Een kind een "slokje" bier / wijn e.d

Discussie in 'De lounge' gestart door Doula, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Pfff net of het zo grappig is om je kind een drup alcohol te geven, slaat ook weer nergens op.
    Alcohol is gewoon niet goed en ook een drupje vind ik dom, slaat dat nou op dat drupje, geef dan niets :(
    Maar goed, mensen moeten het zelf weten, ik vind het maar vreemd.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

100% nee.
    Hoef ik niet te onderbouwen geloof ik...;)

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik vind het niet verschrikkelijk dat jij het grappig vind, ieder zijn mening.
    Vroeg me alleen oprecht af wat jij er van vond.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh god ja, nou je dat zegt...wij kregen vroegâh bij mijn opa en oma ook wel eens een glaasje met een klein beetje advocaat en heel veel slagroom. Hoe oud zal ik geweest zijn....8/9/10 ofzo? Maar ik moet er nu nog niet aan denken dat Ayla dat ooit krijgt als ze nog zo jong is... Grappig eigenlijk, want wij vonden het hartstikke lekker en ik heb er serieus waar nog nooit over nagedacht dat ik dus toen ook alcohol binnen kreeg. Nou ja, ik ben er niet slechter van geworden, maar of ik het zelf ook zou toestaan....hm, ik weet het niet...

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Nee dat kan ik niet bedenken, als Aszz eerder aangeeft dat haar zoontje wel eens een slok bier heeft gehad kan het toch zijn dat ze van dat "leuke" moment een foto hebben genomen.

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Wat een heisa om een foto....

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Die daar vast ook voor bedoeld was;)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahahaha, wat een moraalridders ( en waar is je gevoel voor humor? )

Ach, ik heb er nog 1 koud staan voor de kleinste.
    Proost! ( en ja je ziet het goed, hij ligt in een stal :$ )

9. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

#89 BolBuikje34, 16 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2011
    Ik kreeg toen ik een jaar of 10 was ook wel eens een klein glaasje advocaat met slagroom,ook met carnaval of feestjes een sneeuwwitje en heb ook wel eens een slok bier mogen drinken. Ben er niet slechter van geworden en ik drink zelden. (als puber wel veel gedaan trouwens tijdens uitgaan) Ik hou niet zo van alcohol.

Reacties op die foto zijn nogal overdreven zeg..

Of ik mijn kind alcohol ga geven? Een slokje bier als ze een jaar of 10 zijn vind ik niet erg en een glaasje advokaat ook niet:) (niet te vaak!)

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik kreeg vroeger ook wel eens een slok alcohol... Als ik echt niet kon slapen en vervelend was.
    Nou ik heb er niks aan over gehouden. En ik ben zelf geen alcoholist.
    Ik snap dat je je kind niet aan een glas alcohol zet, maar een drupje???! Gaan ze niet dood van toch...

Ik vind de foto van Aszz WEL grappig!!

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hahaha!! Wat een geweldige foto!!!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ach, dan zijn wij niet goed wijs :D
    Nathan heeft wel eens een slokje bier gehad, hij moest en zou het proeven. Nou, hij wist niet hoe snel hij het uit moest spugen. Daarna nooit meer gezeurd om een slokje bier.
    ------------

Hier sluit ik me bij aan... Ik ga er op dat moment ook helemaal vanuit dat ze het verschrikkelijk vies zal vinden en het dus wel zal laten.. maar als ze er zelf zo van overtuigd is , hoe lekker het is? Nou proef dan maar een beetje hoor (met name dat zo lekker uitziende schuim is zo smerig... )

Foto met papa en kind: Vind ik ook wel leuke foto :) - maar simpelweg omdat ik er al van overtuigd was, dat het kind natuurlijk aan een flesje water zat.
    Als ik zou weten dat er bier in zat - nee dan vind ik het niet zo grappig. Maar kinderen willen toch op hun ouders lijken, zeker op die leeftijd alles na doen? nou dan hetzelfde flesje - maar met een kindvriendelijke inhoud.. net als papa, maar dan anders...

En de spacecake vergelijking vind ik ook niet zo opgaan.
    Dat vind ik overigens eerder vergelijkbaar met hele sterke drank zoals de genoemde whisky - dat gaat me echt wel te ver - dat is zo sterk dat het je kindje ook pijn kan doen op het moment zelf.

Een vergelijking die ik wel op vind gaan met een slokje bier is is een slok koffie ?
    Mag dat wel ?

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    in frankrijk drinken alle kindjes wijn met water vermengd,ik dronk vroeger ook weleens 1 slokje van mijn vaders biertje, maakt niets uit maar meerdere slokjes vind ik niet zo verstandig.

veel kinderen worden tot hun 16e uit de buurt gehouden en als ze die magische leeftijd bereikt hebben liggen ze elk weekend stomdronken met weet ik veel wie in de bosjes :D

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap niet waarom mensen dit zo grappig vinden? Is het stoer? wat is het?

Alcohol is hartstikke slecht voor een kind, waarom dan toch even een slokje of een druppel?

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jeetjee:$ Reageer is even normaal joh

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Athina, spacecake en alcohol ligt niet zover uit elkaar hoor.. maar jij denkt bij spacecake vast.. brrr eng drugs!

Koffie en alcohol is juist geen vergelijking.

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Sommige mensen zijn gewoon wat makkelijker als andere.
    Ik zie het probleem niet zo van een drupje:)

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

He Feeks vond ik grappiger.

Maar uh, Whiskey gaat mij ook te ver.
    En meerdere slokjes, of meerdere keren zou ik ook niet fijn vinden.
    Maar 1 slokje die meteen weer uitgetuft wordt, wat een ramp.
    ( om toch maar even on topic en serieus te blijven )

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik zou mijn dochter geen slok laten nemen van alcohol. Stel dat ze een druppeltje zou willen proeven, maak ik geen ramp van hoor. Weet toch zeker dat ze het uitspuugt! ;)

Maar ik vind het wel heeel overdreven om je kind erop aan te spreken wanneer ze met haar vingertje in een wijnglas zit, en het vervolgens nijdig van de vinger af te poetsen!!
    Dat kind denkt de volgende keer: Ik doe het wel als mama niet kijkt, die nieuwschierigheid is gewekt nu.

Vroeger zat mijn broer altijd de laatste druppeltjes uit een leeg kratje te drinken , mocht natuurlijk niet, maar ik zag iemand hier typen: alsof een kind dat zelf doet.
    Ja dus!

Ik kreeg van mijn oma toen ik 8 á 9 jaar was, altijd een klein beetje advocaat met heel veel slagroom. HEEEEERLIJK vond ik het! :D
    En ik ben er echt niet slechter van geworden.

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik ook.
    Maar aangezien je hier gigantisch op je tenen moet lopen , met wat je plaatst, bedacht ik me toch maar even. ;)

Deel Deze Pagina