Hey dames, Ons vorige topic "meiden die al langer dan een half jaar op zoek zijn naar een bevrucht ei' was vol en is gesloten. Ik heb maar een nieuw topic geopend voor ons. In de hoop dat dit topic veel geluk, lees veel zwangerschappen, mag brengen! Kus
He frummelk! Fijn dat je een nieuw topic hebt aangemaakt. Dat we maar gezellig door kunnen kletsen . Ik hoop ook dat het topic (weer) veel geluk mag brengen! Knuffel, Pien
gevonden! Ik hoop dat we snel een andere topic kunnen openen omdat we allemaal dan een beebske hebben.
@pien, dikke knuffel voor jou! lees net in t andere topic ff laatste blz @hier, zit nu in mn vruchtbare periode maar verwacht er niet veel van. manlief heeft geen zin. en gister J die maar niet wilde gaan slapen volgens mij wilt ze geen brusje
Wherona: dat zou nog es mooi zijn he! Hoop dat One hier ook nog ff komt buurten. Ben wel erg benieuwd hoe het nu met haar is. En met BB-tje natuurlijk. Oprichtster van ons eerste topic! Mbtc: goh da's ook wat ja. Klussen terwijl de kleine huilt is waarschijnlijk ook niet bepaald 'effectief' . En dan heeft je man ook nog es geen zin... Dat herken ik op zich wel. Die van mij had er ook een handje van. Maar gelukkig maakt het voor ons nu niet zoveel meer uit. De timing is in elk geval goed bij de IUI . Heb wel weer gebaald natuurlijk van de mislukte IUI. Maar toch ook wel weer snel overheen gestapt. Weet niet waarom. Maar ik wil gewoon door. Dus zonet al weer de eerste spuit voor IUI nr. 4 gezet. Vrijdag al de eerste FM op dag 7. Hopelijk kunnen ze dan al een beetje inschatten wanneer de IUI moet plaatsvinden. We zullen wel weer zien.
@pien, nee klussen met een huilend kind op de achtergrond werkt niet idd. maar denk dat ik ook mn ei gemist heb deze maand. ben de 31ste begonnen met ovu testen. alleen gister niet getest. elke keer wel een vage lijn maar geen knaller. heb vandaag en zondag digi test gedaan maar telkens alleen een rondje geen lachebekkie. heb wel rekbaar slijm gister en vandaag. snap er echt helemaal niets van. als ik uit ga van 30 dgn is vandaag mn eisprong maar waarom is geen enkele test dan echt posi? we hebben de 30ste, 1 en 4,5 nov geklust. naja we gaan er maar vanuit dat we naar de 4e ronde gaan. had echt in mn gedachten dat ik in nov raak zou zijn dan zou t kindje in aug komen. dacht in nov is mn ene opa overleden, en aug zou de andere jarig zijn. en dacht wat zou er nou mooier zijn dan dat? in herinnering van beide in verwachting raken. heb er gister ook keihard om gehuild. en mn man snapte maar niet wat er aan de hand was/is. slaap al een week niet omdat j t nodig vind om ons te terroriseren. en heb t gevoel dat we steeds verder uit elkaar komen te staan. ik ben laat thuis dan zit hij op de laptop. komt er om 21.30 vanaf tegen die tijd wil ik naar bed gaan want dan ben ik gewoon moe van de hele dag. en als hij naar zn werk gaat dan slaap ik meestal nog. we praten amper voor mn gevoel en als we praten gaat t altijd over j. we moeten meer q-time met elkaar hebben maar zou niet weten hoe. in t weekend hebben we ook altijd wel wat. bah ik word er gek en moe van. en baal dat alles op mij aankomt alles met j moet ik doen, alles in t huis ook er vallen geen afspraken te maken want hij komt ze toch niet na. en elk uur moet hij naar dat stomme spel van hem kijken. (ff mn ei kwijt hoor!!) kan me voorstellen dat je baalt van de mislukte iui, en vind t knap dat je je er zo snel overheen kan zetten. ik baal altijd een paar dagen als ik weer ongi ben geworden. misschien is t wel een goed voorteken dat je je er zo snel overheen zet en is de volgende poging gewoon raak! ik duim voor je.
mbtc: ach meisie toch, tis niet makkelijk allemaal. Je wilt graag en dan wordt het je gewoon niet makkelijk gemaakt... Het is wel belangrijk om tijd voor elkaar te blijven maken. En in geval van kleine kinderen kost dat meer moeite, dat zie ik overal om me heen. Maar probeer wel die moeite te doen. Vooral om van elkaar te weten hoe je je voelt. Misschien binnenkort of rond kerst ff er tussenuit met z'n tweetjes? Hopelijk maak je deze ronde nog kans en anders vol goede moed naar de volgende meid. Ik herken het wel dat je denkt van: als ik nu zwanger ben dan zou dat extra mooi zijn, want zus en zo... Maar dat is bijna te mooi om waar te zijn... En aan de andere kant: een maandje later ben je ook super blij. Ik zou bijvoorbeeld zo graag voor a.s. kerst zwanger zijn en het dan kunnen vertellen... Het zou al de 4e kerst zijn dat ik graag zwanger was geweest... maar goed als ik nu weet dat ik in januari zwanger ben, hoor je mij niet klagen . Succes meid! BB: bedankt voor de 'check'. Maar hoe ist met je en de meiden? Zit er nog een kleine update in?
@MBTC ik herken wel wat in je verhaal. Ook wij hebben/maken weinig tijd voor elkaar. Puur vanwege het werk en de opvoeding van Davey. Toevallig hebben we het der afgelopen weekend over gehad en hebben we afgesproken dat we 1 dag prikken voor ons 2tjes. Misschien ook voor jullie een idee? Vervelend dat het nog niet is gelukt een brusje. @Pien dan is dat mijn kerstwens Zal ik je even een kleine update geven van de twins van BBtje het gaat super goed met ze en groeien ook goed ze zijn erg wijs en beginnen steeds meer te kunnen. Heb je FB? want dan kan je BBtje misschien toevoegen als jij en zij dat wilt. Hier gaat het lekker heb een zeer vrolijk ventje ondanks dat hij toch best wel last heeft van doorkomende tanden/kiezen.
Da's lief Wherona . Heb je voor jezelf nog kerstwensen? En wat gaan jullie doen met z'n tweetjes? Bedoel je trouwens elke week 1 dag of binnenkort 1 dag? Lijkt me idd ook best lastig hoor om tijd voor elkaar te vinden. Ik vind dat soms nu al lastig. Bedacht me gisteren ook dat we het eigenlijk gewoon heel goed hebben nu. Ik kan wel denken dat het leven zoveel mooier wordt met een of meer kinderen, maar ik zie om me heen ook wel hoe zwaar het is en hoeveel zorgen je er om kunt hebben. Een collega heeft 2 kleintjes, maar zit nu mooi wel met een burnout thuis op de bank... Ik probeer ook maar te genieten van wat we nu hebben en van mijn mannetje. Als het allemaal niet gaat lukken met de behandelingen zullen we ook samen verder moeten. Ik zeg dat nu 'makkelijk', maar zo makkelijk is dat natuurlijk niet. Maar ik heb dus wel eens momenten dat ik denk: waarom wil ik dit allemaal?
Pien we hebben afgesproken dat we iedere week dag aan elkaar besteden en dan doen we bv een etentje of een bioscoopje of een borreltje of lekker thuis op de bank hangen en filmpje kijken of sexen hihihi Ik heb zelf geen kerstwens eigenlijk maar als ik der dan toch een zou moeten doen dan wens ik dat alle vrouwen die al een lange tijd aan het wachten zijn op hun wonder deze snel op hun pad zou komen. Enne je hebt wel gelijk hoor er komt een hoop zorgen bij met zo een kleintje maar ook een hele hoop plezier en liefde. Vindt het heel erg mooi wat je schrijft want soms vergeten we dat he wat voor een goed leven je eigenlijk al hebt. Maar ondanks dat blijft het toch altijd een wens die je hebt die niet zo snel overwaait wellicht wel een plekje dan zou kunnen geven maar het zou er altijd zijn. Maar goed 2013 zit er ook weer snel aan te komen en ik ga er dan echt vanuit dat jij begin 2013 ons jouw nachtverhalen komt vertellen
Wherona: dat lijkt me heel goed dat je dat hebt afgesproken . Het is misschien wat meer plannen, maar dan doe je het tenminste wel. Het leeft anders zo gemakkelijk langs elkaar heen en alles gericht op de kleine... Heeft ie nog last van z'n tandjes/kiezen? Kunnen ze wel ziekjes van worden he. Loopt ie al trouwens? Had net vriendin van me op bezoek en haar zoontje is ongeveer even oud als die van jou. 't jochie doet het rustig aan. Hij staat nu wel op z'n knietjes, maar verder nog niet. Andere vriendin heeft ook zoontje, maand jonger dan die andere, maar die staat al heel lang en loopt nu ook al een klein beetje los. Dus het kan behoorlijk verschillen he. Vind ik wel grappig om te zien. Mbtc: hoe ist nu bij jou? Frummelk: en bij jou? Nog ontwikkelingen? En hoe gaat het met jouw persoonlijk? All: net FM gehad op dag 7. Er was nog vrij weinig te zien. Rechts zat wat klein spul, links zat 1 van 12 mm en een cyste. Dus ik moet maandag weer. Ze achtte de kans erg klein dat ik maandag dan al te laat zou zijn. En het zou goed kunnen dat ik nu dan weer meer dan 1 eitje krijg. En daar hoop ik natuurlijk wel op, want de laatste 2 x ging dan wel heel snel, maar had ik maar 1 eitje. En hoe meer eitjes, hoe meer kans!
@pien, ja t gaat redelijk. heb mn man deze hele week bijna niet gezien. word gek van elke avond alleen eten en de hele dag voor J zorgen. hebben wel een goed gesprek gehad met tranen aan mijn kant. hij snapt t allemaal wel (zegt ie) maar hij weet niet hoe hij het kan veranderen. zn werk vraagt nu eenmaal veel tijd en met al die cursusen die hij moet doen is hij veel avonden kwijt aan zn voorbereidingen. dan wil hij in t weekend zn spel doen om te ontspannen. want wat ik kijk op tv vind hij dan weer niet leuk. maar andere alternatieven bied hij niet. ik vind t zo klote en erg dat ik dit allemaal zo moet zeggen. heb t er met niemand anders nog over gehad behalve in collega op t werk. word er gek van soms denk ik is dit het dan? ik moet maar alles doen en jij hebt t makkelijk??
Hier idem hoor. Het zorgen voor een kleintje vraagt gewoon enorm veel tijd. Wij maken ons er niet zo druk over, komt wel weer denk ik dan. We wandelen standaard iedere dag met de baby en de hond als manlief uit zijn werk komt Even de dag doornemen. Dat is het dan vaak ook, en meestal gaat het dan alsnog over de kleine! hihi
mbtc: klinkt nog niet echt lekker meid... Mannen kunnen ook zo stug zijn he. Je bent vast niet de enige met zo'n kerel . Ik mag niet klagen over de mijne, hoewel die soms ook z'n kuren heeft hoor. Volgens mij zou het goed zijn als jullie ff met z'n tweetjes er tussenuit gaan. Heb je meer tijd om te praten en tot elkaar te komen. Maar goed, dat moet allemaal maar kunnen he. Frummelk: dat vind ik wel mooi dat jullie altijd ff samen wandelen . En als jullie beide graag over de kleine praten, dan is dat toch super .
@Pien ja verschil tussen die kleintjes is der zeker Davey loopt nog niet maar wel aan de hand en trekt zich overal aan op en zo heel af en toe gaat hij los staan (zonder hulpmiddel) dus het zal niet zo heel erg lang meer duren voordat hij durft te lopen zonder hulp. Hij wilt nu ook al trap klimmen en op de bank klimmen hihi grappig om te zien hoor. @MBTC gelukkig kun je hier dan wel van je afschrijven denk dat het niet eens zo een slecht idee is wat Pien zegt indien mogelijk natuurlijk. @Frummelk leuk dat jullie dat standaard met elkaar doen en ja als je alleen bent dan is het inderdaad dat je het alsnog veel over je kind hebt maar der is ook zoveel te vertellen want iedere dag (zeker als ze nog zo klein zijn) kunnen ze wel weer wat nieuws. Wij doen bv nog steeds hem samen in bad doen en samen s' avonds naar bed brengen dat is echt een ritueel geworden. En uiteraard ook samen avondeten aan tafel. Morgen een meet met andere mama's van Davey zijn leeftijd waaronder MBTC heb der zin in, dus MBTC zie je morgen meid. Ow ja en Pien ik duim voor heel veel eitjes voor een grotere kans
een dag/weekend weg samen lijkt me heerlijk. helaas vind mn moeder het is jou kind en je hebt dat niet om ff te dumpen. bij mn schoonouders is extra oppassen altijd moeilijk. @frummelk, jullie hebben nog een momentje samen. ons moment samen is in bed. we eten bijna nooit samen. alleen in t weekend. nu moet ik zeggen dat we net wel een goed gesprek hebben gehad en realiseren we beide dat het wel anders moet. en we gaan voor elkaar en voor ons gezin. beide moeten we dingen laten die we graag doen om er te zijn voor J en in de toekomst voor 2 frummeltjes... want dat willen we allebei toch wel erg graag.