Getver wat smerig. Kan mij voorstellen dat je hier helemaal gestoord van wordt. Ik zou zo'n beest echt niet in huis moeten hoor, wordt straks ook alleen maar erger als je zwanger bent en er een kleintje is. Als het je dus echt niet lukt om hem alsnog op te voeden, misschien toch wat harder straffen, dan zou ik de kat zsm (laten) herplaatsen. Sterkte!
Haha inderdaad je blijft PERSONEEL.. zie het voorbeeld van de film Garfield die behandeld z'n baasje ook zo inderdaad Maar ook net wat je zegt als je al veel aan je hoofd heb en weinig vrije tijd dan is echt wel weer ronduit balen dat je weer de boel op moet ruimen van ze. Kattenkorrels en voer hebben we trouwens al een paar keer veranderd, helpt niks. Overdag als we aan het werk zijn zit ze ook in de bijkeuken zodat ze in de woonkamer geen schade aan kan richten en dan zorgen we er ook voor dat ze alleen water en droogvoer heeft maar 's avonds krijgt ze wel natvoer zodat ze toch wat 'lekkers' krijgt maar die gekke kat is zo slim dat ze altijd zorgt dat ze een klein stukje bewaar voor als ze er trek in heeft.. Best slim toch? Naja ik ga nu maar WEER aan de slag..
Hahah, jullie hebben echt geen idee wat het houden van een kat inhoudt he. Straffen omdat hij een vieze bende maakt????? Het zijn geen kinderen hoor. Mn broek zakt echt af hier.
Moet je alles maar goed vinden dan Zara? Sorry hoor maar als je alles goed vind heb je een huisdier wat niet te houden is? Een dier kan je ook opvoeden hoor, hoe zit het dan met zindelijk maken, een hond leren om te zitten, liggen, pootje geven, niet te trekken aan zijn riem als je hem uitlaat, lief zijn voor kindjes? Dat noem je toch ook allemaal opvoeden... En bij katten kun je dat ook, ook al zijn ze stronteigenwijs een beetje opvoeden en straffen hoort er nou eenmaal bij..
miss een paar tipjes voor de rommel.. mijn kat eet graag met ze pootjes en maakt er ook een bende van.. ik heb een grote plastic bak waar 2 voederbakjes inzitten dus wat ernaast valt valt in die bak.. kan je makkelijk afwassen.. dan ligt er niet zoveel op je vloer.. die bak staat bij mij in de badkamer(heel grote badkamer) dat als er wat naast word gemorst ik gewoon kan schrobben met chloor en niet alles op me mooie vloeren ligt. voor de poep overal wat ik me haast niet voor kan stellen dat een kat alles onder smeert.. extra grote kattenbak en vol genoeg doen met grind.. 2 keer per dag even de poepjes en plasjes eruit scheppen zodat je ze niet de kans geeft om alles vies te maken,bij tuincentra heb je ook grind met een geurtje.. ruikt beetje naar wasmiddel dus altijd een frisse geur in huis ipv kattenbak lucht. hoe oud een kat ook is.. als je consequent ben in je gedrag kunnen ze nog best wat leren.. en wees ook lief voor het beestje.. want bij te weinig aandacht gaan de ook vaak kattenkwaad uithalen.. en opruimen van haren ed hoort er nou eenmaal bij..van dieren en kinderen heb je altijd wel wat rommel in huis..het went wel
Wij hebben hier ook twee rommelkontjes. Of althans... Ze maken er inderdaad wel eens een bende van... Hun speelgoedjes door het hele huis ( net kids ), maar wat mij het meest frustreert zijn de haren. We hebben twee Britse kortharen die flink verharen. En als ze dat een dagje niet doen, dan plukt de kleinste de oudste wel even in een speelse bui. Tja... Ik word er ook wel gek van iedere keer stofzuigen en rommeltjes opruimen... Maar ik moet wel want ik ben een beetje allergisch.
Tsja het blijven katten.. Ben ook van mening dat ze een stuk moeilijker op te voeden zijn dan een hond, en ik heb een Beagle! Nou die zijn ook bijna niet op te voeden Nu mogen we met onze kat niet klagen.. De enige nare tik die hij heeft is dat hij zijn eten uit zijn bakje haalt, al kauwend de helft op de kast valt (waar zn bakje staat) en meneer houdt niet van tweedehands dus pakt hij lekker een nieuwe bek vol brokken En die bak die kan zo stinken.. En heb een hekel aan dat grind overal dus gaan we een kattenluikje in de deur en in de schuurdeur maken en dan kan hij mooi daar gaan zitten..
Hmmm... Over het algemeen lees ik hier niet echt liefdevolle reacties over het hebben van katten... En opsluiten in de bijkeuken als jullie een dag aan het werk zijn vind ik echt not done! Misschien is je kat zo gefrustreerd dat ze ongewenst gedrag gaat vertonen? Lees anders eens het boek 'Wat uw kat u vertelt' van Vicky Halls. Als je dit boek hebt gelezen begrijp je je kat veel en veel beter en is haar gedrag ws. snel te verklaren èn kun je er wat aan veranderen... Want katten opvoeden kan zeker wel!
Ben het met je eens! Heb mijn kat sinds het een kitten was, en ze luistert uitstekend!! Nooit rommel, nooit dingen vies maken, een heel braaf beest! Ik werd wel gek van die stofpootjes uit de kattenbak, maar ben van grid veranderd en probleem opgelost. Eten en drinken doet ze hier netjes in de keuken, daar waar haar bakjes staan. Tuurlijk ligt er wel eens een bakje water om of kotst ze op de houten vloer, maar dat is omdat het een beest is en niet omdat het een kat is. Je kunt katten wel degelijk opvoeden! Maar daarom ze ik dus; je hebt een lange adem nodig....
Oh, wat heb ik dan fijne beesten! Alleen voor de bak een beetje grit en voer alleen op zijn placemat en haren waar hij slaapt! Van de week had hij voor het eerst in 8 jaar een vogeltje mee (hij komt alleen in de tuin, dus weet niet hoe) maar ook.die had hij keurig op een doekje (wel van zoonlief, bah) geparkeerd! En mijn hond, die verhaart alleen heel veel en verder is hij keurig netjes! Misschien verveelt het beestje zich? Of is er iets anders wat hij duidelijk wil maken? Daar komt het meeste van dit soort gedrag vandaan! Mijn hond is daardoor veel aan het blaffen sinds zoonlief er is!
Tsja, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik wil dat zowel mijn kinderen als mijn huisdieren (goed) opgevoed zijn/worden ook al zal het bij de één wat meer moeite kosten dan bij de ander. Ik vind het gewoon onzin om te zeggen "het is een kat en die kan je toch niet opvoeden". Nou dat kan dus best wel alleen niet zo makkelijk en verregaand als bvb een hond. Maar in het geval van TS haar kat is het waarschijnlijk te laat omdat het beest nu natuurlijk al een stuk ouder is en nog moeilijk z'n slechte gewoonten kan doorbreken. Maar echt, ik zou dit niet lang trekken en het is ook super smerig en onhygiënisch voor een toekomstig kleintje natuurlijk. Maar goed, mijn punt is...ook katten zijn opvoedbaar.
Heb niet alles gelezen maar heb je wel eens anti haarbal pasta geprobeerd van gimpet? Dat helpt hier erg goed. De katten moeten het gewoon kwijt he.. Verder is je voer misschien niet geschikt voor de kat als dit steeds naar boven komt, dierenarts assistente kan je misschien wat advies geven?
Onze poes? geen last van. Wij ehbben hourkorrels die in d GFT bak kunnen. 1 Keer gewitched naar dat witte spul met gekleurde steentjes erin, iets van silicoon, maar daar was ze het niet mee eens, de ontlasting schopte ze er toen ook uit. Begonnen met gewoon grit en dat vond ik niets, ivm. die pootjes overal. Die houtkorrels zijn super! Eten beland hier nooit buiten de bak, madam is netjes, als ze krabt aan de bank hoef ik de plantenspuit maar te pakken en ze vliegt weg. Anderzijds zit ze wel met haar neus om het douchegordijn als ik douche Ws. geluk gehad, want ze deed het meteen zo, een beetje aanleren kan prima. Straffen etc. (behalve incidenteel die spuit) snap ik niet. Maarja, ik straf mijn kids ook nooit dus Minoes ook niet. Ik denk niet dat ze het zou snappen als ze op een stoutstoeltje of op de trap zou moeten zitten
Mijn kat gaat trouwens ook.zitten als ik dat wil, en dat heb ik hem geleerd toen hij 6 was, op dezelfde manier als met mijn hond! Met (iets meer) geduld en snoepjes! Verde gaat het beestje zijn eigen gang sinds zijn vriendje dood is en we een kalf van een hond kregen, dus heb er niet zoveel last van! Maar als je echt iets wilt, kun je best nog iets bereiken!
Oh wissel iig. even van vloerbedekking voor de kat, dus van grit naar houtkorrels oid. En een deurtje? zit die erin? hier niet, ze liep hem er steeds uit, maar nog steeds beland er niets naast de bak.
Voor katten grit ed wat eruit gegooid wordt kan je een matje neerleggen voor de katten bak dan gaat het niet je hele kamer door. Wat heb je zelf geprobeerd aan oplossingen? Vind het wel raar dat je de behoefte hebt om der nekkie om te draaien. Hier baal ik ook wel eens als de katten bezig zijn geweest maar ze kunnen er vaak echt niets aan doen..
Ja ik zie het al voor me haha... STOUTE kat!!! Voor de dames die menen katten af te kunnen richten.. Wat voor straffen verzinnen jullie dan? In de hoek zetten werkt vast niet En foei zeggen tegen je kat werkt al evenmin