Een kind kan de was doen... Err maybe not!

Discussion in 'De lounge' started by void, Jan 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik denk dat je er veel werk van hebt gemaakt! Meer als ik.
    Ik was alles op hetzelfde programma "witte/bonte was".

Ik scheid de kleren als volgt;
    - handdoeken, poetsdoeken, onderbroeken: Die laat ik op dat programma staan en pas ik verder niks aan aan. Die gaat automatisch op 60 graden en 1400 toeren. Afgezien van de theedoeken/hydrofiel luiers en sommige slabbetjes gaat alles in de droger.
    - bonte was; alle bovenkleden en hemden, knuffels, beddengoed, noem maar op wat donker of gekleurd is. Ik scheid niet apart donker. Daar is dat te weinig voor (wij dragen te weinig zwart). Maar het is nog nooit doorgelopen bij mij. Hooguit als er specifiek in staat "wash with similar colors" dan hou ik daar de eerste paar keer wel rekening mee. Dit gaat dus ook op hetzelfde bovengenoemde wasprogramma maar ik pas de graden aan naar 30 graden. Dat is alles. Ik sla alles goed uit en ik hang het op. Heel af en toe heb ik een slijtgaatje in kleding of wordt iets pillig. Ik heb dan ook niet altijd de beste/duurste spullen. Het meeste blijft echt wel mooi! Ik gebruik nooit wasverzachter ivm gevoelige huidjes van mama en kids. Ik doe vaak wel een scheutje natuurazijn in het wasverzachterbakje.
    - Witte/lichte was: Alles wat wit is of voornamelijk wit is (rompers/hemden/sokken/kleding, géén handdoeken, die gaan bij de handdoeken) maar ook beige of lichtblauw gaat hierin. Een romper van de hema met knalrode of donkerblauwe bootjes gaat ook in de witte was. Dat gaat allemaal goed gelukkig. Wederom hetzelfde wasprogramma en pas de graden aan naar 30 graden.

Alleen de handdoeken gaan in de droger. Ik heb nooit stijve kleren als ze uit de was komen, maar ik gebruik ook niet veel wasmiddel en geen wasverzachter. Ik sla alles goed uit voor ik het ophang (dat heb ik zo geleerd van mijn moeder) zodat de ergste kreukels er al uit gaan. Dat scheelt ook wel in de stijfheid hoor, mijn man doet dat bijvoorbeeld niet en dan voelt het wel wat stugger aan.

2. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ok want omdat ik het zo nu scheid concluderen mensen ook gelijk dat ik dan ook echt elke dag de was doe?

Ik heb echt niet genoeg was vandaag om een gemixte was te draaien dus heb ik een wasje gedraaid met vieze handdoeken en eentje met truien (van dat jogger stof) en een broekje van mijn zoon.

Ik kan er nog wat bedden goed in gooien en heb een wasje met fleece dat nog gedaan moet worden wat ik sowieso apart zou scheiden.

Dan is al mijn was weg, heb ik wss morgen of vrijdag genoeg was voor een gemixt wasje.. Moet er misschien wat handdoeken weer gewassen worden en ergens in het weekend mijn fijne was weer.

Dan volgende week misschien wat beddengoed en dit weekend misschien een trui of 2-3.

Ik heb juist minder was en mijn man klaagt tenminste niet dat er geen X Y Z niet schoon is. Alles is apart dus het is ook veel duidelijker wat hij eventueel nodig heeft.

Maar zoals ik al eerder zei dit topic kan dicht, mensen gaan toch alleen maar moeilijk doen.

3. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Duur vind ik ook een objectief woord.

Een spijkerbroek van de primark mag best in een alles in een was. Ik heb nu broeken van 40-50 euro en dat vind ik duur genoeg om dat te verhachelen in een verkeerde was.

Zo had mijn vriend een van zijn nieuwe jeans een stuk papier erin laten zitten heel zijn broek was wit en pluizig.
    De man boeit het niet dat het 60£ kostte en dat hij de broek maar 2x aan had gehad en er verder nog nieuw uitzag.

Ik had het opgezocht.

Jeans was je op een fijn programma met een beetje wasverzachter. En daarna in model brengen en ergens laten drogen en hangen.

Binnen een dag zijn mijn broeken nu droog terwijl ze voorheen op een hogere toeren programma van 800 echt niet droog waren na een dag en nog ruw aanvoelde ook.
    Enfin. Al dat witte spul van dat papier was er zo af met een lintroller.
    Broek goed als nieuw. En op die was programma blijft hij er echt beter uit zien.

ongv. helft van het programma, minder toeren, vast minder energie en het verprusts mn andere spul niet in de gemixte was.

Share This Page