schaatsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pompeltje, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Pompeltje, 28 jan 2012
    Laatst bewerkt: 28 jan 2012
    Als we de weer berichten moeten geloven kunnen we volgende week schaatsen. Nu ben ik zelf dol op schaatsen, maar weet niet of ik het nu durf. Ben 6 weken zwanger dus nog erg pril. Nu vroeg ik me af kan het kwaad? als je val bijvoorbeeld? En wie gaat er wel schaatsen die zwanger is?

Zelf weet ik het nog niet....

2. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meid!

Als eerste mag je dat natuurlijk zelf bepalen en ik zal nooit tegen zeggen wat je wel of niet moet of mag doen.

Maar ik ben nu 8+3 dagen zwanger en ik zal nooit maar dan ook nooit gaan schaatsen.
    Ook al was ik 20 of 30 weken mij zie je echt niet als ik zwanger ben op schaatsen staan.
    Vallen zit in een klein hoekje en kan de beste nog overkomen.
    Je weet nooit hoe je terecht komt.
    Ik zou het me nooit vergeven al zal ik vallen en er is echt is miss met mijn kleine wonder!!

Maar meschien denken andere er anders over:)

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen me gevoel denkt dat ik het niet moet doen hoor. Ben nu al bang dat er steeds wat mis is (moet nog even afwachten op de echo of het zo is) Maar als het goed zit, en er nog wat zit ben ik toch wel bang dat het mis gaat. En zal ik geen enkel risico willen nemen.

Ben dus erg benieuwd wat andere doen :)

4. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ben ook erg benieuwd ja wat andere zouden doen!!

Heb je bloedverlies of denk je dat het op de verkeerde plek zit?

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Mwah ik zou gewoon gaan. Dat kleine ding zit goed beschermd. Ik ben aangereden met mn fiets 2 jaar terug in de winter toen ik zwanger was. En heeft die kleine niks aan overgehouden.

En nu tijdens deze zwangerschap ben ik nog fantatiek hockeytraining aan het geven en wedstrijden aan het spelen. Dus ja, ik zie het probleem niet zo met vallen tijdens schaatsen. Maar ieder mag het voor zich weten. Als je niet wilt, dan niet doen.

6. Rietc

Rietc Actief lid

22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft net schaatsen gekocht, ik ben volgende week 9,5 week zwanger en kan niet wachten om heerlijk te gaan schaatsen. Gewoon voorzichtig doen en als je valt denk ik dat dat echt geen kwaad kan.idd zit die kleine heel goed beschermt...

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ligt er aan hoe je je zelf voelt. Ik ben 8 maanden zwanger en dol op schaatsen, maar nu gaat het gewoon even niet. Lichamelijk niet ivm bekken/rugklachten, maar ik zou het ook niet durven met zo'n dikke buik. Ik hoop stiekem dus ook dat het niet gaat lukken hier op natuurijs want dan word ik hardstikke jaloers op iedereen die wel kan schaatsen!! (gemeen he)

Ik zou het gewoon doen als ik jou was, zeker omdat je (neem ik aan) nog helemaal geen buik hebt. als je dan valt gaat die kleine daar echt niks van merken. En zoals Suzanne1984 ook al zegt: sporten is ook tijdens de zwangerschap hardstikke gezond!!
    Succes met je keuze

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

met 6 weken ging ik zeker nog wel!

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ik zou ook gewoon gaan! Anders kan je bijna niets meer doen. Ik brak ooit mijn enkel toen ik uitgleed voor mijn huis,
    en ik werd zwanger op wintersport terwijl ik tig keer ongelooflijk harde smakken maakte en ondersteboven naast de baan terecht kwam (was eerste keer ;)). toen had ie zich lekker ingenesteld (alleen later miskraam, maar dat had daar niets mee te maken).

sporten/bewegen is juist ontzettend goed voor je lijf zolang dat lukt!

ik hoop met je mee dat het ook echt kan volgende week :D

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tot 12 weken zit je kleintje achter je schaambot en kan er weinig gebeuren als je valt. Daarna zou ik er even 3 keer over nadenken, maar tot 12 weken zou ik wel gaan.

11. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Lijkt me echt niet dat t kwaad kan hoor! Als t misgaat komt t door de aanleg van t vruchtje en vooral tot 12 weken kan zo goed als niets t kwaad doen
    Zat mensen die ook vollyballen, voetballen, hockeyen, etc net zo 'riskant' toch

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik denk niet dat het risicovol is. Het kindje is nog zó klein ik denk ook dat het minstens tot een week of 12 geen enkel probleem is, ook niet als je valt of zo.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Ik zou tot 12 weken gewoon gaan schaatsen, dan zit je kindje nog veilig achter het schaambot. Daarna zou ik het niet meer doen, maar dat geldt ook voor hockey, voetbal etc. Alle contactsporten in elk geval.

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zo denk ik er ook over hoor. Zelf kon ik steeds niet schaatsen omdat ik tijdens de vorstperiodes van de afgelopen jaren al rond de 5 a 6 maanden zwanger was... en dan durfde ik het echt niet aan hoor.

15. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik zou zelf wel gaan als ik nog maar 6 weken zwanger was.. Dan zit de beeb toch nog veilig achter je schaambot.

16. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik denk dat je ook naar je gevoel moet luisteren. Als je het lekker vindt om te gaan schaatsen, zou ik het doen. Het vruchtje is goed beschermt.
    Maar als je je er niet zeker bij voelt of het voelt gewoon niet goed voor je. Dan zou ik het niet doen.
    Ik durf het nu niet meer, maar vond het bijv. tot de 20 weken nog heerlijk om op mijn paard een ritje te maken.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij een prille zwangerschap, onder de 13 weken zeg maar, zou ik het wel durven. Kleintje zit onder je schaambot, als jij valt zit het gewoon lekker veilig.

Nu heb ik al een mega buik waar ik zelf gewoon niet goed van ben (echt buik van 6 maanden..), dus nu zou ik echt niet gaan schaatsen. Kindje is al boven mijn schaambot ook inmiddels.

Daarbij heb ik BI..dus ik ben blij als ik een dagje mijn huishouden kan doen zonder al te veel pijn!

18. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Mijn man is enorm schaatsliefhebber en daardoor ga ik ook vaak schaatsen, als het weer en de ijsbaan het toelaat.

Ik heb ook al een kaart voor dit seizoen, maar ik heb direct gezegd dat dat ''sponsoren'' van de ijsclub is, maar dat ik beslist niet ga schaatsen nu ik zwanger ben.

Ik vind het niet slim om een sport of activiteit te doen waarbij de kans relatief groter dan anders is, om te vallen. En dat is bij schaatsen wel het geval... Dan maar liever een jaartje overslaan, is mijn idee...

19. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Ik zit nu op 8 weken, en zat met dezelfde vraag te spelen.. wel of niet...

Maar ik heb nog geen echte buik en denk dat het met een paar kniebeschermers van het inlineskaten en polsbeschermers onder mijn handschoenen wel goed komt! Zou liever nu geen botten breken, maar voor de rest ben ik het met de meerderheid hier eens dat het kindje zeker in deze fase van de zwangerschap prima beschermd is! Moet er eerlijk bijzeggen dat als ik al wel een flink buikje zou hebben het een ander verhaal zou zijn!

20. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden allemaal.
    Ik wacht denk ik toch maar even me gevoel af als er ijs ligt. Maar zo te lezen kan ik als me gevoel goed is dus met een veilig en goed gevoel gaan schaatsen :)

Deel Deze Pagina