Als iemand moet niezen zeg ik altijd: "Doe maar niet" Geweldig hoe mensen dan kijken. En ik heb zoooooo'n hekel aan 2 uitspraken die ALTIJD gezegd worden als ik klaag over de regen: "Ach, wat nu valt dat valt straks niet meer!" :x Of "Er valt meer regen naast je, dan op je!"
Als er in de winkel (of waar dan ook) iemand tegen me aanloopt zonder sorry te zeggen dan zeg ik altijd "sorry dat ik in de weg stond"
Als iemand aan jou vraagt,heb ik wat van je aan ofzo..? Dan zeg ik nee,dat had je er wel beter uitgezien!
Als iemand aan mij/ons vraagt of we een bepaalde film al hebben gezien en of het een leuke/goede film is geven we altijd als antwoord: 'De boot zinkt en Leo gaat dood' of ' de man met de hond heeft het gedaan' . Niemand ziet er de humor van in, maar elke keer vinden wij het zelf toch weer een goeie grap.
hahahaha er zitten hier echt goede tussen! Helaas ben ik niet zo goed op mjn mondje gevallen, ik hou liever mijn mond dicht dan dat er wat uit komt....:S. Baal ik soms echt wel van! Wat ik wel vaak zeg tegen bekenden als ze niezen: Zo! Niets gebroken?
Gisteren zagen we in het nieuws die brand in Deventer bij Stegeman. Het eerste wat mijn man toen zei: "Zo dus morgen hebben ze gerookt vlees in de aanbieding." Vond ik ook wel een goeie.
Een vriendin van mij is altijd heel erg druk. Lag ze een keer op de bank, wilt opstaan, zegt ze: "mn voet slaapt!!" ik: kan je iig geen herrie schoppen mensen die te laat komen en dan alles snel snel willen en zeggen: Sorry ik heb spoed/haast ik: Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid Vriendin van mij: kinderen worden zo snel groot, zucht, alles gaat zo snel. ik: moet je es in de rij van het postkantoor gaan staan Vrienden van mij, hadden dikke woordenwisseling. ik: hey, ik ben van ná de oorlog! hun: ik: laten we dat ff zo houden ok? En zo'n mens in mn klas vroeger, alleen maar tof praten over haarzeld, der huis, der auto etc ik: praat niet zoveel over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent.
was de eerste keer bij het consultatiebureau en stond een moeder naast me en haar kindje op tafel.. Kijkt naar L. en zegt:" mwa, best een lelijke baby!" Ik: "Och, jouw kind trekt volle zalen......" Snap niet waarom ze nou boos werd
als iemand inderdaad me aan de kant duwt:"ja hoor je mag er langs". uiteraard op een lekker sarcastisch toontje. of als er weer eens een chagerijnige cassiere achter de kassa zit:"goh je hebt er wel weer zin in he?" kan er dus heel slecht tegen als winkelpersoneel onbeschoft is. ook als ze zeggen :"tien euro". dan zeg ik altijd nog even hard er achteraan :"alsjeblieft". vind het niet meer dan normaal dat een cassiere dat er bij zegt. als patienten op mijn werk zeggen dat ik de afspraak moet verzetten of iets moet doen, dan zeg ik altijd:"u wilt vragen of ik alstublieft dit voor u na wilt kijken? verder weet ik er even geen. maar wel leuk om ieders reactie zo te lezen!! liefs joyce
Nou ja zeg! Zei ze dat echt over jouw kind terwijl je er gewoon bij stond?! Wat een stom wijf zeg. Goed dat je wat terug gezegd hebt, dat zou ik ook echt niet pikken!
Ik ( toen een jaartje of 4) zag een jongentje maar hij was niet zo knap ik ga recht voor hem staan en begon hem uit te lachen en te wijzen... ( maar goed ik was nog jong he) zegt de moeder van dat joggie.... ze ziet een bekende denk
Ik kan ook heel slecht tegen onvriendelijk/ onbeschoft winkelpersoneel. Maar durf er in tegenstelling tot jou, niks van te zeggen. Maar denk het wel bij mezelf...