nog meer mannen met nesteldrang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tulip, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

haha wordt helemaal gek hier:D, ik ben al van: het komt allemaal wel... maar mijn man dus niet. Bij de oudste vond hij al dat ik zo lang wachtte met alles en nu is het volgens hem nog erger. Er is echt al veel gedaan hoor, maar nu vraagt tie steeds: "heb je de kleertjes al gewassen", "als ik moet wassen zeg je het maar he", "hmm, in welke week moet je de kleertjes wassen en het wiegje opdekken";)

De meesten denken, leuk toch die betrokkenheid..is ook zo hoor, maar het is soms om gek van te worden.;)

Wie ook??

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nope, niks gaat vanzelf.
    Heb maar een lijstje gemaakt met dingen die ik niet meer kan en waarvan ik wel graag zie dat ze gedaan zijn voor de bevalling. Op hoop van... ;).
    Als ik hem wat vraag te doen, doet hij het ook wel hoor, mag echt niet klagen!!! Maar nesteldrang, hier (nog) niet.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nou nee:( hier totaal niet.
    Vannacht werd ik zelf piekerend wakker over wat ik nog allemaal moest en wat ml nog allemaal moet.
    Hij heeft daadwerkelijk niets gedaan deze zwangerschap.
    Zelf het kamertje is opgezet door iemand anders,oké..nou is hij ook niet super handig maar dan nog!
    Ik heb zelfs het geboortekaartje uitgezocht,het gedichtje,de bedankjes,geboortebord en noem maar op.
    Nu is hij wel makkelijk en vind alles wel goed..hij vertrouwd op mij maar was ook leuk geweest om dit samen te doen.

Geniet ervan tulip! Hahaha

4. coffeeman

coffeeman Lid

10 apr 2012
    16
    0
    0
    Hier schrijft een man met nesteldrang. Doodvermoeiend die drang tot schoonmaken, opruimen, klusjes doen, vernieuwen veranderen en aanpassen. Met name mijn vrouw die in de laatste week zit is dat wel een beetje zat van mij.

De 'belangrijkste' dingen zijn gedaan maar toch blijf ik het lijstje maar aanvullen en dingen erbij bedenken. Veel onrust. Misschien is dat mijn manier om de spanning te uiten. Ik ben niet zenuwachtig voor de geboorte van ons eerste kindje. Maar misschien onbewust wel? En dat uit zich dan in doendoendoen en meermeermeer dingen op een lijstje zetten.

Al weten ik en die andere aanstaande vaders wel dat alleen de babykamer maar af hoeft en het die baby echt niet kan schelen of het complete huis vernieuwd en af is. Dit zal wel een manier van omgaan zijn met spanning die we niet anders kunnen uiten. En ja bijna al deze dingen kunnen ook nog wel als de baby er is. Collegas zeggen we dagelijks; je leven houdt niet op hoor. Maar mijn hoofd blijft maar taken bedenken. De tijd vliegt!

Ben nu wel heel benieuwd naar ons dochtertje!

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wat een lieve tekst... coffeeman! Daar zal je meisje/vrouw wel erg warm van worden!! :D

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Mijn man heeft ook giga nestdrang haha. Het hele huis wordt hier zo onderhand verbouwd, hij blijft maar klusjes bedenken en uitvoeren! De babykamer was met 12 weken al in elkaar gezet.:D

7. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Kan k die man tijdens n evt volgende zwangerschap ook boeken??? :D En tijdens de kraamtijd?? ;) Vriendlief was nl zo vriendelijk om wel voor de kraamhulp koffie te maken, maar ik mocht zelf pakken... ;)

8. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Hier ook een vriend met nesteldrang. Maar hij uit het meer in schoonmaken, opruimen en het gezellig maken in huis (kaarsjes, kerstsfeer etc).

Ook erg handig moet ik zeggen, want ik heb het totaal niet! (Nesteldrang was de enige kwaal waar ik op gehoopt had ;) )

Maar mijn vriend is sowieso heel betrokken bij de zwangerschap hoor. We hebben de cursus Samen Bevallen gedaan en samen het kamertje ingericht en hij heeft zelf geverfd en met mijn vader laminaat gelegd.
    En daarnaast zorgt hij ook nog eens goed voor mij. Ik zeg hem ook regelmatig hoe lief ik hem vind!

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

mijn vriend heeft er geen last van, ik vind het niet erg,ik ken hem zo :p

hij is wel bezorgd merk ik nu en ik moet van hem vandaag mn vluchttas maken want hij is er zeker van dat we binnen een week mama en papa zijn :)ik hoop het ook wel eigenlijk :)

maar mn vriend tjah,...koop ik een mooie luiertas, krijg ik als antwoord "je hebt toch tasjes" jaaa sjatteke :) hij weet nog niet zo goed wat we nodig gaan hebben haha

10. tulip

tulip Niet meer actief

Haha,leuk die reacties!

Melanie ja als ik,het zo lees is dit ook wel fijn.

Zara, haha met 12 weken..das wel echt vroeg;)

Mama4life, dat meen je niet

Deel Deze Pagina