suus krijg je geen utrogestan dan? Lijktme dat je dat bij een cryo wel krijgt en bij de verse poging zeker? ik heb utrogestan eerst online gekocht bij dokterpuntnl. Kost wel wat maar goed...nu krijg ik het standaard voorgeschreven met icsi & cryo's. Jij niet?
@Panter: met een behandeling krijg ik het ook (1x per dag 2 stuks inbrengen), maar dit was een eigen ronde omdat deze vlak voor de Kerst startte en ze toen geen behandelingen begonnen vanwege de feestdagen. Nou moest mn lichaam het dus zelf doen. Maar het is al een keer gelukt (weliswaar is het nooit goed geweest, maar ik was wel zwanger), hoe kan het dat het nu al zo lang niet nog eens lukt???
Geen idee...ik vraag me dat ook altijd af. Zwanger worden is als de loterij winnen....Zwanger blijven is als 2x de loterij winnen...
Maar ik ben het al niet eens meer geworden daarna, laat staan gebleven... Het is al zo lang geleden, dit jaar juni is het alweer 2 jaar geleden dat ik een positieve test in handen heb mogen houden...
Ik vind het ook zo gemeen van mn lijf, dat het nooit gelijk doorzet... En net als ik weer de hoop krijg dat het misschien toch een innestellingsbloeding was, dan zet het door .
Suus, ik hoop dat je snel weer een IVF in een gestimuleerde cyclus kan doen,heb daar zelf het meeste vertrouwen in eigenlijk. Kunnen ze er iets aan doen? Ik dacht eigenlijk dat utro 3x daags is maar dat weet ik echt niet zeker. Anders zou ik dat in ieder geval gaan proberen dan heb je toch het idee iets te kunnen doen. En ik haaaaat altijd dat roodverlies 4 dagen vantevoren en dan zet het door en komt de mega-buikpijn. Dus dat herken ik wel,gewoon zo irritant! poppetje dat het EMC zulke fouten maakt is gewoon te gek voor woorden Wel fijn dat je AMH normaal is. En ik geef je groot gelijk dat je het ergens anders gaat zoeken! Ik krijg morgen bericht of de dokter me doorverwijst naar het Radboud voor onderzoek naar lyme (De dokter zal al denken dat ik een hypochronder ben) en zo niet ga ik meteen naar DD om bloed te testen! En dank jullie voor de steun allemaal,dat had ik echt nodig. oeps,panter je schrijft net onder me,weer iets geleerd! Ik dacht dat 3x utro beter was, niet dus
utro verschilt wel per ZH...de een krijgt 3x daags 2 tabletten van 100mg of 200mg...de ander 1x daags 2 tabletten van 200mg. Ik krijg 2x 2 tabletten van 100mg In principe is 2x100 mg voldoende hoor...maar er word lekker aan verdiend om hogere doseringen voor te schrijven
@Klaproos: een gestimuleerde cyclus gaat nog wel even duren, hebben nog 6 cryo's... Alleen met de cryo's krijg ik in ieder geval weer de utrogestan (1x per dag 2 van 100 mg), dan heb ik toch het gevoel dat ik meer kans heb. Gelukkig heb ik niet zoveel buikpijn als ik ongesteld word, maar dus wel dat het al een paar dagen van tevoren begint te pruttelen... Goed dat jij actie gaat ondernemen, heel veel succes! @all: had net weer een beetje bruin bij het afvegen en heb ook weer buikpijn...
Suus oeps sorry ik wist niet dat je met cryo's bezig was. Dacht gewoon met IVF. Bah weer bruinverlies Heel veel sterkte weer met dit slechte resultaat. Ik gun het je zo.
@Klaproos: geeft niet hoor . Ik heb na eergister geen bloedverlies meer gehad, maar weet in mn hoofd wel dat ik ongesteld ga worden omdat mn temperatuur vanmorgen nog maar 36.72 was (zondag was ie nog 37.11) en ik had/heb vandaag ook ongipijn... Zal dan morgen wel weer rond de 36.5 zijn, dat is ie altijd rond de ongi en tot aan de eisprong... Baal wel ontzettend natuurlijk en vind het ook super irritant dat het niet gewoon doorzet, ik wil verder!
Suus, heeft bloedverlies nog doorgezet? Meiden hoe gaat het met jullie? Meiden, ik heb een vraag....ik heb ontzettend weinig vertrouwen in cryo's/. Maar is dat gegrond? Ik lees wisselende verhalen over 10% kans en mensen die zeggen dat met de moderne technieken een cryo die goed ontdooit net zoveel kans heeft als een verse. Waar zoek ik de waarheid? ik wil geen valse hoop hebben nml. Heeft iemand een duidelijk antwoord? (erg he...maar ik zie dit cryo gebeuren echt als verloren tijd en kan er niet echt blij van worden)
@all: vanmorgen heeft de ongi doorgezet, we zijn nu dus echt in de volgende ronde beland. 12 februari moet ik weer voor de eerste echo, zit dan alweer op cyclusdag 13. Baal echt ontzettend, maar het is niet anders... Ben in ieder geval gestopt met de teunisbloemolie en de tarwekiemolie, het heeft me de afgelopen rondes toch niet geholpen en ik krijg/heb al genoeg troep in mn lijf (gehad)! @Panter: er zijn genoeg meiden die zwanger raken van een cryo hoor, dus is echt niet op voorhand al een verloren ronde! Je hebt beslist niet net zoveel kans als met een verse embryo, maar kans van slagen heeft het zeker wel! Anders zouden ze ook geen cryo's gebruiken... Wij gaan deze ronde weer met een cryo aan de slag en heb er echt wel vertrouwen in! Vooral ook omdat het dan al bevrucht is, op de goede plaats ingebracht wordt en ik krijg dan weer utrogestan (2x 100 mg per dag, is dat echt voldoende?). We moeten proberen te blijven hopen, al weet ik als geen ander hoe moeilijk dat is!
Volgens mij is dat wel voldoende..zeker bij cryo in natuurlijke cyclus. dan ondersteund het alleen maar de lf. Ik krijg bij verse tp 2x200 maar in natuurlijke cyclus helemaal geen utrogestan. Nu doe ik cryo in kunstmatige cyclus en krjg ikw eer 2x200 omdat ik zelf helemaal geen hormonen aanmaak.
in mn papieren van zh staat dat de kans op doorgaande zwangerschap bij cryo 15-20% is. mss moet ik dat dan maar gaan geloven haha. Stom he, gewoon omdat de vorige cryo niet bleef zitten ben ik alle vertrouwen kwijt.
@Panter: bij de verse kreeg ik 2x per dag 2 bolletjes van 100 mg, wat jij zegt zeggen ze inderdaad in het ziekenhuis ook. Bij mij zijn al 2 cryo's niet blijven plakken, hopelijk hebben we de volgende ronde meer geluk! En snap heel goed dat je er weinig vertrouwen meer in hebt hoor, ik kan het ook nog maar moeilijk opbrengen om positief te blijven en laten we eerlijk zijn, 15 tot 20% kans is niet veel...
15-20% kans is nog altijd 2x zoveel kans als normaal vruchtbare stellen per cyclus hebben om zwanger te worden. Dus op zich is het niet gek...bij verse tp heb je ook maar een kans van 20-25%...cryo ligt daar dan vlakbij. dat zeg ik verstandelijk...gevoelsmatig voelt het toch anders.
Dan valt het verschil inderdaad mee, dacht dat het groter was... We moeten maar hopen dat het ons ooit gaat lukken en anders moeten we nadenken over andere wegen die naar een kindje kunnen lijden, hopelijk wil mn vriend toch nadenken over adoptie. Een draagmoeder zou hij makkelijker kunnen accepteren omdat het kindje dan wel wel echt van ons is, maar weet niet hoe dat zit in Nederland en of daar wel mogelijkheden toe zijn. Weet jij dat? Denken jullie ook aan adoptie oid als het echt niet gaat lukken?
draagmoeder heeft alleen maar zin als je geen baarmoeder hebt of een afwijking waardoor je zelf geen kind kan dragen. Maar als de oorzaak ligt bij de innesteling danheeft een draagmoeder ook geen zin lijkt mij. Adoptie gaat hem hier zowieso niet worden, dat kan alleen als je een bovenmodaal salaris hebt. Wij verdienen niet voldoende om die bedragen op te hoesten...en daarnaast wil mn lief niet adopteren. Hij wil ook geen pleegzorg. Voor osn eindigt de weg na de laatste behandeling.
Panter, ik heb (nog?..) geen ervaringen met cryo's, maar je hoort inderdaad dat een heleboel meiden daar toch zwanger van raken... Tauret bv in Gent topic... Wat ik echter niet zo goed weet, is hoe het met kunstmatige cyclus zit... Wordt je baarmoederslijmvlies dan optimaal opgebouwd? Ik kan me voorstellen dat in natuurlijke cyclus je lichaam elke maand voorbereid wordt op eventuele zwangerschap, maar geldt dat ook voor kunstmatige cyclus, wanneer je geen eisprong hebt? Dat zou voor mij misschien een reden zijn om te wachten totdat mijn lichaam het weer zelf oppikt, want dan is je lichaam voor mijn gevoel er optimaal op voorbereid... Maar ik ben absoluut geen expert hoor, dus luister alsjeblieft naar je artsen en niet naar mij! En wat betreft innestelling, dat ligt volgens mij toch meer aan de vrouw dan aan een embryo... Je hoort namelijk best vaak dat vrouwen embryo's van topkwaliteit hebben en toch niet zwanger raken. Er is een theorie dat het komt omdat het immuunsystem van de vrouw een embryo als iets vijandigs ziet en het meteen aanvalt en vernietigt. Ik denk dat als je die enbryo's bij een andere vrouw zou plaatsen, ze dan wel zwanger zou raken. In die zin is een draagmoeder niet eens zo gekke gedachte. Maar ik heb nog nooit iets erover gehoord in NL... Zal vast ook erg moeilijk geregeld zijn...
Kiskha, mijn baarmoederslijmvlies was bij de vorige kunstmatige cyclus 10mm en dat is in natuurlijke cyclus ook steeds zo. Lijf denkt datv er een ei geweest is, door de hormonen. Er zijn ook studies naar gedaan, en daaruit is gekomen dat er geen verschil zit in de kans op zwangerschap tussen beide methodes.