Ik heb witte, roze en donkere was, die gaan op 40 graden, fijne wasprograma Ook een witte was op 60 (handdoeken) bonte op 60 (keukendoeken) en het beddengoed op 60. Toeren let ik niet op. BH's gewoon bij de fijne was, 30 of 40 graden.
Zo wat doe jij moeilijk over zoiets simpels . Ik heb trouwens ook een bosch varioperfect. Handdoeken ondergoed sokken theedoeken beddengoed op 60 graden standaard programma (1400 toeren) Gekleurde kleding 30 graden gemixt programma (1200 geloof ik) Witte kleding 30 graden gemixt programma (1200) That is it! Heel soms schoenen of een tas of knuffel die was ik dan met fifijnprogramma op 30 graden.
Poeh, je maakt er wel een enorm karwei van, TS Hier doe ik het als volgt: witte was: 60 graden, enkel wat niet op 60 kan was ik op 40. licht gekleurde was: 30 graden met azijn lavendelgeur als wasverzachter gekleurde was: 30 graden met azijn lavendelgeur als wasverzachter zwart en hele donkere was: 30 graden en azijn als wasverzachter handdoeken en beddegoed: 60 graden met azijn wolwas: op speciaal wolwasprogramma met normale wasverzachter fijne was: als ik iets heb waarvan het label aangeeft dat het als fijnwas gewassen moet worden, zoals bijvoorbeeld dingen met zijde. Ook dan met gewone wasverzachter, want zijde en azijn zijn geen vriendjes Met de azijn wordt m'n was zachter dan ooit, zweetgeur gaat er helemaal uit en het zorgt dat kleuren minder gaan lopen/vervagen Verder heb je doorgaans genoeg aan de helft van de hoeveelheid wasmiddel van wat de fabrikant aangeeft. Teveel wasmiddel zorgt ervoor dat je machine het niet goed uit kan spoelen, en dan blijft vuil juist in je kleding, (want het vuil hecht zich aan de zeep, en als de zeep niet goed uit je kleren gespoeld wordt, zit het vuil dus ook nog in je kleding ).
Hahah nou idd, daar zou ik een dagtaak aan hebben.. Alleen was ik alles op 30 graden, behalve ondergoed en handdoeken die was ik op 60. En ik draai nog een wol was. Oh ja en alles binnenste buiten uiteraard.
Ehhh, ik doe dus: 30 graden kleding wasje met ariel groen vloeibaar. Max centrifuge en niet in de droger. 60 graden wit en lichte kleuren handdoeken, ondergoed, beddengoed met ariel groen vlieibaar. Max centrifuge en in de droger. 30 graden donker kleding met ariel paars vloeibaar. Max centrifuge en niet in de droger. 60 graden donkere handdoeken, beddengoed, sokken, ondergoed, theedoeken. Ariel paars vloeibaar max centrifuge en dan in de droger. 30 graden wol/fleece was met woolite halve centrifuge en niet in de droger. De eerste en laatste komen eigenlijk bijna niet voor. Dus ik heb normaal gesproken maar drie hoopjes wasgoed na het sorteren. Werkt perfect, alles wordt schoon en ik heb nooit last van doorgelopen kleuren.
Ik was heel simpel denk ik. Witte handdoeken, dweilen, washandjes en poetsdoeken wit katoenen ondergoed op 95 graden met waspoeder. Donkere was op 40 graden met vloeibaar wasmiddel En gekleurde was op 30 of 40 graden met vloeibaar wasmiddel. Als ik nieuwe kleding of fijne was heb was ik dat apart op een daarvoor bedoeld wasprogramma.
Ik scheid helemaal niks qua kleuren. Ik maak enkel onderscheid in graden. 60 graden: beddengoed, handdoeken, sokken, ondergoed 40 graden: de rest Katoen programma, extra spoelen (ivm speciaal waspoeder gebruik en allergie) en kreukvrij. Strijken doe ik ook nooit Kleding blijft prima en staat prima. (man draagt geen overhemden overigens)
ik doe handdoeken washandjes ondergoed sokken vaatdoekjes en thee en keukendoeken bij elkaar op 60 graden ( allemaal wel bontgekleurde) donkere kleding waaronder broeken, jeans, zwarte en donkere shirts op 40 graden dan nog licht bont 40 graden beddengoed op 60 graden en af en toe mn dweilen op 90 graden zodat de machine gelijk een keer goed heet word. thats it. oja heel soms een wit shirtje wat we niet veel hebben op een heel kort programma
Ik doe het zo: Kleding: 30 graden Handdoeken etc: 60 graden Beddengoed: 40 graden Alles wat er delicaat uitziet: Naar mijn moeder
Ik gooi alles bij elkaar. Donker, kleur ,wit. Nog nooit fout gegaan. Heb wel alleen maar enkele rompers wit dus als die ooit eens verkleuren maakt niet uit maar dat is nog niet gebeurd. En helemaal onderin de wasmand ligt 1 wit hemd en die ligt daar al lang haha Als ik nieuwe gekleurde kleding koop dan ga ik die wel apart wassen de eerste keer of even in een emmer met was waspoeder.
Wit 40 graden Roze (is iedere week een volle was xD) 30 graden Kleur 40 Zwart 40 Handdoeken/Beddengoed en sokken 60 graden Roze kleur en handdoeken ed heb k iedere week, zwart en wit duurt soms 2 weken
Kleding op 40 Handdoeken ondergoed op 60 Kleuren scheiden doe ik niet, alleen nieuwe dingen. Alles op 1600 toeren, anders komt het er zeikenat uit. Je maakt het jezelf wel heel moeilijk zeg.
Wat maak jij er een werk van zeg! Jeetje. Ik was bont en wit door elkaar heen op 40 graden Zwart en gewoon donkere kleding ook op 40 graden Handdoeken en beddengoed en vaatdoeken op 60 graden. Geen broeken sokken ondergoed etc apart. Alles gewoon bij elkaar in. En het aantal toeren regelt de wasmachine wel, dat stel ik niet in. Als ik weinig was heb gooi ik de handdoeken ook wel bij de gewone was in. Ik ga niet voor kleine beetjes draaien.
Hier is 't heel simpel: Lakens en handdoeken: 60 of 90 graden (af en toe krijg ik het in mijn hoofd dat mijn wasmachien heel warm moet draaien) Al de rest: 40 graden Soms heb ik 2 machines en dan scheid ik "ondergoed en sokken" en "rest". Dat ondergoed gaat dan op 60 graden. Heel af en toe heb ik es 4 witte stukken bij elkaar en gaat dat apart. Maar wij hebben hier tesamen 5 witten stukken in onze kast, dus meestal gooi ik het bij de rest. Ik begin echt niet te scheiden op kleur. Ik heb 1 à 2 wasmachines per week. We zijn met 2 personen. Als ik moet wachten tot ik van elke kleur een vol machien heb, dan ben ik 4 weken verder.
Ik doe het meeste op 40 graden - kreukherstellend. Beddengoed wel op 60 graden. Ik doe lichte was (wit/grijs/geel/) Donkere was (spijkerbroeken, donkere shirts, broekjes van zl en evt joggingbroekjes van dl) Rode was ( roze/rood/paars) Truien lichte was truien donkere was
Tja als je het zo lastig maakt dan kan nooit een kind de was doen Ik was gewoon alles op 40 Graden en 1600 toeren. Alleen wit beddengoed en werkkleren van mijn man soms op 60 Graden en wollen trui natuurlijk op het wolprogramma. De bh's die was ik gewoon op 40 Graden mee in een speciaal waszakje.
Haha ik dacht dat ik er een werk van maakte, maar zo te zien kan het dus nog erger! Ik heb: 60 graden donkere was (handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, sokken van man en mij, donker ondergoed man en mij) 60 graden lichte was (beddengoed, ondergoed en sokken van man, dochter en mij) 60 graden witte was (beddengoed, mijn werkkleding, mijn werkondergoed, ondergoed dochter) 40 graden donkere was (voornamelijk kleding van man, heel klein beetje van dochter en mij) 40 graden lichte was (voornamelijk kleding van mij en dochter) 40 graden witte was (knuffel van dochter en verder voornamelijk kleding dochter Maar dit is meestal maar 1 keer in de 2 weken ofzo) Sportwas van 40 graden (kort programma) delicate was, koud of 30 graden (mijn bh's en ander teer ondergoed) Over het algemeen heb ik 5 wassen per week. Plus de sportwas die er zo'n beetje om de dag in gaat. De delicate was en de witte 40 graden was is meestal maar 1x in de 2 weken ofzo. Vind het ook jammer om voor 2 bh's of 1 knuffel de wasmachine aan te zetten. Ik heb een wasmachine met een trommel waar 7 kilo in kan en ga die echt niet zomaar aanzetten. Alles. behalve de delicate was wordt op 1600 toeren gedraaid. Mijn moeder is een echt wasdrama! Die heeft: een zwarte, een roze, een rode, een groene, een blauwe en een witte was. En dan daarin nog onderscheid tussen 30, 40 of 60 graden. Maar die zet dan ook vlot de wasmachine aan voor 2 truien ofzo. En heeft notabene een 8 kilo trommel..... Ik verklaar haar echt voor gek!
Je kan nieuwe shirts bijv. van tevoren ook in een bak met (natuur)azijn zetten, dan schijnen de kleuren langer mooi te blijven.
Waarom wassen hier zoveel meiden hun ondergoed op 30/40 graden!!?? Bacteriën gaan toch pas dood boven de 60 graden..? Dan heb je toch nooit echt schoon ondergoed als je onder de 60 graden wast?