verdomde lang, dan had ik toch meer kansen en dan hoefde ik ook niet steeds zo lang te wachten op een nieuwe kans en ik denk toch dat je bij een normale cyclus meer kans hebt om zwanger te raken.
Panter, over je cyclus... Heb je weleens theunisbloemolie geprobeerd? Ik heb het gevoel dat het mij na de curettage toch hielp op mijn cyclus weer op orde te krijgen, want mijn lichaam was ook helemaal in de war. Het is geen wondermiddel, maar misschien proberen waard...
Ja dat heb ik al eens geprobeerd, toen ik nog een lange eigen cyclus had. hij werd er nog langer van...schoot dus niet op. Durf het dus niet meer te nemen, aangezien ik nu nog een langere cyclus heb...of heb ik überhaupt nog een cyclus...dat is de vraag waar in de komende week een antwoord op komt. Heb eergister een zwangerschapstest gedaan onder het mom van: het zal toch niet?! En nee het zou ook niet..negatief. meestal werkt een negatieve test psychosomatisch hier en word ik diezelfde dag ongesteld. Nu dus ook niet...snap er niks meer van!
@Panter: zou het nog te vroeg kunnen zijn voor een test? Ik gebruik ook tarwekiemolie en teunisbloemolie, maar mijn cyclus is eigenlijk altijd wel langer vanwege de PCO... Durf er eigenlijk niet zo goed me te stoppen omdat mn cyclus dan misschien nog langer wordt en het schijnt ook goed te zijn voor de innestelling. Maar ja, of het echt werkt weet ik natuurlijk ook niet. Gebruik de teunisbloemolie al heel lang, maar de tarwekiemolie gebruik ik nog niet zo lang, vind het erg lastig... En of het nou werkt of niet, het heeft me in ieder geval niet gegeven waar ik al bijna 4 jaar zo ontzettend naar verlang! Misschien toch eens een ronde niet nemen? Vind dat wel eng hoor... Gebruik jij nou nog iets qua pillen Panter?
Ik geloof helemaal nergens meer in. heb al vanalles geprobeerd...teunisbloemolie, teunisbloemcapsules, tarwekiemolie, vit D3, etos zwanger worden pillen, visolie capsules.... het enige wat ik nog gebruik is foliumzuur. Te vroeg om te testen is het niet hoor...en aangezien mijn man onvruchtbaar is is er geen eens kans om zwanger te zijn. Maar goed....een mens zit raar in elkaar en ergens hou je altijd een ietsiepietsie beetje hoop dat het ZH uitslagen heeft verwisseld. maar nee hoor...ik ben niet zwanger.
Sorry, was ik even vergeten... Maar snap wel dat je em gedaan hebt, we hopen toch allemaal op een wonder he!? Ik weet soms ook niet meer of ik al die pillen nog moet slikken, het zijn er zoveel... Gebruik actos voor de insulineresistentie, Etos zwanger worden, visolie, tarwekiemolie en teunisbloemolie. Soms denk ik wel eens dat ik er net zo goed mee kan stoppen, maar ik hoop nog altijd dat het toch helpt... Het moet toch een keer goedkomen???
Ik zou iig geen etos zwanger worden in combi nemen met teunisbloem en tarwekiem. Het is het ene of het andere...zo krijg je een te hoge dosis binnen lijkt me? Teunisbloem mag je ook niet na je eisprong nemen hoor! mijn gyn heeft me afgeraden om cyclus beïnvloedende pillen te slikken tijdens icsi behandeling. En ik vind het zo lekker dat ik nu niet meer al die meuk slik. Mij heeft het nooit geholpen.
@Panter: hmmm, maar vind het best eng om ermee te stoppen, het schijnt toch allemaal gunstig te zijn voor de cyclus... En het gaat al zo moeilijk, ben bang dat het dan helemaal niet lukt. Dat ik de teunisbloemolie niet mag gebruiken na de eisprong weet ik, stop er altijd mee na mn eisprong en begin dan weer als ik ongesteld word. Fijn dat jij er een goed gevoel over hebt dat je niks meer slikt behalve foliumzuur, dat vind ik nog erg moeilijk! Ze zijn bij mij in het ziekenhuis ook niet van de middeltjes hoor, maar wil zo graag zwanger zijn dat ik alles probeer! Maar misschien werkt het averechts?