leuke naam maar betekenis niet zo blij mee

Discussie in 'Babynamen' gestart door mama suus, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai wij zijn gek van een bepaalde naam maar nu staat de betekenis ons wat tegen.
    wat zouden jullie dan doen?

hij past ook perfect bij de naam van onze dochter.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    wát tegen of erg tegen? dan zou ik er niet voor kiezen eerlijk gezegd.

3. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Volgens mij houdt niemand zich echt bezig met de betekenis. De meeste mensen weten niet eens wat hun naam betekent.. Dus als die naam jou aanspreekt, zou ik zeggen, doen :)

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    de betekenis van mijn zoons naam is ook niet leuk, maar ik heb hier helemaal niet op gelet verder, vong het gewoon een mooie naam

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik sluit me hier bij aan. Als de betekenis je niet interesseert, prima, dan laat je het zo, maar je berichtje lijkt te zeggen, dat het je wel interesseert...

Je kan ook bedenken van: We zoeken verder naar een andere naam, maar als er niets komt , wat net zo mooi is en eigenlijk beter voelt vanwege een mooiere betekenis, dan blijf je alsnog bij die naam.

6. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Helemaal mee eens. Ik persoonlijk vond betekenis van de naam van ons meisje heel erg belangrijk, want die naam houdt ze voor het rest van haar leven. Ik zou ook helemaal niet leuk vinden als mijn naam iets raars of naars betekende.
    Ik woon in Litouwen en hier zijn mensen onzettend oplettend wat de betekenis van namen betreft. Misschien in Nederland is dat anders :)

7. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    damian zou de duivel betekenen toch

Nou mijn zoontje is echt geen duivel maar heeft wel een mooie naam

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elians naam betekend volgens sommige websites 'gewijd aan god' terwijl wij zo anti-kerkelijk zijn als het maar kan maar ik vond het zo'n mooie naam.... Dus tja.. als het echt een mooie naam is, zou ik er voor gaan.

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    ..ach ik ken ook een andere Elian ( of Eilan)
    Ik ben wel benieuwd MamaSuus, wat de betekenis dan is?

10. RoxStar-J

RoxStar-J Lid

7 jun 2009
    93
    0
    0
    Den Haag
    De betekenis van namen komt vooral van vroeger. Heel veel namen zeggen ook: God vermeerderd, Man van God, Jahweh is genadig, Jahweh bestaat, etc. etc. Ons meisje zou dit betekenen: Jahweh geeft vermeerdering.

Gewoon een beetje met de tijd meegaan, en lak hebben aan de betekenis :p:p:p:p

11. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik vind de betekenis van een naam wel belangrijk. In ieder geval dat het niks raars betekend. Het voorbeeld van Damian (duivel) vind ik daar een goeie van, die naam zou ik dus niet nemen,.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    de betekenis is bruine strijder. en heb gister ff opgezocht in het iers of schots, weet hetn iet precies meer. betekend het dark skinny soldier. dus mis beetje anders vertaald naar ned.

nu valt het nog wel mee dus. maar jah we zijn ten eerste zo blank als wat en ten wteede krijg ik er ook andere ideeen bij hihi. bij de eerste sotnd deze naam ook al bovenaan ons lijstje voor jongens maar was er ook door deze reden afgegooit nu kregen we toen een meid. maar nu weten we dat er een jongen komt dus is het watl astiger.

13. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

vind nergens op slaan dat mensen zo praten
    lullig tegenover mensen die hun zoon damian hebben genoemd

het is toch een mooie naam, wil toch niet zeggen dat me zoon meteen de duivel is:(:(

dan noemde ik m wel gewoon duivel ofzo

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Damian betekend geen duivel hoor, maar dat is in een film (ik weet zo snel even niet meer welke, ik meen "The Omen") de naam van het jongetje die het betreft. Kijk als je zo gaat nadenken kan je bij onderhand elke naam wel wat verzinnen.

TS als jullie het een mooie naam vinden gewoon doen. Hoeveel mensen zullen de betekenis weten?? Niet veel denk ik.

15. supermummy

Oh dan weet ik wel welke naam het is :)
    Ja ik vind het geen 'slechte' betekenis. Als dit echt de naam voor jullie is zou ik het wel doen, denk niet dat veel mensen de betekenis van deze naam weten, alleen als je er specifiek op zoekt.

16. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Mermaid idd heb verder ook nooit erna gekekend vond mooie naam en daarmee uit

iedereen zegt altijd ow is dus de duivel, nee is gewoon mijn lieve zoon:D

17. supermummy

Ik schrijf toch IK VIND = mijn mening 8) ik zeg toch niet dat je zoon een duivel is. Het gaat erom dat jij de naam mooi vind.

18. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ontopic: mamasuus, het is een mooie naam!! (Heb ff opgezocht over welke naam je het nou had haha) En zou me niet laten leiden door de betekenis...... Zo erg is die nou ook weer niet, toch?!

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zo is t maar net! En trouwens, lekker belangrijk wat een ander van je naam vindt. Het is jullie kind en het enige wat belangrijk is is dat jullie de naam mooi vinden. En dat geldt uiteraard voor alle ouders. Maak je er niet druk om. Gewoon doen wat je zelf mooi vindt.

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

DaYa je hebt gelijk, weer ff ontopic. Ik weet niet om welke naam t gaat, maar zoals ik al zei: als t voor jullie de perfecte naam is gewoon doen.

Deel Deze Pagina