Een kind een "slokje" bier / wijn e.d

Discussie in 'De lounge' gestart door Doula, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Maar als het kind ziet dat jullie vaak aan de alcohol zitten dan gaat het kind toch ook denken dat het normaal is?

Maar ik ben wel tegen. Drink zelf trouwens nooit geen alcohol. En ik vind het niet nodig om mijn kind dat te geven.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het ook niet accepteren hoor. Als iemand mijn kinderen zou laten proeven van alcohol zou ik zeker duidelijk maken dat dat niet gewenst is.

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Waarom is het geen vergelijking? drank en drugs zijn een zelfde soort product en mijn inziens heeft het er niets mee te maken hoe vaak je zo iets zelf nuttigt, het gaat toch om het product?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

het principe is het wel hetzelfde. ik bedoel een glas alchol of een jointje/ spacecake zijn allemaal genotsmiddelen. en voor zover ik weet kan je nog beter een stickie roken als een glas alcohol drinken.

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

JA maar ik bedoel spacecake kom je (waarschijnlijk) niet tegen op verjaardagen enzo. Alcohol wel. Al is het beide slecht natuurlijk. Maar de verleiding om alcohol te nuttigen is groter dan om space cake te nemen.

Mijn kinderen blijven voorlopig lekker aan de roovicee en de dora koekjes.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En dat is dan ook het gevaar.. alcohol is juist zoiets 'normaals' dat mensen het zelfs voor de gein aan kinderen gaan voeren terwijl ze idd spacecake bijv not-done vinden.

7. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Wow dat moeten mijn ouders/schoonouders écht niet proberen!
    Zou ook zeker laten weten dat ik daar niet van gediend ben.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou dat nooit doen, en ik zou echt woest worden als een ander dat ook deed bij mijn jongens

9. Onder water

Onder water Niet meer actief

Alcohol aan een kind? Dan ben je naar mijn mening niet helemaal goed wijs

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ach, dan zijn wij niet goed wijs :D
    Nathan heeft wel eens een slokje bier gehad, hij moest en zou het proeven. Nou, hij wist niet hoe snel hij het uit moest spugen. Daarna nooit meer gezeurd om een slokje bier.
    En we hebben ook wel eens gehad, toen hij net kon lopen, dat hij ineens verdacht stil was.
    Stond hij bij de trapkast de laatste druppels uit de flesjes te drinken.

Wie gaat de kinderbescherming bellen? PB maar voor adres gegevens.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

die van mij wel ;) .... of nouja... hij is nog geneens geen 2,..

we waren buiten aan het spelen en opa had zijn lege bierkratjes niet goed opgeruimd.... zoonlief gaat in de schuur spelen en hij is wel errug rustig.... na een paar minuutjes toch maar even controleren...

zit hij alle laatste slokjes uit de flesjes te drinken.... ;)

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik sluit mij bij umm, mirell en de anderen aan. Ik vind dit helemaal niet grappig. Het is mijn humor niet. Bij onze bekenden is er ook 1 die het ontzettend leuk vind. Die kids kregen al slokjes toen ze een maand of 10 waren. Zoontje is nu 3 en drinkt echt de laatste laag, (lees= 1 cm) bier uit het flesje. 1 keer heeft hij het aan onze dochter in dr handjes gegeven en toen werd het hem heel duidelijk hoe ik erover dacht.

13. caroline16

caroline16 Niet meer actief

sorry maar ik wil toch even reageren op jou reactie.
    je zegt zelf dat je vader alcoholist is en dat je weet dat drank meer kapot kan maken dan je lief is, en NOG vind je het geen ramp als een kind alcohol binnen krijgt?

sorry hoor maar daar snap ik niks van..
    mijn kind zal geen alcohol binnen krijgen, totdat ik vind dat ze de juiste leeftijd heeft bereikt. en ik weet ook waar ik over praat, mijn vader is een alcoholist, en ik heb veel te veel meegemaakt, en juist daarom ben ik er zo alert op.

snap dus niet goed waarom jij dat niet bent..

14. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier is dat ook echt not done! Kinderen horen geen alcohol te drinken!

15. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik ben er niet voor!
    Laatst zou iemand het ook voor de ''grap'' bij mn meisje doen , ik heb toen heeeeeel duidelijk gemaakt dat ie dat niet hoeft te flikken!!Ik wil gewoon niet dat mijn meisje een drup alcohol binnen krijgt, schadelijk zal het niet zijn maar het zijn gewoon ook principes!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oooh de horror :$

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

verder ben ik dan ook niet goed wijs,

mijn zoon zat als jongetje van 13 maanden in het midden van de tafel van mijn ouders,
    de hele familie was er, en we waren lekker gezellig aanhet kletsen ... ondertussen buigt zoonlief voorover naar mijn broer die een glas tonino ofzoiets heeft, zoonlief pakt het glas en broer laat het gewoon los, gewoon omdat hij niet de gaten had dat het een kind was, het ging gewoon vanzelf,

toen kregen we het in de gaten ( als vrij snel hoor, ) maar voor we het af konden pakken had zoonlief al een grote slok in de mond,

ik heb er niet moeilijk om gedaan, ook tegen zoonlief niet, vind dat niet nodig,

ook heeft opa hem 1 keer een slok bier laten proeven, vind ik niet erg,

het moet natuurlijk geen gewoonte worden dat op elke verjaardag hij een slok alcohol krijgt.

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ook ik vind het niet kunnen en absoluut niet grappig..bedenk dan maar andere grapjes waarbij je kind niet "geïntroduceerd" word met alcohol.

19. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Vind het wel een hele jonge leeftijd om een slokje te laten proeven. Maar goed, niet mijn probleem moeten ze lekker zelf weten.

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik vind het ook Not-done!!
    Ik hoop ook eerlijk gezegd,dat ze net als mij op latere leeftijd geen alcohol lust!:D

Deel Deze Pagina