Mijn haar zit in een soort van boblijn. Ik moet het inprincipe elke dag stijlen om het in model te krijgen. Ik douche om de dag, dus dan heb ik écht werk aan m'n haren. De andere dag dat ik het niet was, is het enkel even de puntjes naar binnen stijlen meestal. Heb wel pas een nieuwe stijltang gekocht van Iso. Nu heb ik sinds afgelopen weekend de lijn van Garnier loving blends ontdekt. Wat een lekker spul zeg! Mijn haren worden heel snel vet, dus ben benieuwd hoe het bij dit zal zijn. (Tips tegen vette haren?) Alleen hoe zit het nou precies qua gebruik shampoo, consitioner en masker? Ik zelf dacht shampoo en conditioner. En dan het masker 1x per week en dan die keer geen conditioner gebruiken. Maar klopt dit ook? En nu staat er op de verpakking dat ik de shampoo en conditioner meteen mag uitspoelen, maar het masker moet wel intrekken. Klopt dit wel? Normaal gezien gebruikte ik nooit geen masker, maar m'n conditioner liet ik wel altijd intrekken. Masker leek me juist heel goed, omdat ik dagelijks m'n stijltang gebruik. Na het douchen spray ik m'n haren in als het handdoek droog is met Andrélon pink collection heat protect spray. Dan kam ik het in model, laat het aan de lucht drogen en daarna breng ik het in model met m'n stijltang. Ik heb altijd lange haren gehad, maar was dat zó beu. Zo lang laten drogen, hing telkens in de weg, dan maar weer een staart, pff. Maar nu. Ik ben zó blij met dit kapsel. Alleen heb ik er zooooo veel werk aan. Het moet toch gemakkelijker kunnen? Ik heb geen stijl haar of krullen, maar zo'n akelige slag in de onderkant. Ik móet het echt stijlen om het in model te krijgen, anders springt het alle kanten op :x Zit nu zelfs te twijfelen om m'n haren weer te laten groeien Ik wil er gewoon zo min mogelijk werk aan hebben, mja...
Geen kapster maar juist vette producten als conditioner zorgen ervoor dat je haar sneller vet wordt. Die heat spray van andrelon idem dito, je blijft dan wassen. Als je maar dagen zonder haren wassen doet, moet je het dan ook steeds stijlen tussendoor of blijft het dat wel goed zitten? Ik gebruikte met bob zelf vaak een krulfohn om het naar binnen te drogen, veel minder agressief dan een stijltang,heb je ook minder producten nodig waardoor het waarschijnlijk ook minder snel vet wordt en langer zonder werk goed blijft zitten .
Conditioneer alleen in je punten doen, ik gebruik mijn conditioneer alleen als antie klit, maar ik heb ook een stuk langer haar dan jij. Toen ik een Bob had gebruikte ik het niet. Ik was (toen ook al) mijn haar 2 keer in de week. Als ik het na het wassen stijl zit het de dagen daarna vaak ook gewoon zo. Sowieso moet je maar weinig product op je wortels gebruiken, daar word het vet van. En na het wassen je hitte bescherming op de lengte spuiten en dan hoef je dat niet voor het stijlen te herhalen. Er vormt een laagje om je haar die beschermt. Maar op he wortels word het sneller vet. En zo min mogelijk wassen. Met wassen was je elke keer je talg weg en dan gaan je klieren juist hun best doen om meer te maken. Hoe minder jij het wast hoe minder hard je talg klieren werken dus hoe minder snel het vet word. Oh ik ben trouwens ook geen kapper. Maar dit is ervaring en ik ondervraag mijn kapper altijd wat het beste is voor mijn haar
Zonder conditioner is m'n haar echt droog en stug, dus dat is echt geen optie. Die spray leek me goed ivm het stijlen. Lijkt me dat je haren anders ook kapot gaan? Ook bij fohnen trouwens. Als ik het na het wassen in model heb gebracht, blijft het wel echt goed zitten ja. Alleen na het slapen even een klein beetje de onderkant bij stijlen naar binnen toe, want dan heb je verkeerd erop gelegen of iets weet je wel. Fee90: Een krulfohn? Ik heb enkel een gewone fohn. Wel heb ik zo'n ronde borstel. Misschien kan ik daar iets mee? Hoe kan ik dat dan het beste doen? Suzzert: Jou tips ga ik zeker meenemen! Tnx! En hoe zit het nu qua consitioner en masker? En hoe zit jullie haren nu dan, zonder bob?
Deze heb ik ook gebruikt! Eentje die droogt terwijl hij je haar draait. Werkte heel makkelijk! Ik heb ook een ronde borstel en een gewone fohn, maar dan kom ik een hand tekort Deze was het AS530E - iPro Rotating Brush 700 »
Ik heb dit kapsel alleen in het blond en moet dus ook stijlen en föhnen haha. Wat ik heb gemerkt : Als ik mijn haar door föhn en daarna stijl met de stijltang blijft het veel langer zitten als dat ik het laat op drogen. Ik heb trouwens een Chi stijltang. Ik was mijn haar 2/3 X in de week en inprincipe hoef ik alleen op die dagen mijn haar te föhnen en stijlen. De rest van de dagen blijft het mooi naar binnen zitten. En ik heb behoorlijke slag van mijzelf. Ik gebruik shampoo en conditioner. Was mijn haar twee keer achter elkaar , daarna de condotioner alleen in mijn punten. Dan maak ik het handdoek droog en gooi ik er olie in (weer alleen de punten) doe olie verzorgt & beschermt. Door die olie droogt het ook een stuk sneller met de föhnen. Ik kam mijn haar in model en föhn het droog gebruik een borstel om het al beetje stijl te maken. Dan de stijltang en klaar is... Pluisjee haha. Ik gebruik soms ook een masker meestal 1x van de 2/3 keer. Weer veel in de punten klein beetje bij de wortels. Wel gebruik ik kappers producten (kan je via internet) bestellen en ik merk daar wel echt verschil mee.
Dankje pluisjee! Ga zeker je tips uitproberen! Welke producten gebruik jij dan? Het masker doe jij dus 1x per week, maar gebruik je die keer dan ook conditioner?
Hier ook een bob. En heb van mezelf behoorlijk wat slag in m'n haren en het is geblondeerd dus het is ook een stuk stugger. Maar ik gebruik eigenlijk alleen een shampoo maximaal 3x per week. Ook heb ik een spray van de kapper die beschermt tegen de hitte van stijltang of föhn, hoef het ook maar na het wassen 1x te stijlen tot de volgende wasbeurt. Heb normaal gesproken ( nu valt m'n haar wat uit door zwangerschap) echt gezond sterk haar ondanks het stijlen en blonderen. En wat pluisje al zei je merkt zo het verschil tussen producten van de kapper zelf en producten uit de winkel. Kost misschien wat meer maar dan heb je wel wat. Tip van mijn kapster was om de stijltang goed heet te laten worden en maar 1 a 2x op hetzelfde stuk erdoor te gaan. Je maakt je haar meer kapot als je je stijltang minder warm zet en je moet een stuk vaker doen.
Haal een verfrissende shampoo en een conditioner die voor je punten werkt.. Niet op je hoofdhuid smeren die conditioner daar wordt het vet van. Ik had de lichtgroene van garnier blends en de olijfolie voor conditioner de laatste x dat ik in nederland was.
Denise001 & voods, tnx voor jullie tips! Ik heb een goede stijltang van iso waar dus geen knopjes op zitten, behalve de aan en uit knop. Is een proffesionele die zelf zijn temperatuur regelt. Daarmee zit ik dus al goed! En die shampoo en conditioner van Garnier heb ik inderdaad vandaag voor't eerst gebruikt. Fijn spul is mijn eerste indruk! Niemand die me kan helpen wat betreft m'n vraag over het masker in combinatie met conditioner?