Dames, Ik wil straks slagroom maken maar ik heb geen roomboter. Welke boter kan ik nu het beste pakken? Smeerbare margarine voor brood Vloeibare bak en braad boter voor de pan Pakke bak en braad voor in de pan Of kan het helemaal niet met bovenstaande keus van boter? Vast bedankt
Slagroom maken van boter? Hoe ga je dat doen? Als je slagroom te lang slaat dan wordt het juist boter!
Slagroom kan ook zelf gemaakt worden met de volgende ingrediënten: 1 l melk zoveel suiker als gewenst, bijvoorbeeld 200g tot 300g suiker 2 eieren, alleen de dooiers worden gebruikt 600 g boter Bereidingswijze: Kook de melk met de helft van de boter en de suiker Scheid de eieren in dooiers en eiwit. Het eiwit weggooien of gebruiken voor een ander gerecht. Doe de andere helft van de boter in een pan van tenminste 2 liter Voeg het kokende melkmengsel bij de boter in de pan, voeg de dooiers erbij en mix het geheel door elkaar Laat het geheel koud worden en sla het daarna net als normale slagroom op Deze slagroom is alleen te gebruiken als gezoete opgeklopte slagroom en niet om te gebruiken in warme gerechten als sauzen.
Ik weet echt niet of het werkt, maar ALS het werkt; zou ik voor de bak en braad boter voor in de pan gaan. Echter is dat een gok; niet gebaseerd op ervaring.
Dan zou ik margarine gebruiken ( dit kan namelijk ook in evt taart of cake ipv roomboter) Bak en braad boter niet.
Ik zou dan margarine gebruiken. Ik ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat. Ik had nog nooit gehoord van zelf slagroom maken.
Ik ga het morgen maken. Wou er appeltaart bij bakken maar dan kom ik boter te kort.. Ik laat het resultaat wel weten