Mijn broertje was 2 en die heeft met kerst een glas wijn van tafel opgedronken! (toen ze niet hadden opgelet) hij heeft lekker geslapen Mijn moeder is geschrokken! Ik vindt wel dat geen enkele opa, oma, of wie dan ook druppels alcohol bij mijn kinderen in de mond hoeft te stoppen! Dat is gewoon niet nodig!
Een kind wat hysterisch wordt omdat het niet van wijn of bier mag proeven Bestaat dat?? Ik kan me daar nou helemaal niets bij voorstellen. Ik denk trouwens niet dat er een gebrek aan regels is in zo'n situatie, maar een ouder die te weinig ziet wat het kind nodig heeft (en dan bedoel ik niet dat slokje, maar waar het gedrag door ontstaat). Ik ben er ook niet voor, al geloof ik dat ik best eens een slokje heb gehad vroeger. Ik hou nog steeds niet van alcohol, ik kan er gewoon sowieso niet goed tegen. Nooit uitbundig mee geweest. Ik snap de uitbundigheid van heel veel jongeren ook niet zo goed. Wat is er nou leuk aan om je zo verrot te voelen de volgende dag. Toch heeft mijn moeder er nooit panisch over gedaan. Toen ik 11 was, mocht ik ook een glaasje mee doen voor de helft verdund met water. Ze heeft altijd gewaarschuwd voor dronkenschap, maar het mij niet uit mn handen gekeken. Soms denk ik dat het een betere manier is om het zo aan te pakken, dan het per definitie helemaal te verbieden. Alleen heb ik het dan wel over een ouder kind.
Met oud en nieuw heb ik een klein glaasje champagne gehad. Niet helemaal opgedronken. Ik keek naar mijn buik en dacht 'daar gaat het allemaal doorheen' en toen voelde ik me schuldig. Ik heb wel toetjes gehad waar likeur in verwerkt zaten (zelf gemaakt door schoonmoeders). Tja, het is in totaal op 1 hand te tellen. In principe ben ik niet voor het alcohol gebruik in een zwangerschap. Er is toch te veel bekend over negatieve gevolgen van alcohol. Als ze het in deze tijd uit zouden vinden, zouden ze het nooit op de markt introduceren ivm de vele negatieve gevolgen ervan.
Niet specifiek hiervoor. Dat was mijn punt ook. Een kind dat daar hysterisch om wordt, wordt dan ook hysterisch als het geen koekje mag, of naar bed moet, of weet ik wat. Vandaar dat 'werk aan de winkel'. Pffff.... bepaal jij dat? Ik kwam er ook pas een paar pagina's geleden achter dat dit topic er was. Misschien zijn er nog mensen die het topic nog niet gezien hebben en misschien ook nog wat willen zeggen... Sorry, maar ik vind je opmerking een beetje raar. Alsof iedereen maar zijn mond moet houden, omdat jij er genoeg van hebt? Misschien niet zo bedoeld, dat weet ik ook wel, maar het komt toch raar over voor iemand die nog maar net meeleest.
Wij hebben een peuterochtend elke week met allemaal mama's dus een forum in real life zeg maar, zitten ook 2 dames bij van het CB zelf. Is keigezellig, kindjes kunnen leuk met elkaar samenspelen en je bespreekt allerlei onderwerpen, van welke stiekjes je gebruikt voor je dochters haren goed te laten zitten, van welk merk luier je gebruikt en ook als je eens wat in het nieuws hebt gezien of toevallig met een moeder hierover hebben omdat ik me afvroeg wat zij ervan dacht.. Dat heet sociaal contact, zo leer je leuk nieuwe mensen kennen.. Ik ga niet naar mijn normale afspraak op het CB om hierover te hebben want dan gaat het over mijn kids hihi
Ik begrijp het echt echt echt niet! Je laat dus blijkbaar spullen slingeren waar je kindje toegang tot heeft wat absoluut niet voor hem bedoeld is. En je praat er over alsof het de normaalste zaak van de wereld is! Ben ik nu gek of.......?????????
Nee gek niet maar respecteer haar mening. Zij vind het niet het alle ergste. En jij vind dat wel dat respecteren wij ook maar ga niet echt echt echt niet er bij doen. Als of ze gelijk een slechte moeder is. Wie wil wijzen wijs eerst maar eens naar je zelf.( Je zult andere dingen hebben waar een ander weer niet achterstaat) Zo is het leven.
in mijn ogen ben je niet gek, ik was door deze post zo verbaasd dat ik niet eens wist hoe ik moest reageren. Het komt op mij zo over van: och ja, hij drinkt wel eens wat slokjes wijn of bier, maar ach. Alsof je praat over af en toe taart geven aan kindje van een maand of 9.
ik ga niet zomaar zeggen dat iemand een slechte moeder is, maar wel eens alcohol geven aan een kind van 2, dan denk ik wel dat je wat begeleiding nodig hebt hoor. Je moet inzien dat dit echt niet normaal is.
nee dat zou ik ook niet bij mijn kinderen doen, met (enige) regelmaat dat geven en ik zou er zoiezo voor zorgen dat ze er zelf niet bij kunnen. Het feit dat ik het niet erg vind als ze ooit een likje van wat bier ofzo krijgen van opa ofzo zegt niet dat ik dat zoals angela zou doen, dat vind ik dan weer de andere kant op gaan, ik zie het meer als hoogste uitzondering dat het DAN niet zo erg is maar met regelmaat nee, zoiezo drinken wij thuis niet als de kids op zijn dus dat zal het aantal aanvaringen wel beperken..
ik vind hier ook nog een verschil inzitten idd. Ik zou het dan wel erg vinden als ze een likje per ongeluk krijgt, maar ook ik kan niet garanderen dat het nooit gebeurd. Alleen niet thuis, want ik ben de enige die alcohol drinkt hier en dat doe ik niet overdag.
Ik snap wat je bedoeld. Maar heeft ze het zo ook niet bedoeld kan ook toch verkeerd geschreven bedoeld.? Hoop ik dan.
pnirmal, dat hoop ik dan ook. Dan moet ze het zelf ook maar recht komen zetten, het is niet dat ik niet meer wil reageren dan, maar ik ga zo naar bed en morgen krijg ik visite.
Ben zo blij dat je dit schrijft! Het wordt idd ongelofelijk gebagatelliseerd! Ik sta er echt van te kijken! @pnirmal... Ik wil wel die discussie aangaan of iemand dan wel een geschikte ouder is als dit plaatsvind en er zo "normaal" over wordt gedaan. Ik vind het een beetje makkelijk om maar steeds terug te vallen op "ieder zijn mening". Kom op, waar stellen we die grens! Iemand mag wat mij betreft echt wel worden aangesproken op dit soort gedrag.
nee hier is het bv bij opa en oma thuis als we daar dan bv kerst vieren ofzo en er dan wel gedronken word, mijn kids komen niet zomaar aan een glas maar gaan meer zo kijken van "wat is dat" en ach dan is opa zo dat ie een vinger geeft om te laten proeven en dan trekken ze een gekke bek (omdat ze vies vinden) en laten ze het met rust, okay behalve onze dochter die vond een of ander honingdrankje met een beetje alcohol erin lekker maar goed die fles kwam uit buitenland en is al op haha dus dat zal niet meer gebeuren. Mijn moeder zet ook haar lege bierflesjes meteen in de keukenkast, dat de kids er niet bij kunnen, hetzelfde geld voor sigaretten, aanstekers, andere hele slechte dingen Maar ik zie niet het einde van de wereld als het bij wijze van uitzondering gebeurd maar ik moet niet zien dat ze het elke week gaan doen ofzo en dat weten mijn ouders ook wel...
\ Zie mijn antwoord aan tulip. Alleen snapte ik me eigen zin zelfs achter af niet haha. Sorry ik heb niet gedronken. Klein grapje. En sorry geef je na ik het verder goed las ook gelijk er is zelfs hier in een grens.
En daar ligt vaak het probleem, dat het niet bij een keer blijft. Als je jezelf aanwent ( en de familie) dat dit mag, zal het vaker gebeuren en wordt het steeds normaler. Want hoe stel je nu die grens? Mag het een keer per jaar of alleen bij feestjes als opa er ook is of.....?