Wat vinden jullie van Mélie Isabelle en wat voor een type naam vinden jullie het? Het is een Franse naam afgeleid van Amélie, andere schrijfwijze is Maelie. Maelie is weer een vrouwelijke variant op Mael.
Maelie vind ik er Chinees uitzien, dus ik zou gaan voor Mélie. Ik vind het niet zo´n leuke naam, Amelie vind ik dan veel leuker.
Het heeft inderdaad iets Chineesachtigs qua klank maar dat vind ik niet erg. Mijn man is Spaans/Portugees dus ze zal sowieso donkerblond/bruine haartjes en bruine oogjes krijgen. Amélie vind ik ook mooi, Mélie net iets leuker. Maelie vinden we ook leuk, ook om het af te korten naar Mae.
Ik vind dat Mélie Isabelle erg mooi (Frans) klinkt. Een moderne naam bij een klassieke naam. Maelie Isabelle vind ik dan weer vreemder, omdat Maelie (ik zeg Meejlie) zo Engels klinkt en Isabelle zo Frans. Isabelle is ook wel een Engelse naam, maar gelijk we hem hier uitspreken is het de Franse versie en dan vind ik het een beetje vreemd samen...
Terwijl Maelie wel een Franse naam is (Bretons) maar ik begrijp wat je bedoelt, vanwege Mae lijkt het misschien Engels en dat je het als Meejlie uitspreekt maar het is Mee-líe en bij Mélie is het duidelijker hoe je het uitspreekt. We vinden Mélie Isabelle ook steeds leuker (Isabelle is een vernoeming). Nog meer reacties
Tja, in het Frans is het Maëlie met de uitspraak Maa-ee-lie. Zo geschreven en uitgesproken vind ik het een heel mooie naam. Al zou ik zelf voor Maëlys gaan (stond ooit op mijn lijstje voor een meisje maar mijn man vond de uitspraak te moeilijk om de naam hier in NL te gebruiken). Mélie vind ik minder mooi maar duidelijker qua uitspraak.
Maëlie vind ik ook mooi. Maëlys (prachtige naam) viel bij ons ook af vanwege de uitspraak hier in Nl. In Frankrijk staat deze naam in de top. Mélie of Maelie vind ik net wat leuker qua uitspraak.
Ik zou nooit Meelie zeggen als ik Maelie zou zien staan op een geboortekaartje. Dan zou ik ofwel 'Meejlie' zoals ik al aangaf, of Ma-ee-lie zeggen (zoals Quint1 aangaf). Dan zou ik toch wel gaan voor de duidelijkste schrijfwijze...
Ik ben er trouwens achter gekomen, via de site dat de namen wel verschillende betekenissen hebben. Melie lijkt mij afgeleid van Melissa wat honingbij betekent, terwijl Mae ''bitter'' betekent. Nu weet ik niet of dat invloed heeft op de keuze, maar wil het wel melden.
Amélie vinden we ook mooi, soms denk ik om de officiële naam als Amélie te doen en dan Mélie als roepnaam. Maar ik blijf Maelie/Maëlie ook erg mooi vinden