Een kind van een jaar of 6 a 7 dat eenden of duiven e.d. achterna zit.

Discussion in 'De lounge' started by nana33, Jan 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dat vind ik iets anders dan bijvoorbeeld in een park waar de beestjes rustig in een vijver zitten oid.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zie het regelmatig en verbaas me dan echt als ouders er niks over zeggen... Ik vind het ook een tekortkoming van de ouders en gewoon asociaal.
    Mijn zoontje is 2,5 en heeft het wel een paar keer geprobeerd maar weet nu heel goed dat hij dit niet mag!
    6/7 jaar vind ik echt veel te oud, dan heb je je kind echt geen respect voor dieren bijgebracht.

3. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken dit helemaal niet, mijn dochter van 4 houdt uit zichzelf al zoveel van dieren dat ze dit nooit heeft gedaan. Wij hebben in de buurt allemaal vijvers en sloten met eenden, ganzen en zwanen maar ik zie het echt nooit kinderen doen ;) gelukkig maar!

4. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    DIe van mij mag het niet. Ik vind het onnodig en weinig lolligs aan.

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik zeg er altijd wat van! Vind het niet kunnen. Ook niet op een kinderboerderij. Vind het zielig voor die beesten.

6. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind dat je een raar signaal daarmee afgeeft aan je kinderen. Bij de ene vogel mag het wel, de ander niet...

Mijn inziens moet je altijd het signaal afgeven aan kinderen dat dieren ook gevoel hebben en je respect daarvoor moet hebben en lief moet zijn. Zou nooit toestaan dat mijn zoontje welk beest dan ook pijn doet of opjaagt. Ook niet voor de lol, het is niet grappig namelijk...

7. adi

adi Niet meer actief

Ik heb nog nooit gezien dat kinderen dieren uit een vijver verjagen :(

En bang maken? Waarom zouden dieren die in het wild leven niet bang moeten zijn voor de mensen? Echt serieus. Wij zijn natuurlijke vijanden van de meeste vogelsoorten.
    En juist de dieren die vrij in het wild leven hebben er baat bij om heel goed naar hun overlevingsinstict te gebruiken. Want zonder deze zijn ze helemaal afgeschreven.
    Het klinkt misschien minder gezellig dan beestjes aaien, maar zo zit de natuur niet in elkaar. En laten we aub tenminste dat mini omvang dieren die hun vrijheid nog hebben, op de natuurlijke wijze laten leven.
    Dieren die bang zijn voor mensen zullen zich tenminste niet zo snel laten doodrijden.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,194
    16,527
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier op de Delftse markt liep mijn dochter ook weleens achter de duiven aan te rennen.
    Kan me er allemaal niet zo aan ergeren.Zeg er natuurlijk wel iets van maar om daar nu weer een heel topic over te openen,ach.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nee,mijn dochter mag dat absoluut niet! Ik ben zelf een grote dierenvriend en probeer haar respect voor alle dieren (groot en klein) bij te brengen! Op de kinderboerderij wil ze wel eens achter een kalkoen aanrennen,dat kap ik meteen af..arm beestje. Het staat daar ook op de poort aangegeven dat je niet achter de dieren aan mag rennen.

10. senta

senta Niet meer actief

Ik ben van herfst en paar kindjes bij de ouders langs gegaan jongens waren 7 en 9 en waren steeds bezig met de eenden iedere keer zat er een water tussen dus kon ik er niet bij. Tot ik op de fiets passeerde en ze met sokken zag gooien en slaan. Ik ben ze aangesproken. Volgende dag verhaal Ik weet erheen kreeg een grote bek en heb ze gewaarschuwd. Ik reed dit was Nog geen 5 meter verder en weer. Ben omgedraaid jongens renden weg wist wie het waren ben erheen gegaan. Ouders waren woest op die jongens ook had de juiste Nog geen zwemdiploma en mocht geheel niet bij sloot spelen.

En ja hier op de dijk zitten ookmeeuwen en ik ga echt niet omfietsen omdat blijven zitten.
    Trouwens onze buurman zijn vader heeft vele duiven die gevoerd werden bij onze buren. Tsja Ik houd mijn kat niet binnen. Ze weten niet met gevierd nadat die er 1 van de voerplank afhaalde. Nu ook geen last meer van een schijtbende

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0

Ik ben het met je eens hoor!
    Vorige week toen we aan het wandelen waren vriend ik en dochter, zag we hier achter ook een groepje kinderen (jongens) jaar of 8 met stukken takken expres naar eenden zien gooien en oh wat een lol....Ik denk dan meestal serieus van leer je kind eens wat respect mee voor dieren.
    Sommigen mensen bleven ook staan kijken, er werd alleen niks van gezegd ;)

12. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier voor de deur hebben we ontzettend veel overlast van duiven en meeuwen, beesten poepen alles onder en ramen en stoep zijn altijd smerig. Wanneer dochter de deur uit stapt rent ze er vaak ook naartoe om ze weg te jagen, helaas verdwijnen ze niet definitief.... De mensen die ze voeren en ze daarmee hier houden en de overlast in stand houden, die vind ik pas asociaal. Eenden in een vijver of pauwen in een park of kinderboerderij vind ik wat anders, deze mag ze niet opjagen en dat verschil weet ze echt wel hoor. Dochter is ruim vier.

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Helemaal mee eens. Een tekortkoming van de ouders ook, beetje respect bij je kinderen aanleren voor dieren. Hier lopen tijdens het broedseizoen ook zeker 50 ganzen die behoorlijk van zich af schijten. Geen haar op mijn hoofd dat ik tegen mijn dochter zeg: ga ze maar lekker wegjagen want ze maken er een zooitje van!

14. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Dat vind ik dus ook.
    Respect voor alles wat leeft.
    Je laat dus dieren, ongeacht soort, met rust.

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Mijn dochter mag het ook niet. Ik zie het hier ook wel eens gebeuren. Die kinderen waren er snel klaar mee toen er een koppel zwanen in de vijver kwam wonen, haha.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet alleen mijn kinderen hoor!

Sommige dieren veroorzaken overlast, en kinderen moeten m.i. leren dat er verschil is tussen huisdieren, wilde dieren en plaagdieren.
    Ik vind niet dat je respect voor dieren moet hebben, maar respect voor de hele natuur.

Hoeveel gevoel een muis ook heeft...als jij een muizenplaag in je huis hebt, dan pak je toch zeker vallen en gif? Dan ga je toch niet uit respect en gevoel voor het gezinsleven van een muis de gezondheid van je gezin op het spel zetten?

Meeuwen, duiven en andere plaagdieren veroorzaken overlast, verspreiden ziekten (wacht maar op de eerstvolgende uitbraak van vogelgriep) en ik vind het prima om die beesten op te jagen. Ik vind dat je als ouders je kinderen een verkeerd beeld van dieren aanleert als je ze alleen maar aanleert dat ze respect voor dieren moeten hebben. Het ene dier is het andere nou eenmaal niet, en ik vind dat kinderen dat van jongsaf moeten leren. Het ene dier knuffel je, het andere dier bewonder je van een afstand. Het ene dier maak je dood om op te eten, het andere dier dood je of jaag je op omdat het jou of anderen schade aan kan brengen.

17. Mee eens!

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eenden worden hier niet achterna gerend, maar een duif en een kraai wel hoor. Die vliegt dan weg en dan is het klaar.
    Gebeurt bijna nooit, maar hé zal mijn tekortkoming als ouder wel zijn. Ik moet er toch eentje hebben.

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    In een park of bij een vijver vind ik het niet kunnen.

Maar.. Mijn zusje heeft een hele heftige fobie voor vogels en als we de vogels niet voor haar "wegjagen" raakt ze helemaal in blinde paniek. Ze is er al voor in therapie maar het helpt nog niet.

We gaan niet naar parken enzo met haar maar op de straat of in de stad zorg ik wel ervoor dat de vogels wegvliegen (zonder ze pijn te doen oid.)

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik heb me er eigenlijk nog nooit aan gestoord.
    Mijn kinderen zijn nog te jong om op duiven en of eenden te "jagen".
    Ik vind een eend ook wel iets anders dan een duif of kraai, want deze vliegen gewoon meteen weg.
    Een kind heeft gewoon de behoefte om dichtbij zo'n vogel te komen, soms heb ik dat zelfs:p hihi.
    Ik vind die reuze meeuwen bij Scheveningen altijd reuze interessant:D.
    Echt bewust vogels pesten, dat zou echt niet van mij mogen en dat zou ik zelf ook nooit doen.

Share This Page