Recht op WAZO uitkering?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jong, 22 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jong

Jong Nieuw lid

22 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lezers,

Ik ben er afgelopen week achter gekomen dat ik zwanger ben. Dit was niet gepland, maar is zeer zeker welkom. Nou werk in loondienst voor een werkgever. Alleen ben ik afgelopen week gestart met een eigen bedrijfje. Mijn werkgever is hiervan op de hoogte. Ik zou pas over een half jaar ontslag nemen bij mijn werkgever ivm opzet en eventuele inkomsten uit mijn bedrijfje. Ik heb even gegoogled en het enige wat ik kan.vinden is dat als ontslagdatum binnen 10 weken voor mijn uitgerekende datum plaats vind ik dan recht heb op een WAZO uitkering. Maar geldt dit ook als ik daarnaast een startende ondernemer ben?

Ik hoop hier wat antwoorden te kunnen vinden!

Groetjes, Jong.

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Als jij daaraan voldoet heb je recht op wazo.

Verder ben ik zelf ook ondernemer, als je aan de 1225 uur per jaar eis voldoet heb je misschien ook nog recht op ZEZ uitkering of je moet verwachten dat je winst draait al gelijk het jaar waarin je de uitkering aanvraagt. (tevens nog wat andere eisen, zou je op kunnen zoeken bij uwv.)

Bij mij was dit beiden niet het geval, dus alleen recht op de wazo uitkering.

Edit: Wat voor mij alleen niet duidelijk is, wil je zelf weg na een half jaar of wordt je contract niet verlengt?

3. Jong

Jong Nieuw lid

22 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Vlinder,

Dank voor je reactie! Ik wil zelf weggaan ivm het opstarten vannmijn bedrijf. Over een half jaar is het voor mij nuet meer haalbaar in loondienst te werken naast mijn onderneming.

Deel Deze Pagina