Zalando pakket van iemand anders ontvangen

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnidee, 15 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Hi dames, ik heb net een zalando pakket ontvangen op naam van een onbekend persoon maar wel met ons adres er op. Wat zouden jullie hiermee doen? Retour afzender gewoon?

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Heb je zelf een account bij zalando?
    Dan zou ik even contact opnemen met zalando.
    Misschien is dat sowieso verstandig, even melden bij zalando en hun retouradres vragen. Dat is waarschijnlijk anders dan de afzender. (Andere afdeling)
    Ik zou het iig aan NIEMAND meegeven die beweert een pakketje van zalando op per ongeluk een verkeerd adres besteld te hebben, probeert op te halen.
    Dan heb je kans dat je alsnog kan betalen of héél veel gedoe krijgt.
    Retourbewijs heel goed bewaren.

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.909
    6.476
    113
    Ja, gewoon retour doen. Soms is het een scam, waarbij iemand het komt ophalen met een verhaal per ongeluk het verkeerde adres te hebben ongevuld - maar vervolgens gaat de rekening dan naar jouw adres en moet je het zelf maar zien op te lossen. Pakketjes met een andere naam op jouw adres dus beter niet aannemen, of meteen retour afzender. (En als iemand écht het verkeerde adres heeft ingevuld, bestellen ze het maar opnieuw met het goede adres…)

Linnidee vindt dit leuk.
  4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Precies. En even kijken of je account gehackt is en meteen een nieuw paswoord eraan hangen.

Linnidee vindt dit leuk.
  5. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Jaaa precies daar ben ik dus ook bang voor, dat iemand het straks probeert op te halen en ik de kosten krijg. Ik ga het zo gelijk weg brengen dan ben ik er in ieder geval van af ;).

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Let er dan wel op dat het zalando adres waar het vandaan komt misschien niet het retour adres is.
    Dan kan je het beter openmaken en het retourlabel gebruiken wat er in zit.
    Misschien een briefje in doen dat dit niet jou pakket is.
    Retourneren en bewijsje bewaren

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.815
    113
    Vrouw
    Zalando retouren heeft idd een eigen adres.
    Dat is:
    Zalando retouren
    Antwoordnummer 25000
    5140 WR

Maar ik zou sowieso even contact opnemen met Zalando over dit pakket. Mogelijk krijg je van hem dan een formulier ofzo dat je erin kan doen. Of een retourticket.
    En anders in het pakket een briefje doen met de uitleg.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik had het al niet eens aangepakt, zo makkelijk ben ik :D

Maar zou het gewoon retour sturen en even contact opnemen. Zoals hierboven: Niet meegeven als er iemand aan de deur komt, gewoon zeggen dat je van niks weet.

9. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Zalando bellen en melding hiervan maken en direct retour sturen.
    Voor een volgende keer hem gewoon niet aanpakken :)

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.815
    113
    Vrouw
    Ik heb grote kinderen die zelf ook regelmatig dingen bestellen, dus ik krijg nogal eens een pakketje waarvan ik niet wist dat het zou komen. Ik kijk vaak wel meteen voor wie het is en zou er dan een vreemde naam op staan snel achter de pakketbezorger aan gaan. Maar of ik dan altijd op tijd zou zijn weet ik niet. En ik weet niet of ze een pakket wat zij al gescand hebben als zijnde 'bezorgd' nog terug kunnen nemen.

hummeltje5 en chrystel73 vinden dit leuk.
  11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113

Ja dat "probleem" heb ik (nog) niet. :)

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Bij ons worden pakketten tegenwoordig gewoon voor de deur gedropt. Er wordt aangebeld en de bezorger loopt vrijwel meteen weer weg, dus geen tijd om te kijken voor wie het pakket is.

Ik kreeg laatst wel ineens Franse mails van Zalando en toen ik gisteren een bestelling deed zag ik dat het telefoonnummer en factuuradres veranderd waren. Dit heb ik meteen weer aangepast en ik heb het wachtwoord veranderd. Er was geen bestelling gedaan onder mijn naam.

13. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja wij krijgen zo vaak pakketjes binnen van zalando dat ik het gewoon aan nam zonder te kijken. Later zag ik de naam pas. De klantenservice van zalando was overigens waardeloos. Heb uiteindelijk zelf maar voorgesteld om het terug te sturen want het meisje aan de telefoon had geen idee wat ze ermee moest :confused:. Heb het naar het antwoordnummer gestuurd met op de verpakking dat de geadresseerde niet op dit adres woont. Ben heel benieuwd of er nog iemand langs gaat komen haha

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.103
    14.815
    113
    Vrouw
    Ja dat ben ik eigenlijk ook wel....

Linnidee vindt dit leuk.
  15. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier net zo.. of achter het huis terwijl het een brievenbuspakketje is én ook echt past gooien ze het achter het huis terwijl we op vakantie zijn.. :|

@TS: Inderdaad even goede retouradres erbij en terug.
    Ben overigens ook wel nieuwsgierig of er nog iemand komt :oops:

Linnidee vindt dit leuk.
  16. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Haha, helaas nog niemand aan de deur gehad..

Deel Deze Pagina