pijnlijke tepels al in de zwangerschap

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beckje, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    bij onze dochter heb ik 2 jaar geleden vaak (bijna altijd) met kromme tenen borstvoeding gegeven en vaak genoeg huilend van de pijn me afgevraagd of ik niet op KV over moet gaan... ben toen maar zoveel mogelijk gaan kolven wat wel aardig ging.
    na 7 maanden was het 'op' en vond ze het ook wel welletjes.
    wat een verlossing!

nu ben ik weer zwanger en doen mijn tepels alweer zo vreselijk zeer (nog meer dan toen ik bv gaf eigenlijk) en vanaf 10 weken al :( ik ben als de dood dat me weer hetzelfde te wachten staat of erger... of kan dat tegen die tijd weer minder worden?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    niemand die dit ook had en alsnog alles goed gekomen is?

3. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend! Geen ervaring mee, wel pijn maar dat was spruw. Ik vroeg me af of er toen bij je dochter gekeken naar de oorzaak van de pijn? dan kun je ook zoeken naar een oplossing. Waarschijnlijk ken je deze al wel? Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    #4 Beckje, 22 dec 2014
    Laatst bewerkt: 22 dec 2014
    zal eens kijken :) gewoon gevoeligheid denk ik. in het begin had ik hele bloedblaren in mijn tepels, manlief mocht er ook totaal niet aankomen (ook al was dat goed gekomen).
    nu is het ook een NO-GO gebied... erg vervelend in ieder geval

ff de site doorlezen :)
    edit: mja ik zie er weinig over terug over pijnlijke tepels tijdens zwangerschap... toen onze dochter dronk, was het van aanleggen tot af'koppelen' erg pijnlijk. terwijl ik haar echt goed aanlegde en ze dronk ook goed...

5. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Bij mij was het de eerste weken altijd vreselijk pijnlijk. Ook mijn dochters dronken goed, groeiden goed en hapten prima. Het hele riedeltje klopte alleen de pijn, wat een verschrikking! Had ook geen kloven of ander ongemak, moest er gewoon eelt op krijgen.
    Was er bij nummer 2 en 3 wel beter op voorbereid. Bij nummer 1 overviel me het echt dat het zo zeer deed. Had veel te romantische ideeën in mijn hoofd.
    Bij mij zakte het eigenlijk wel af na een paar weken. Bij mij was het echt aanlegpijn. Tijdens het voeden zakte het af. Maar na een paar weken was het over en voedde ik zonder pijn.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat scheelt :) hier helaas volle 7 maanden pijn gehad en van ellende maar fulltime gaan kolven op het laatst en moeten stoppen omdat onze meid niet hard genoeg groeide op mijn watermelk :(

7. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Ik zit nu in mijn eerste (goede) zwangerschap en heb ook vanaf het begin al heel erg pijn aan mijn borsten en tepels. Zijn ontzettend opgezet en eergister heb ik zelfd een kloofje ontdekt. Heel pijnlijk. Ik hoop dat het nog minder gaat worden want borstvoeding geven met zoveel pijn gaat hem echt niet worden.

8. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik heb in de zwangerschap hele pijnlijke tegels gehad, als iemand er na keek ging ik bewijzen van al Door de grond. Na de zwangerschap is het helemaal weg!

Hopelijk voor jou hetzelfde!

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    fijn te lezen dat het dus niet betekend dat het weer een hel gaat worden :) hoop dat dit ook zo word hier. wil het echt niet laten schieten daardoor eigenlijk

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het in jouw geval dus nog eens éxtra belangrijk is, dat je kindje goed aanhapt!
    Zet het nummer van een LK in je mobiel. Als baby er is, en je merkt dat het niet lekker loopt, mee laten kijken. De kennis van vk/kraamhulp is niet altijd voldoende.

Geniet lekker van je zwangerschap :)

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik ga in mijn kraamtijd in het kraamhotel. daar hebben ze ook lactatiedeskundigen lopen, die hebben me vorige keer ook zo goed geholpen :)

12. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb de eerste week gruwelijke zeer gehad. Maar na inschakelen lactatiedeskundige, bleek dat ik een schimmelinfectie op mijn tepels had. Deze kon je niet zien en mijn dochter had ook geen spruw. Maar na behandeling hiervan verdween de pijn als sneeuw voor de zon.

Ik zou zeker een lactatiedeskundige laten komen, wordt meestal ook nog deels vergoed door de zorgverzekeraar.
    Als je in Brabant woont weet ik een super deskundige.

13. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Tijdens deze zwangerschap ook erg gevoelige tepels / borsten gehad.
    Na de bevalling een week lang kloven en helse pijn maar met beter aanleggen wordt t al minder. Nu alleen het aanhappen nog.

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Vind het ook naar. Altijd al trouwens. Vl mag er ook niet aanzitten.
    Ik kolf om die reden. Werd echt niet gelukkig van haar aanleggen en een ongelukkige mama is en ongelukkig kindje.
    En nu met kolven gaat het Tot nog toe prima.

Deel Deze Pagina