Ik kom even klagen over mensen. Ik ben op dit moment 18 weken en 3 dagen zwanger en mn buik is in de laatste 2 weken best veel gegroeit. Nou heb ik een kennis die 28 weken zwanger is en ik ben bijna even dik als haar. Dus voor de een of andere reden vind iedereen het nodig om me met haar te vergelijken. Ik heb alleen een beetje genoeg van dat hele subtiel(naja niet dus): Zo jij hebt ook al een beste buik! Vooral na het 20 keer per dag te horen. Het vervelende is dat ik me normaal nooit aan dat soort dingen erger, maar als ik het zo vaak hoor begint het me behoorlijk te irriteren. Goed, dat wou ik even kwijt
Bij mij gaat het al de ene oor in en de andere uit! Heb het nu ook zo vaak gehoord, nu ik gelijk zwanger ben met mijn schoonzusje en die bijna nog helemaal geen buik heeft! Maar het is en blijft vervelend idd. je moet maar zo denken, ieder lichaam is anders en de 1 heeft een enorme buik en de andere heeft nauwelijks een buik en ze zijn allemaal byzonder...
ach gewoon van genieten joh, er zijn mensen genoeg die helemaal geen buikje krijgen gewoon zeggen leuk he, hij zal nog wel groter worden
kijk zo zie je maar dat iedereen verschillend is. ik vind het heerlijk als iemand zegt dat ik een grote buik heb ben er reuze trots op
Of je zegt wat ik altijd zeg. Roep semi verbijsterd: Oh mijn god, echt? En ik al die tijd maar denken dat mijn buik platter zou worden nu ik zwanger ben. Of: en ik maar denken dat ik 20 kilo lichter zou worden nu ik zwanger ben. Krijg je verwarde blikken van, vind ik altijd leuk
Vanmorgen nog een collega: "Zoooo, wat een toeter heb jij zeg!". Nou vind ik zelf mijn buik gewoon heel mooi dus ik trek het me meestal niet aan. Er zit een heel kind in, geweldig toch?! En ik kan het ook van veel mensen hebben, omdat de meesten het heel goed/lief/belangstellend bedoelen. Maar bij sommige mensen klinkt er dan zo'n afkeurende ondertoon in door, en dat vind ik minder fijn. Ach, ik heb gewoon een luxe-kindje: hij heeft voor zichzelf lekker het complete pakket met privé-zwembad en jaccuzi besteld
Ik heb zelf over uiterlijkheden nog niet zo veel gehoord. Maar mijn moeder was zwanger van mijn tweelingzusjes. En kreeg de onbeschofste opmerkingen gezegd. "Nou nou dat was zeker niet de bedoeling, he?" "Heb je soms een voetbal ingeslikt". "tjonge jonge wat een luchtballon" Ik stond ernaast als meisje van 7 en vond het als kind al rot voor mijn moeder! Ik weet het nu nog. Sommige mensen weten niet wat ze zeggen, denken niet na, zijn dom. Tja dat soort is er ook
Ik heb hetzelfde hoor (ben trouwens ook 18 weken en 3 dagen) ben de laatste 2 weken gigantisch gegroeid (zie album..) Ik ben hartstikke trots op mijn buik maar rotopmerkingen zijn inderdaad niet leuk. Vind de opmerking van Vlinder wel leuk: Oh mijn god, echt? En ik al die tijd maar denken dat mijn buik platter zou worden nu ik zwanger ben. Daar ga ik nog een keertje gebruik van maken
Wat je ook zou kunnen zeggen als mensen over een dikke buik beginnen: "Ja, maar bij mij zit er een baby in. En wat is jouw excuus?" Als je echt iemand terug wil pakken knijp je daarbij ff in zijn/haar vetrol... Is natuurlijk wel een beetje onaardig, dus alleen te gebruiken bij de echte onbeschofteriken (en mensen die een vetrolletje hebben natuurlijk). Zelf heb ik trouwens (nog) geen opmerkingen gehad, maar verwacht straks zo hier en daar wel wat opmerkingen/ handtastelijkheden. Als ik nu ergens binnenkom gaan de oogjes ook direct naar de buik en zie je ze denken: is ie al gegroeid? Vind ik verder ook helemaal niet erg, zolang mensen maar niet beledigend worden of aan je gaan zitten.
He meiden, wees maar blij met je dikke buik: heeft de baby tenminste lekker de ruimte! Ik ben nauwelijks gegroeid en m'n buik ook niet, en bij de echo zagen we maar weer eens hoe weinig ruimte onze kleine wurm heeft. Niet alleen sneu voor de beeb, ook voor mij: als ze draait, doet dat verrekte pijn! Ik zit te wachten tot het moment dat mijn buikspieren eindelijk zeggen: OK, nu heeft het lang genoeg geduurd, we geven het op, we gaan meegeven met die baby! Zit echt te springen om wat meer buik dus!
Ik ben pas 12 weken zwanger, maar loop vanaf week 8 al in positiekleding. De vk heeft vorige week tijdens de echo ook gezegd dat ik veel vruchtwater had en dan mn baarmoeder ook hoog ligt. Mijn zus en moeder hebben ook altijd veel vruchtwater gehad dus zal wel erfelijk zijn (weet ik niet hoor). Op het eind leek mn zus wel iemand die een tweeling verwachte en ik ga er ook maar vanuit dat ik een mega buik ga krijgen. Maar vind dit ook helemaal niet erg, ons kindje kan te minste lekker heen en weer zwemmen en heeft goed de ruimte! Ik maak me er nu nog niet druk om, misschien dat ik over een week of 10 me net zo rot voel en er zelf een topic over open
zoveel mensen, zoveel smaken denk ik altijd maar de 1 heeft een kleine buik - krijg je opmerkingen over de ander heeft een grote buik- krijg je opmerkingen over bij de 1 denkt men een jongetje bij de ander denkt men een meisje Ik geniet gelukkig nog steeds van de status van "zwangere" en ben blij als mensen erover beginnen want weet niet altijd of mensen het erover willen hebben (je weet maar nooit wie er moeilijk zwanger wordt). Ik weet bijna zeker (in mijn omgeving dan) dat bijna niemand iets zegt over de grote van mn buik om me te kwetsen, maar vaak om het praatje te openen of ze weten niet zo goed wat ze moeten zeggen. Ik heb er ook geen problemen mee als bekende aan mijn buik zitten, komt ook bijna niet voor terwijl ik zelf die neiging wel heb 8)
Oh wat zielig :s Is je buik zo gespierd dan? Het is ook nooit goed he. Al hadden we nou allemaal een beetje van beiden, dan hadden we niks te klagen
Ja, die verrekte buikspieren: erg fijn en mooi als je niet zwanger bent, zo'n strak buikje, maar nu tijdens de zwangerschap toch weer een nadeel dus, Ach, met 4 maanden is het over en dan doen we het als het goed is nog 1 keertje, dus ja... even doorbijten, Heb gewoon teveel gezwommen vroeger, Maar als ik ze tijdelijk even weg kon leggen, zou ik het doen, :-D
Je zou eens advies moeten gaan vragen bij een fysio. Die weten hoe je de ene spier kan ontspannen en de andere juist kunt aanspannen waardoor er meer ruimte komt in je buik. Want ik krijg bij jou verhaal zo'n ' oh te krap mijn spieren gaan scheuren' idee brrr
hoi hoi, Geef mij ook maar liever een grotere buik! ik heb het zelfde als rozemarijke, nog te strakke buikspieren en het lijkt wel of iedere beweging van de kleine pijn doet! laat groeien die handel en al die mensen laat ze maar lullen! als de kleine het maar goed doet en gezond is! groetjes sandy
Oh, die verschrikkelijke opmerkingen af en toe.... Ik was net boodschappen aan het doen en kwam een tante tegen. Heel leuk gesprekje en toen vroeg ze wanneer ik nu precies uitgerekend ben. Ik zei half aug, maar of ik dat haal weet ik niet want m'n buik hangt al zo laag. Zegt een vrouw achter m'n tante: Nou dat denk ik niet hoor met zo'n buik, zo'n buik had ik nog niet eens toen ik 9 mnd zwanger was, bij mij zag je er niks van ... Terwijl ik zo blij ben dat ik deze zwangerschap nog maar 9kg aangekomen ben (bij de 1e in totaal 18kg), en bedankt weer... Ze ratelde nog door over het feit dat je de kilo's ook weer kwijt moet en dat zij ze gelijk al kwijt was... Lekker belangrijk dacht ik toen. Ik ben blij dat ik zelf weet dat je sommige dingen gewoon niet moet zeggen. Enne... gisterenavond zei m'n vent nog tegen me dat ik zo mooi zwanger ben ! Wees allemaal maar lekker trots op jullie (dikke) buik!
haha, Vlinder, ik vind dat jij dan echt geweldig reageert op die mensen Ik zou er zelf niet eens opkomen denk ik Ik erger me er zelf niet zoveel aan, ben van mezelf ook niet erg slank, dus ben wel gewend dat mensen minder subtiele opmerkingen maken
Bij mij is het andersom... Mijn vriendin is bijna uitgerekend en was al heel snel heel dik... Ik daarintegen heb een voor mijn gevoel bescheiden buikje(sie album)...iedereen vergelijkt mij ook met haar.....nou zeg jij groeit ook niet...... Das ook niet leuk hoor