Down, twijfels.......

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chantallie24, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Ik weet effe niet waar ik dit bericht onder moet plaatsen, maar wil graag even mijn verhaal kwijt...

Ik voel me de laatste week een beetje down en dat wil ik helemaal niet. Moet 16 dec naar de psych in het ziekenhuis i.v.m verleden van anti depressiva.... ik ben de hele tijd bang dat ik mijn kindje niet meer wil. Terwijl ik er zo hard op gehoopt heb om zwanger te worden nu ben ik het , en er komen allerlei twijfels... Ben ik straks wel een goede moeder? Kan ik het allemaal wel aan? Wil ik het wel allemaal? Ik weet wel dat ik het heel graag wil! Maar kan gewoon niet meer blij zijn... slaap slecht, zit gauw vol, ben benauwd... oftewel ik vind zwanger zijn niks aan :(.. Gisteren de 3d echo gehad was echt heel erg leuk, maar ik merkte aan mezelf dat ik niet dol enthausiast was, terwijl er een heerlijk ventje in mijn buik zit.

Bekijk bijlage 108174 Hij lijkt precies op zijn papa ;)... Op zich wel leuk om het gezien te hebben, hij lachte stak zijn tongetje uit en gaapte een keer :). En toch miste ik wat, zou het door het weer komen?

Ik zie ook enorm tegen de bevalling op! Ben bang dat er van alles misgaat enz.... Het zit me echt allemaal niet lekker, en heb even een hoop positiviteit nodig...

Ik hoop niet dat ik te zeikerig overkom, zit heerlijk te huilen nu (stomme hormonen)

Liefs Chantal

2. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik stuur je even een pb :)

xxx

3. jac

jac Fanatiek lid

12 nov 2010
    1.027
    0
    0
    binnenvaartschipper.
    aan boord van een schip
    he meis sterkte. Goed dat je aan de bel trekt.

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb ook weleens zo'n dag gehad denk dat dat er wel bij hoort...maar als je dat constant hebt is het idd beter om met een psych te praten...heel veel succes en gaat goed komen..

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Wees er wel allert op, zeker omdat je aangeeft een verleden te hebben met antidepressiva. Je hebt kans een pre of postnatale depressie te ontwikkelen.

Ikzelf heb een ppd gehad, en achteraf gezien was dit al tijdens de zwangerschap zich aan het ontwikkelen. Ik wilde me niet laten kennen en als ik er al wat over durfde te zeggen was het: ach dat hoort er bij, hormonen etc.Tuurlijk kan dat ook een reden zijn, maar wat je zo beschrijft is wel belangrijk om in de gaten te houden! Je hebt het nu een week, let er goed op of het langer gaat duren. Hoe eerder je er namelijk bij bent hoe beter. Er zijn speciale programma's/ praatgroepen e.d. voor zwangeren en vrouwen die pas bevallen zijn en depressieve klachten hebben.
    Ik wil niet zeggen dat jij dat hebt, daarvoor ken ik je natuurlijk helemala niet goed genoeg en misschien is t volgende week wel weer beter. maar uit ervaring kan ik je dus wel zeggen dat je alert moet zijn!

Sterkte!

6. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    Op zich heb ik het niet de hele week door hoor, af en toe bekruipt het gevoel.... maar merkte zelf op dat ik het al een weekje heb. heb ook wel vaker zulke weken gehad, ook toen ik niet zwanger was. Ik hoop echt dat het door het saaie weer komt en ook een beetje de hormonen! Ik moet ook vanuit het ziekenhuis naar de psychiater, en ben er ook opzich wel blij mee. Als er iets gebeurd, zijn ze er op tijd bij. bedankt voor de lieve berichtjes!

Deel Deze Pagina