* laat de hele fotodiscussie even links liggen* Hier krijgen de kids geen alcohol, ze krijgen tenslotte ook geen trekje van een sigaret ofzo. Vind het gewoon niet geschikt voor (kleine) kinderen. Ik drink zelf niet, maar manlief drinkt wel eens een biertje/wijntje bij het eten. Prima, maar niet voor onze kleine man! Ik zeg ook altijd tegen opa/oma's, hij mag in principe alles proeven (heeft bijv. ook al wel eens mosterd, koffie, olijven, azijn en andere sterke smaken geproefd, vindt alles lekker), maar geen rauw vlees, alcohol en de shag van oma mag hij ook niet pakken .
Van een slokje alcohol is een kind niet meteen dronken ofzo maar een hap spacecake is echt gevaarlijk! Daarbij kan een kind ademhalingsmoeilijkheden krijgen door spacecake. Ik vind die vergelijking dus totaal niet opgaan. Tenzij iemand zijn kind ene slok whisky geeft,of iets anders heel sterks.
owja, en mocht hij stiekem een slokje nemen uit een 'leeg' krat of ongezien van tafel pakken, zal ik er geen hartaanval van krijgen, maar hem wel duidelijk maken dat het gewoon niet de bedoeling is.
jullie moesten eens weten wat ik in mijn dochters laatste flesje gooi, ja......en ze slaapt de hele nacht door hahahha
ik vind dat drupje ook niet zo heeeeeel erg het is natuurlijk niet de bedoeling dat dat op elk feestje gebeurd.
Mijn opa vertelde dat ze 'vroegah' wel eens een babytje een spuugdoekje gaven, met twee suikerklontjes erin vastgemaakt (soort pakketje) wat dan in de sterke drank geweekt werd. Kon de baby lekker op sabbelen, werd ie rustig van ... Nee, niet helemaal mijn ding, zeg maar, hahaha
mijn zwager heeft als steward gewerkt, en die zegt ook: een krijsend kind in het vliegtuig: 1 druppel whisky in de melk en hij slaapt. maar zou het zelf alleen doen als laatste redmiddel.... als je 17 uur moet vliegen en je kind blijft maar krijsen ofzo.
Ik vind spacecake in mijn idee vergelijkbaarder met sterke drank dan met bier.. (en dan heb ik het over normaal bier en niet extreem sterk spul) Cafeine in koffie | Mens en gezondheid: Verslaving hier staat zo ongeveer zoals het mij altijd uitgelegd is...
Ik vind het er schattig uit zien. Zo'n klein ventje naast papa?!. Geweldig toch! Als er alcohol in zou zitten, en dat kind zuipt zich lazerus. Okeee. Dan had ik het ergg schokkend gevonden. Mijn dochtertje staat met 10 maand op de foto met een bierflesje in de armen. DIe moest en zou ze vast hebben, want haar grote voorbeeld : Opa, had hem natuurlijk ook vast. Ik vind dat schattig, en er zijn zat foto's van gemaakt!
hihihi das toch gewoon komisch, hier heb ik ook een echte "mannen"foto" hoor papa en baby van 6 mnd allebei met fles bier aan de mond. die van papa vol die van de kleine leeg maar hij vond het heerlijk bij de dooorkomende tandjes die koude fles haha. maar idd alcohol bij kids hoort idd niet en zou het dus ook echt niet geven. de kids weten dat ook. maar aan de andere kant je kunt ze ook neit altijd in de gatne houden met verjaardagen dat ze bijv zelf ineens een flessie aan de mond zetten. zo heeft me buurmeisje eens een keer een slokje geprobeerd van dr pa dit vodn ze zo vies dat ze meteen het glas ernaast pakte en dus een grote slok jonge jenever had. diie had er ook echt wel wat last van hoor maar heeft het erna nooit weer gedaan.
De vergelijking tussen alcohol en spacecake slaat natuurlijk als een tang op een varken. Maar laten de moraalridders onder ons hun kind dan ook geen whiskey-saus eten bij het eten? Zit namelijk ook drank in. En hebben jullie als kind nooit een sneeuwwitje gedronken? Man,wat was dat lekker zeg,7-up met een schuimlaagje bier. En ja,ik heb ook een foto waar mijn dochter een fles Jupiler aan haar mond zet. En ja,ik ben zelf ook een beetje aso,heb tattoos en foute vrienden.... Pffffffffff,wat een discussie over een drupje alcohol.
Nou de discussie is tijdens mijn eten alweer behoorlijk gegoeid Ik vraag me werkelijk af of je alcohol gelijk kunt zetten aan sigaretten en drugs ed. zoals sommigen hebben gedaan. Alcohol op zich is helemaal niet slecht, wordt soms zelfs aangeraden (goed voor de vaten) en kan indien met mate gedronken helemaal geen kwaad (heb het nu niet over een kind van 2). Nee, mijn kind zal geen glaasje bier krijgen en mag ook niet met zn vingers in andersmans glas (niet vanwege de alcohol, maar omdat ik het gewoon niet netjes vind), maar ik vrees dat als je er heel spastisch mee omgaat er een kans is dat zodra het kind 16 is, het een keer ladderzat op de EHBO belandt met een alcohol-vergiftiging. Juist omdat het nooit geleerd is dat alcohol lekker is, maar enkel met mate...
Dat wordt helemaal mooi zeg...vind je de combinatie alcohol + kind onacceptabel...ben je een moraalridder? Dan maar moraalridder.
ik vind het not done om een jong kind een druppeltje, een slokje of wat dan ook aan alcohol te geven!! dan maar een moraalridder! ik moet het ook niet zien hoor want dan zeg ik er zeker wat van... en als iemand dat bij mijn kids probeerd dan mogen ze zich bergen... zodra je kids in de puberteit komen is het verstandig ze te leren hoe met alcohol om te gaan maar dat hoeft echt nog niet met 2 jr oud hoor, wat een onzin zeg! ik kreeg vroeger totdat ik 17 was echt geen druppel hoor! mijn moeder was daar heel strikt in... ik zag haar weleens een wijntje drinken savonds en op die manier ziet een kind ook wel hoe je ermee om hoort te gaan... hoef je echt niet mee te beginnen met een peuter....
Vind de vergelijkingen van Maud heel goed en herkenbaar. En in mijn ogen dus ook onschuldig. Ik weet nog de eerste keer dat ik bij oma dacht een lekker bonbonnetje te krijgen. Bleek een kersenbonbon! Tjonge, wat hebben die volwassenen in een scheur gelegen om mij! En als het mijn kind zou betreffen zou ik ook in een scheur liggen!
Een slok alcohol hebben ze nog nooit gehad, maar mogen wel eens met hun vingertje in het bierschuim ofzo. Ik kan me er niet druk om maken hoor.
Nu lijkt het te gaan om waarom niet, maar ik kan niet anders denken dan waarom WEL?? Ik ben het met Elmo (en anderen) eens: de combinatie alcohol + kind is onacceptabel. Lotte