even een vraagje: Ik heb 10 uur per week op contract staan, elke week werk ik er 14, een tijdje terug heb ik een week gehad van 13 uur. Nu hebben ze een uur verlof eraf gehaald, dat klopt toch niet? Ik zit met 13 uur nog altijd boven mijn contract uren, volgens mij mogen ze dan geen verlof afschrijven, toch? wie weet dit?
volgens mij mag dat idd niet.. volgens mij is het zelfs zo, maar dat zou je in t cao moeten doorlezen dat als je een bepaalde tijd boven je contracturen werkt ze je contract moeten aanpassen naar dat aantal uren bij mij is dit zo over een periode van 3 maanden.
Weet je zeker dat het een contract is van 10 uur per week? is deze niet veranderd naar 14 uur per week? Dit kan je terug vinden op je loonstrookje. Normaal gesproken zou je 4 uur aan over uren krijgen, dit kan je terug krijgen is tijd (vrije dagen) of in geld. Bekijk je loonstrookje eens goed en anders gewoon om uitleg vragen bij jou leidinggevende. Succes
Want als je 4 uur in verlof krijgt, zou je bij 3 uur dus inderdaad 1 uur minder krijgen. Misschien daarom? Zou het gewoon bij personeelszaken navragen waarom dit zo gedaan is.
mijn contract was eerst 20 uur, in mijn proeftijd hebben ze die omgezet naar 10 uur. (door tegenslagen bij het bedrijf) dit 10 uurs contract heb ik nog maar 2 weken, dus die is niet ineens 14 uur. Die overuren worden hier uitbetaald, krijg je geen verlof voor, omdat het nu al moeilijk is om dagen/uren op te nemen.
Raar dat je dan trouwens een contract hebt voor 10 uur, er 14 werkt en die 4 uren extra betaald krijgt. Dan hou je bijna niks over van die uren! Kunnen ze er niet gewoon een contract van 14 van maken dan?
Dan lijkt mij niet dat ze zomaar verlofuren kunnen afschrijven. Gewoon navragen waarom dat is afgeschreven, misschien is er wel gewoon iets fout gegaan.
Als jij een contract hebt van 10 uur. En je hebt er vorige keer 13 gewerkt mogen zij inderdaad niet 1 uur verlof eraf halen. Of jij nou een contract van 10 of 14 uur hebt, het is aan jouw baas dat er voor die uren ook daadwerkelijk werk is. Ze mogen dan hooguit je atv dagen gebruiken maar niet zomaar vakantiedagen gaan gebruiken, die zijn echt van jouw zelf en voor jou om in te plannen. Ga even langs of bel even de salarisadministratie en hoor ze eventjes aan. Succes
dat heb ik vanmorgen meteen gedaan, maar die zeggen alleen maar: dat weet ik ook niet, wij krijgen dit door en voeren dit in. Ik moet morgen dus naar mijn leidinggevende en aan haar vragen. Bij mijn collega klopt het trouwens ook allemaal niet, maar de salarisadministratie 'kunnen' haar ook niet helpen. Erg raar vind ik dat.