LH piek en menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jemima, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Dag dames,

mijn man en ik zijn nu bijna 30 dagen gestopt met de pil. Tot op heden heb ik nog geen menstruatie gehad..
    Maar vorige week wel een reeks positieve ovulatie tests. Betekent dit dan ook dat ik mijn eisprong heb gehad en al dan niet zwanger (of ongesteld) kan worden? Of bestaat er ook gewoon iets als een LH piek zonder eisprong?

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Heb je ook daadwerkelijk een LH piek gemeten? Deze gaat altijd vooraf aan een eisprong. Het hormoon is altijd aanwezig maar piekt kort voor de eisprong.

3. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ja er was ook een piek! Althans een duidelijk verloop, van wazig naar sterk en weer wazig, van de teststreep. Een dag echt super duidelijk.
    Het lukt alleen niet helaas om de foto in te voegen...

4. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wanneer was deze piek? Na het gebruik van de pil kan je lichaam nog even 'in de war' zijn en hoeft een menstruatie niet exact 14 dagen na deze piek te beginnen.

Heb je al een zwangerschapstest geprobeerd?

5. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Die piek was afgelopen weekend pas, dus testen heeft nog weinig zin.
    Maar was vooral benieuwd of die piek een eisprong impliceert. Zou het proces wel vermakkelijken als mijn cyclud weer op gang komt!

6. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Heb je een foto van je testen? De streep moet echt net zo donker zijn als de controle streep. Ik heb (als ik test) ook dagelijks een streepje, die ik zie oplopen en dan weer zie aflopen, vervolgens weer zie oplopen en weer aflopen. Je piek is er pas echt als het streepje donker(der) is dan de controlestreep. De rest kun je als negatief beschouwen.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een LH-piek geeft geen garantie op een eisprong. De piek moet je eisprong in gang zetten, maar soms blijft het ook wel eens haperen. Dat kan zeker voorkomen als je cyclus nog niet op regel is.

Je eisprong komt 24-48 u na een positieve test (als alles volgens plan verloopt). Als je een eisprong gehad hebt, kun je 10-18 dagen erna ongesteld worden. Je kunt twee weken na je eisprong een zwangerschapstest doen.

8. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Hopelijk is de foto er nu bij. De foto is niet top (oude telefoon) maar de streep was wel donkerder dan de controle streep.
    Maar kan het dan nu dus dat ook al is mijn streep nu weg, dat hij weer terug komt omdat mijn cyclus nog niet regelmatig is? Of heb ik dat niet goed uit julle berichtjes begrepen?

Sorry, dit is allemaal zo nieuw voor mij!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      10,4 KB
      Weergaven:
      9

Deel Deze Pagina