hallo wij wonen op een binnenvaartschip dus vandaar dat ik het hier vraag en niet naar de kapper ga. aangezien dat nu niet kan waar wij liggen. afgelopen week heb ik mijn haar laten verven door mijn moeder. echter is het wat anders uitgevallen. ik heb van mezelf heel donker blond haar gaat naar donker haar toe. ik heb daarom mijn geverfd met goudblond. echter viel dit iets anders uit. mijn haar is niet lichter geworden maar met name bovenop en bij de puntjes zit er een rode gloed in. vind dit niet echt mooi zo, ergste is nog dat wij vrijdag een bruiloft hebben en op de foto's en al moeten. we kunnen niet eerder van boord dan donderdag avond dus nu mijn vraag. wat kan ik het beste doen. we kunnen op dit moment wel snel naar de winkel fietsen maar in dit haven gebied zit geen kapper. wat gebeurt er al ik het opnieuw verf maar dan veel blonder. hoe zal dit uitpakken en blijf je het rode zien. kan het natuurlijk ook veel donkerder maken en naar bruin gaan maar heb het liever blonder dan donkerder. wie heeft voor mij de gouden tip.
serieus?? nog nooit van gehoord haha, maar zou kunnen natuurlijk Ik heb er destijds citroensap overheen gegooid omdat de zilvershampoo bij mij zn werk niet deed.
Ketchup doe je er alleen in als je haar groen is geworden, het rood van de ketchup ontrekt de groene kleur uit het haar. Werkt echt, maar is vooral als je van blond naar donkerder gaat. Je hebt dus ook geen tijd om highlights te zetten, want dan is het wel lastig. Ik zou denk ik gewoon die blonde kleur eroverheen gooien
Je hebt waarsch een rood pigment in je haar, doordat je de kleur goudblond hebt genomen komt er een rode gloed. Ik had ook met alles wat ik me haar verfde van blond tot bruin dat het uitsloeg met een rode gloed!! De kapper vertelde me dat ik niks moest doen waar iets van rood inzat, met blond echt blond nemen en niks met goud, met bruin alleen licht of donkerbruin en absoluut geen andere tinten. Nooit meer een rode gloed gehad!! Mijn haar is van nature echt geen puntje of gloedje rood te zien, dus was ook erg verbaasd!
twijfel enorm wat ik nu moet. ben toch bang dat het nog roder word als ik er nog een blondering in ga doen. wil dan wel een nog lichtere blond pakken ook omdat mijn haar totaal niet lichter is geworden met de kleur goudblond alleen maar roder. valt niet mee. dat blond worden. vroeger was ik het van nature maar het word steeds donkerder en na de zwangerschap nog veel donkerder
heb vriendlief voor een pakje nog blonder weggestuurd. had het pakje vannochtend al in die winkel zien staan en dat is echt heel erg blond dus hoop dat het dan nu goed komt. hihihi. als het niet pakt kan ik eventueel vrijdag ochtend nog langs de kapper moest het echt tegenvallen. heb nooit geweten dat er roodtinten in mijn haar zit. geen rood te bekennen normaal gesproken.
ik had dit ook was naar de kapperswinkel gegaan met me vraag hoe dit kon. en ze vertelden mijn dat ik een koper tint in me haren had. terwijl ik die ook niet wist. 2e keer verven was het bij mijn weg. gewoon met de zelfde merk als de 1e keer.
Als je haar rood is uitgevallen moet je er een asblond overheen doen. De asblond heeft een beetje een groene pigment erin en die stabiliseerd zo het rode. Ik heb zelf mijn kappersdiploma's. en ook mij is dit wel eens overkomen toen ik net aan de opleiding begon. Succes
Inderdaad een asblond er overheen doen. Is een wat 'grauwere' blond en dat compenseert het 'roodblond'. Succes!
wat ik wel eens heb gedaan is wassen met head and shoulders *is niet goed voor je kleur , vervaagt het was( of wassen met zilvershampoo (van die oude wijven shampoo hihi) dat maakt het wat minder warm (zilver / blauw) en kan wel wat helpen)