er zijn wel meer mensen die niet verder willen testen hoor! ik bijvoorbeeld. ook toen wij een verhoogd risico kregen na de combinatietest. jou hielp misschien het onderzoek tegen de onzekerheid, maar wij wilden geen risico voor het kindje. ieder zijn ding, toch? vind deze post iig niet zo "aardig" tegenover ts, want het draagt niks bij. zij wil géén vwp!
Ik geef je helemaal gelijk aan een vruchtwaterpunctie zitten ook risico's van je kindje kwijtraken, stel je doet die punctie toch, je kindje blijkt tóch 100% gezond te zijn, maar door de punctie overlijd (of hoe verwoord je dat) je kindje. Dat zou ik mezelf nooit vergeven en kan heel goed begrijpen dat je die punctie niet wil.
Had zo voor je gehoopt dat het een infectie was! Nu nog 2 weken in onzekerheid, bah heel veel sterkte meid!
Sterkte meis! Ik hoop echt voor je dat je ondanks alle onzekerheid toch kan genieten van het wondertje in je buik. Hopelijk gaan de komende twee weken snel voorbij en heb je snel meer uitsluitsel. Wat de uitslag ook is: ik weet zeker dat je een supermoeder zal zijn! Het kost misschien wat tijd om het te ontdekken, maar uiteindelijk weet jij als geen ander wat je kindje nodig heeft. Voor nu nogmaals heel veel sterkte, ook voor je partner natuurlijk.
he....dat is heel erg...k*t....geen infectie dus, hopelijk is het niets ernstigs over 2 weken goed nieuws. Knuffel.
helemaal met je eens meid.en aan puctie's zitten ook risico's en dan nog kan het zijn dat je kindje niet gezond terwereld komt dit heb ik al vaker in mijn omgeving gezien.het is voor jullie een hele spannende tijd maar idd jullie kindje heeft jullie gekozen omdat het weet dat jullie voor hem kunnen zorgen het komt goed meid dat weet ik zeker ik wens jullie veel sterkte in deze onzekeretijd maar probeer toch te genieten van je wondertje dikke knuf esther
Hoi, Met het lezen van dit bericht begint voor mij de film weer van voor af aan.Ruim twee jaar gelden was ik 26 weken zwanger van de tweede.Wij hebben toen een pretecho laten maken.Daar zagen ze een verdikte darmwand. Wat 4 dingen kon betekenen het was een infectie bij mij waar ik geen last van had maar de kleine wel.2 het was niks en ging vanzelf over. 3 syndroom van down wat niet kon omdat wij een vruchtwaterpunctie hadden laten doen met 16 weken. 4 cf ofte wel taai slijmziekte. Vanaf dat moment zijn we in een emoitionele achtbaan terecht gekomen.Na een week was het duidelijk dat het geen infectie was. Na vier weken op de bloedtest wachten (omdat ze in rotterdam geen haast hadden) hoorde we dat we alle twee drager zijn van het taai slijmgene. Omdat ze nog vruchtwater in rotterdam hadden hebben ze dat op kweek gezet. Na twee dagen kwam de uitslag en helaas werd duidelijk dat onze kleine geboren zou worden met taai slijmziekte. Op dat moment kun je niks meer doen. En gewoon wachten tot de kleine geboren werd de wereld zakt onder je voeten weg. Wij zijn door een hel gegaan. Om een lang verhaal kort te maken is ons zoontje nu twee jaar. het gaat super goed met hem. Wij willen hem voor geen goud missen. Ik leef heel erg met je mee. En als je nog iets wil weten laat het even horen. Als je dit niet mee hebt gemaakt weet je nooit hoe je op zoiets zou reageren.
Lieve Duchess, wat balen dat het geen infectie is en dat de kans op een ernstiger scenario vergroot. Dat worden twee spannende en onzekere weken ik hoop dat je over twee weken goed nieuws krijgt, dat dat in elk geval weg gestreept kan worden! Hele dikke knuffel
Jeetje wat een enorm spannende tijd gaan jullie door, ik wil je heel veel sterkte wensen! Het gevoel herken ik een beetje. Na de vroeggeboorte van mijn zoon mocht ik weer een kindje bij mij dragen. Ik heb een hele moeilijke zwangerschap achter de rug, vanaf 28 weken werd ons meisje verwacht. 3x per week naar het umcg voor alle controles en ctg's, thuis volledig rusten. Dit kwam omdat de druk in de navelstreng te hoog was en de placenta niet goed werkte. Ook heeft mijn meisje misschien een hartritmestoornis. (Dit is tot op heden niet duidelijk en dat is zo ontzettend frustrerend! Moet haar nu behandelen alsof ze het wel heeft, dus bij koorts/infecties gelijk aan de hartbewaking enzo). de artsen hadden verwacht dat mijn dochter tijdens de zwangerschap zou overlijden. Ik voelde mijzelf zoooo falen, en nog steeds voelt het zo, omdat ze zelfs in mijn buik niet veilig was. 3x per week de spanning of ze nog leefde, of er een opname volgde, etc maar ze deed het wonderlijk goed. Uiteindelijk is ze pas met 38+1 geboren dmv een keizersnede. Nu is ze bijna 3 maanden en ik weet nog steeds niet of ze gezond is. Ze heeft goede en foute ecg's laten zien maar beiden kunnen geen uitsluitsel bieden. Hoewel jouw situatie heel erg anders is weet ik dus wel hoe spannend het allemaal kan zijn en wat het met jezelf kan doen. Ik ga keihard voor je bidden dat het allemaal goed mag zijn met jullie kindje!!
Beste Duchess, ik wil je heel veel sterkte toewensen. Je verhaal raakt me, omdat ik zelf bijna twee jaar geleden tijdens de 20-weken echo te horen heb gekregen dat mijn kindje iets mankeerde aan het handje. Hoe of wat konden ze niet zeggen, ook in het zkh en academisch zkh werd het niet echt duidelijk. Wij hebben er ook voor gekozen geen vwp te laten doen. Wat donder je ineens hard van die roze wolk, he? Toch hoop ik dat je de kracht kunt vinden om toch nog te genieten van je zwangerschap ondanks alles. Ik weet hoe moeilijk dat is, zeker door alle onzekerheden. Ik hoop voor jullie op een goede uitslag over twee weken. Als het je helpt, schrijf dan heel veel van je af. Heel veel sterkte!
Heb de hele dag aan je gedacht en kon nu pas online komen. Ik hoopte zo op goed nieuws! Wat vervelend dat het geen infectie is en dat nu het ondraaglijke wachten begint. Ik blijf met je meeleven en duimen draaien. Ik wens je heel veel kracht toe! *knuffel* P.S. Ik begrijp heel goed dat je niet kiest voor een VWP. Werd ons destijds ook aangeboden, maar ik hoefde er niet eens over na te denken. Vond het een te groot risico voor iets waar je toch niks aan kunt veranderen. Laat je dus niet van de wijs brengen. Het is jouw gevoel en jouw beslissing!
Lieve Duchess, ik heb je al ge-pbt van de week, met onze ervaringen met echodense darmen en alle onzekere onderzoeken daaromheen. Waar wij ook alleen hebben gekozen voor onderzoeken die niet schadelijk waren voor het kindje (dus geen vwp). De laatste 20 weken van je zwangerschap zijn niet meer onbezorgd, dat kan ik niet ontkennen. Maar probeer toch van de mooie dingen ook te genieten, dat de kleine lekker schopt bijvoorbeeld. Ik wil nogmaals jullie heel veel sterkte en kracht wensen. Wat ik hier al meer lees, sluit ik me bij aan! De keuze die je maakt om geen risicovolle onderzoeken te laten doen en al je angsten en spanningen weg te schrijven zorgen ervoor dat je een topmoeder bent en wordt. Alleen jij en je man weten wat goed voelt voor jullie en wat jullie kindje nodig heeft. Iedereen maakt zijn/haar eigen keuze, maar jij weet wat voor jou het beste is! (en ik begrijp jouw keuze volledig, meer als sommige andere keuzes). Sterkte en dikke knuffel!
Ik lees net dat jullie de uitslag hebben gekregen waar jullie niet op hoopten. Wat ontzettend naar voor jullie. Sterkte de komende tijd. Het zal niet gemakkelijk zijn, maar jullie komen er wel! Samen!
Heel erg bedankt allemaal. Jullie berichtjes doen me enorm goed. Heel fijn om zo gesteund te worden. Voor ons was de keuze om geen vwp te doen ook duidelijk. Ondanks dat wilde de arts toch dat we er goed overna dachten en heb ik foldertjes mee gekregen en deze ook allemaal gelezen, ook over het afbreken van een zwangerschap voor de 24e week. Maar na alles tot in de puntjes te weten kiezen wij nog meer voor nee. Niets dat ook maar iets verkeerd kan doen bij ons meisje!
snap je keuze voor geen vwp ook goed, het zijn risico's en die wil je voor jullie kindje niet nemen. Het is zo jammer dat de rest van de zwangerschap zo vol onzekerheid zit...lopen er nog wel andere onderzoeken waar je misschien iets mee kan uitsluiten of wijzer van wordt, of is het nu tot de geboorte afwachten??
Nee er loopt nog een bloedonderzoek om te kijken of ik en mijn man drager zijn van CF. Als 1 van ons drager is of beide niet, is CF uitgesloten. Als we beide drager zijn is de kans 1 op 4 dat ons kindje CF heeft, maar ook dit is alleen met een vruchtwaterpunctie te achterhalen dus als we beide drager zijn is ook dat afwachten tot de bevalling.
Hey Duchess... ik las al eens wat op FB en was toch even benieuwd hoe het is afgelopen en nu lees ik dit.... wat heftig allemaal meid! ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen , maar hoop dat jullie kindje een gezond kindje mag zijn!!! Jullie zijn zo sterk!! en dan ook bedrust.... weer..... pfff wat een zware tijden voor jullie. Sterkte lieve meid!
Jeetje.. lees nu pas deze topic! Ontzettend veel sterkte duches! Ik hoop op goed nieuws over 2 weken..
Heel veel sterkte en ik hoop dat je goed nieuws krijgt over 2 weken. Ik denk aan je en ik zal voor je duimen!