Mijn vent heeft ook wel "bijzondere" uitspraken. Als hij het niet eens is met de service o.i.d. roep hij meestal: "ik kom geld brengen, niet halen!". Ik heb 'm overgenomen moet ik zeggen, en gebruik 'm soms op m'n werk (werk op inkoop) ... Als hij ruzie heeft met iemand, of hij is het pertinent niet eens met iets of iemand, roept ie "denken moet je niet doen, dat doe ik wel voor je" - ik weet het, te arrogant voor woorden en we hebben er al meer dan eens woorden over gehad maar ja, het blijft een vent. Hij heeft het maar 1 keer in onze relatie tegen mij gezegd en toen heb ik 'm duidelijk gemaakt dat ie dat echt niet een tweede keer tegen hoefde te zeggen. En vandaag had hij een nieuwe: "Zo, even Slochteren bellen dat ze alvast een extra put slaan op het gasveld" Hier bedoelt ie dan mee dat ie gaat gas tanken overigens ... Hij heeft een nieuwe auto van de zaak, Grand Cherokee Jeep, die euhm ... nogal dorstig is zeg maar ...
heb je boodschappen gedaan voor 6.60 en je betaald met 50, vraagd de cassiere heb je het niet kleiner? dan zeg ik vaak van ik wil het wel in stukjes scheuren....
Zeg daar ook altijd wel wat van ja. Bv op maandag "zo, zwaar weekend gehad?" of "jij bent duidelijk weer toe aan weekend". Hier in Arnhem is bij al het winkel pesoneel chagerijnig. Snap dat niet zo, je zult hier niet zo snel een lach op iemands gezicht zien.
Als je iemand op straat aankijkt en diegene zegt: Waar kijk'ie naar joh? Kun je antwoorden: Sja, ik weet ook niet wat voor iets het is.
Vragen aan een fotograaf: "Maakt u pasfoto's?" waarop de fotograaf dan antwoord: "Nee dat doe ik al 15 jaar". (Dat is meer een mop die ik ken, niet meegemaakt... )
niet echt een uitspraak maar wel leuk om te doen op een druk stadsplein Met een vriend(in) ineens stoppen midden op het plein en dan omhoog kijken en wijzen.. Hihi iedereen gaat met je mee kijken.. (en niet doorhebben dat er echt niks is)
Als ik uit eten ga met mijn ouders en de serveerster zegt: ''Smakelijk eten!'' dan zegt mijn vader steevast: ''Nou...Dat maak ik zelf wel uit!'.'' Met een vette knipoog natuurlijk . Erg beschamend maar vind het ook heel grappig. Heb het in ieder geval overgenomen!
Met oud en nieuw vroeg er iemand aan mij van of ik nog wat ging doen of ik nog weg ging.... Ik zei van : Nee iemand moet toch op het huis letten/oppassen ...
Hihi, toevallig stuurt net iemand mij een reactie op een hyves foto, waarop Julien te zien is met zijn tandjes. Ze stuurde dat haar kindje nog steeds geen tandjes heeft, die is nu 10 maanden. Dus ik stuurde, ach, als ze wat later komen, dan kan ze er wel wat langer mee doen. Echt zo'n blonT opmerking.
oh echt een leuke topic!! ik ben ook zon lekker bijdehandte tante! zonder dat ik er erg in heb , heb ik mijn opmerking al gezegd. en dit meestal met zon grap. maar eerlijk is eerlijk kan er nu echt geen een bedenken duh hoezo saai. ja ik las iets over niezen... de meeste zeggen dan gezondheid. ik zeg altijd schoonheid gezond bende al en in een dronken bui onderweg naar huis met vriendinnen moest een vriendin blazen bij controle . dus ik (die nooit zijn mond kan houden) oh meneer mag ik astublieft ook een keer blazen. ik had dat echt nog nooit mogen doen en wilde dat zo gaag is (en wilde natuurlijk die bob sleutel hanger) !! zegt hij gewoon nee ik zeg sjonge jonge (die serieuze politie ook altijd!! grappig zijn ze echt een stuk leuker...) dus ik zei ik mag altijd pijpen maar nooit een keer blazen... ja eigenlijk niet netjes maar een beetje te veel op had ik wel.
Misschien flauw, maar bij ons verkopen ze geen melk bij de kruidvat hahaha Nu even over gevatte opmerkingen: Je hebt van die mensen die eindeloos lopen te mopperen en te klagen, en na het even aangehoord te hebben, vraag ik"en wil je er over praten" meestal is het geklaag en gemopper over8)
Mijn moeder had altijd een uitspraken die ik nooit begreep vroeger en waar ik me dus aan irriteerde. Zoals, mam wat gaan we vanavond eten?? Luchtkoekjes zegt ze dan??? En ik maak kijken in die oven waar die koekjes bleven8). Of als ik ging huilen om iets... Ga huilen dan krijg je een duikboot... haha allemaal dingen waarvan ik die pas later begreep!
ik heb ook wel vaak gevatte opmerkingen, maar die komen meestal op het moment in me op, niet dat ik ze zo weet? (van mijn moeder): als iemand zegt dat je dik bent antwoorden: ik kan nog vermageren, maar jij kan niet knapper worden (wij zijn nogal gezet) als mensen klagen over hun lijn zeg ik altijd: een dikke streep is ook lijn! zal nog eens denken
hahah dat deed mijn ma ook altijd, aleen zei zij dan dat we hunzebumpies gingen eten .. jaaaaren lang verzonnen wat het nou precies was, en nu gebruik ik het standaard als mijn mannetje vraagt wat we gaan eten hahaha
Haha Chantal!! Wat grappig dat we als kinderen overal intrappen he En ik maar wachten op die luchtkoekjes....
Je kent ze wel. Zo'n groep jongens, waarvan er 1 zo stoer is om je te willen versieren met van die seksistische opmerkingen. Daar heb ik maar 1 antwoord op: "Kom maar terug als je ballen zijn ingedaald ". Hij druipt af en voor zijn vrienden is hij de loser van de avond