Dubbele eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mam87, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam87

mam87 Lid

5 mrt 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Herkent iemand dit??
    Ik had vorige week mijn eisprong op dinsdag (positieve ovulatietest, rekbaar slijm en gevoeld rechts). Ik voel altijd mijn eisprong.

Het rekbaar slijm ging ook weg vanaf donderdag ongeveer.

Nu vandaag ineens weer veel rekbaar slijm en weer precies het gevoel van een eisprong, nu links!
    Hoe kan dit nu?

Ik heb geen ovulatietesten meer in huis helaas, had woensdag de laatste gebruikt (die was nog maar heeeeel licht positief woensdag)

Is toch niet mogelijk om na een week nog een eisprong te hebben of wel??

2. mam87

mam87 Lid

5 mrt 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS wij zijn nu 1,5 jaar bezig voor een kindje dus ben niet aan het ontpillen ofzo ;)

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het kan zijn dat je zwanger ben, dan hoor je wel eens vaker dat je weer slijm krijgt.

Een dubbele eisprong kan niet omdat je hormonen na de eisprong de andere eitjes niet meer laat groeien. Dus wat wel kan is dat je eitje niet gesprongen is vorige keer en het nu weer probeert. Dat is wel zeldzaam maar kan gebeuren.

4. mam87

mam87 Lid

5 mrt 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow het kan dus alle kanten op.. Bedankt voor je reactie! :)

Dan hoop ik gewoon op het zwanger zijn, haha :p

5. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Euh, ik heb er niet heeeel veel kaas van gegegten, maar ik weet wel dat ik een dubbele eisprong had een paar dagen na elkaar. De resultaten daarvan liggen nu in hun bedje.

6. mam87

mam87 Lid

5 mrt 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dat kan dus toch wel! met een paar dagen verschil..
    Ik vind het maar gek dit haha

Super dat het voor jou zo heeft uitgepakt:D

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een dubbele eisprong met een paar dagen ertussen is medisch totaal onmogelijk hoor. Zodra er een eitje springt, volgt er niet nogmaals een LH-piek. Een dubbele eisprong tegelijkertijd kan wel en ik denk dat Jurassic dat heeft gehad. En anders is ze een groot medisch wonder.

Of ben je gevolgd in het ziekenhuis met follikelmetingen Jurassic dat je zo zeker weet twee eisprongen met dagen ertussen te hebben gehad? Want het bestaat niet, sorry.

Dan zou je bij hormoonbehandelingen als IUI waarbij er meerdere follikels groeien zowel links als rechts dus wel talloze eisprongen op verschillende dagen moeten hebben? Dat is dus onmogelijk.

Ik ben gevolgd met ontelbare follikelmetingen. Maar bij de 11 IUI's die ik heb ondergaan, maar 1 eisprong. Tijdens die eisprong kunnen er dus wel meerdere eitjes springen waardoor je een meerling krijgt.

Nog logischer: als er een eitje springt en het wordt bevrucht, zou er dus nog een eitje kunnen springen in de optiek van Jurrasic. En dat kan dus niet. Een zwangerschap stopt de follikelgroei!

Ik denk dus TS dat je eitje de vorige keer niet heeft weten te springen en het nu nogmaals probeert of dat je wellicht zwanger bent.
    Want een positieve ovulatietest biedt geen garantie op een eisprong. Het geeft slechts de LH-piek weer.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    waar komen 2 eiige tweelingen dan door?

9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    door 2 (of meer) eitjes die gelijk springen :)

En eens met andere, een dubbele eisprong ligt aan je definitie: 2 eitjes of meer kunnen gelijkertijd springen, je kan een LH piek waarnemen, maar het eitje springt niet, maar pas later.

Maar als er een eisprong is geweest, heb je niet een paar dagen later nog een eisprong. dat kan niet :)

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
  11. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
  12. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Ok, nou ja misschien zijn mijn eitjes dan tegelijk gesprongen en heeft het vier dagen langer geduurd voor eitje twee bevrucht is. Kan ook, wat ik al zei, zoveel verstand heb ik er niet van. Mijn gynaecoloog zei dat je twee eisprongen meestal niet op exact hetzelfde moment krijgt, maar goed. Anyway ts, ik hoop dat je snel een wondertje mag verwachten.

13. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik ken het wel dmv eitje wat waarschijnlijk niet springt en 1,5 week later wel.
    Zoals nu. Positieve test en slijm etc op 2/3 april... Verder geen symptomen, kreeg na een week weer slijm etc, weer gaan testen en nu weer een positieve test. Voor de zekerheid een zwangerschapstest, maar die is negatief.
    En dit heb ik dus vaker, daardoor ook mijn enorm lange cyclus. :(

14. marieke24

marieke24 Actief lid

10 nov 2014
    486
    1
    16
    Hè hallo, ik ben zelf zwanger van een tweeling.. En kan me nog wel heel goed herinneren dat de eisprong mij zoveel pijn deed dat ik eigenlijk niet wist waar ik het zoeken moest zoveel pijn.. Dat vond ik al heel vreemd en ben van ellende maar een poos in bad gaan liggen want zitten op een stoel wou eigenlijk niet 2 weken later een positieve test in handen en nu bijna 10 weken zwanger van een twee eiige tweeling.. Waarschijnlijk dat ik daarom zoveel pijn had bij mijn eisprong ik kreeg een week na de eisprong ook ineens heel veel afscheiding vond het toen ook al zo vreemd maar het zou kunnen dat je snel een positieve test in handen hebt.. Ik duim voor je

15. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik ben ook zwanger van een 2 eiige tweeling, maar heb niet iets anders dan anders gevoeld rond mijn eisprong.

Ts, ik denk inderdaad dat je ei de eerste keer niet is gesprongen en dat ie nu nog een poging waagt. Dat lijkt mij de meest logische verklaring.

Deel Deze Pagina