zo herkenbaar! Ik ben ok al jaren moeder van binnen, moeder van een zoontje, ik kan hem zo voor me halen, het wondertje van mijn vriend en ik. Helaas is mijn vriend onvruchtbaar en zijn we afhankelijk van een donor, op dit moment in 1e w8week van ronde 3....nu maar hopen dat het aanslaat dit keer en kan zeggen dat het voor mij ook een beetje moederdag was dit jaar.... Ik ben ook erg verdrietig vandaag.... het idee dat ik misschien nooit moeder wordt knaagt aan me... sterkte vandaag meiden, ik denk aan jullie!
Lieve meiden. Ik wil jullie laten weten dat ik aan jullie denk! Afgelopen jaren zat ik in het zelfde schuitje als jullie. Nu ik zwanger ben is het leven zo anders....ik gun het jullie zo!! Heel veel sterkte en kracht vandaag!!
Even een knuffel voor iedereen! Wij zijn dan nog wel niet zo lang bezig als de meeste hier maar ook ik vind dit een ***dag
ik vind het wel een goed idee 'alternatieve moederdag' moederdag voor moeders in hart en ziel, maar zonder kind(eren). Wat is een mooie datum 3 maart? (kun je 2 x een hartje van maken <3/<3) Of 7/7 (7e hemel)... waar kun je zoiets aanmelden? Ze hebben voor de meest belachelijke dingen al een dag.. dus dan verdient ook dit zeker een speciale herdenkingsdag waar alle aandacht even uitgaat naar kindloze moeders/moeders met een kinderwens.. Ik ga het eens uitzoeken! Veel sterkte meiden en denk maar zo; na vandaag zijn al die crap reclames' tenminste weer van de radio/tv verdwenen!
In belgie hebben ze al wel zo'n dag: dag van de kinderwens: Zaterdag 5 april wordt eerste 'Dag van de Kinderwens' Vzw De Verdwaalde Ooievaar, die ouders met vruchtbaarheidsproblemen ondersteunt, roept de eerste zaterdag van april uit tot 'Dag van de Kinderwens'. De vereniging vraagt op die manier meer aandacht voor de emotionele impact van onvruchtbaarheid
Alle mede-MMM-meiden ook van mij een dikke knuffel. Het stomme is dat ik er nu met mijn eerste IVF heel anders tegenaan kijk. Morgen op eerste IVF controle, dus voor mij is er dit jaar een gevoel van "bijna mama", ipv "nog steeds geen mama" Misschien hoop ik te hard op IVF, dat weet ik niet, maar ik heb er vertrouwen in. Door deze goede moed kan ik moeder-dag goed aan....... Meiden we gaan er voor!!!! ** Alle mama's met een vlinderkindje, ook sterkte, voor jullie lijkt het me ook enorm klote (understatement) om deze dag zonder kindje mee te maken. Speciaal voor jullie nog een knuffel extra! **
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor een van de moeilijkste dagen van het jaar wanneer je nog steeds geen kindje (in je buik) hebt. Ik heb ook 4 van die moederdagen gehad de afgelopen jaren. Ik weet hoe verdomd pijnlijk het allemaal kan zijn (zie onderschrift). Probeer de hoop niet op te geven... Knuffel voor jullie mmmkanjers!
Hee meiden, Ik vind het idee voor een moederdag voor moeders zonder kinderen echt een heel goed idee!! Ik weet niet hoe makkelijk het is om zoiets van de grond te krijgen, maar het zou een geweldige manier zijn om wat meer aandacht op de mmm te vestigen, wat nu gezien het politieke klimaar ook geen kwaad kan . Aangezien 1 op de 6 stellen last van vermindere vruchtbaarheid heeft, lijkt me dat er animo genoeg voor moet zijn. Mocht Muppet er echt werk van willen/kunnen maken dan is een handtekeningen actie misschien een idee? Hoewel ik geen flauw idee heb hoe je zoiets aanpakt... (altijd lekker makkelijk om zoiets van de zijlijn te roepen, I know) Ik heb moederdag ook flink geboycot de afgelopen jaren en snap heel goed dat mensen dat doen. Ik erger me ook nog steeds aan die overdreven reclames, waarin iedereen alleen maar lacht. Hopelijk is het voor iedereen hier "slechts" een kwestie van tijd voor ze echt moederdag kan gaan vieren!!! Knuffel!!
Oh Muppet, dat is mooi dat ze dat in België hebben!! Ben benieuwd waar je nationale dagen aan kunt vragen... Misschien kan Freya er iets in betekenen? Je hebt inderdaad vage feestdagen in Nederland, vind dit wel een mooie om aandacht aan te geven. Vind het wel tof om dit uit te gaan zoeken. Kunnen we dan ook reclame maken?!
Ik zal morgen Freya eens benaderen om te vragen of zij weten hoe dit zit en misschien kunnen we het wel in samenwerking met hun gaan doen.. ik moet zo op moederdag.. (ja dat gaat wel door, ook hier..ben gelukkig heel blij met mijn moeders!)..dus ik ga morgen even kijken hoe of wat! Samen sterk meiden!
Ik lees net dat bijv. secretaressedag vanuit Amerika komt. Misschien kunnen we onze dag van de kinderwens wel bij België aansluiten. Lijkt me makkelijker dan zelf iets compleet opzetten. En dan is er aandacht voor alle kinderloze ouders. Eevieman wil ook een kind, hij is ook verdrietig omdat het niet lukt. Dus aandacht voor alle ouders? Vind trouwens af en toe echt dat de assistenten en (een aantal) artsen in ons zh een bedankje verdienen. Belde bijv van de week om een afspraak te maken voor een echo, om te kijken of alles na de miskraam schoon is. Vraagt de assistente hoe het met me gaat en dat ze het zo jammer vindt dat het toch nog mis is gegaan. Lief toch?! Xx
Ooooh meiden wat is het zwaar he, ik heb het er ook erg moeilijk mee vandaag We zitten nu 3 jaar in de medische behandelingen en ik snap soms niet waar ik nog de kracht en hoop vandaan haal om door te gaan. Dat ik alle teleurstellingen en verdriet nog steeds trek... Ik zit nu op het wachtbankje na de zoveelste medische behandeling. Mn man zei vandaag heel hoopgevend tegen me dat 'we volgend jaar misschien wel onze eigen moederdag vieren'............ooo ik hoop het echt, (maar dit zeggen we al 3 jaar tegen elkaar)...... Sterkte meiden, ik kan jullie niet echt opbeuren omdat ik mezelf ook niet happy voel.
Het is leven tussen hoop en wanhoop hè, En dagen als vandaag zijn voor ons mmm meiden gewoon waardeloos! Mailtjes die je binnen krijgt van winkels; voor de liefste mama"...... man wat doet dat een verdriet! Ook ik had allang mama kunnen zijn, als mijn zwangerschap niet buitenbaarmoederlijk was geweest had ik nu een een prachtig kindje gehad van ruim 7 maanden ..... Maar dat ben ik dus niet en dat doet pijn! Heel veel pijn ...... Vind het een goed initiatief wat ze in België hebben en hoop dat er zo iets ook in Nl zal komen,al weet ik niet of dat bij de meeste mensen werkelijk het besef zal geven wat het is om de angst met je mee te dragen misschien nooit mama (en papa) te mogen zijn .....
en het zure is dat door de gerichte google reclame, dit topic totaal omringd wordt door moederdag-reclame... hoe ironisch :x
Pfff... de heele dag draait om het feit hoe mooi het is om moeder te zijn en zwanger te zijn... Dat de mooiste vrouwen moeder zijn.... het lijkt haast vanzelf sprekend dat je moeder moet zijn... Ik vind het een k*t dag om eerlijk te zijn... Worden nog maar eens extra met onze neus op de feiten gedrukt :S
Hey meiden, ik heb Freya een mail gestuurd (ben lid) met de vraag of er een dergelijke dag bestaat hier en zo nee hoe we er voor kunnen zorgen dat die dag er komt. Daarnaast heb ik aangegeven dat het ten eerste met het oog op de bezuinigingen van de regering wel een mooie zou zijn om wat meer aandacht te geven aan mensen met een kinderwens, en ten tweede dat we mensen onder de aandacht willen brengen dat kinderen krijgen lang niet zo vanzelf sprekend is als men denkt. Ben benieuwd. Ik laat het jullie weten wanneer ik een reactie heb gekregen. Gelukkig is moederdag nu voorbij en kunnen we opgelucht ademhalen.. onvoorstelbaar wat het "normale" leven met je doet wanneer je in onze situatie zit vind ik.. pffff... zwangere mensen, moeders, vaders, mensen die hun kinderen om wat voor reden dan ook om het leven brengen.. brrr.. ik denk dan: had ze aan mij gegeven.. dan had ik ze met liefde willen grootbrengen (zoals Sietske H.).. maargoed. Dat is weer een ander verhaal. Lieve meiden, een dikke knuffel voor jullie allemaal. Het klinkt raar maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die mij op zo'n dag als gister (en de helse reclame weken ervoor) verdrietig voelt. Soms denk ik dat mijn gevoelens niet deugen, dat ik niet jaloers of verdrietig mag zijn.. maar dankzij jullie weet ik dat ik heel normaal ben.. thanks.
Hier ook iemand die het even moeilijk had gisteren. Elk jaar weer de vraag wanneer ik eens moederdag mag vieren. Heb al jaren weinig aan moederdag gedaan, gezien manlief ook rond die tijd jarig is. Dit jaar op moederdag gevierd, dus stond de verjaardag voorop bij ons. En moeders krijgen dan een cadeautje tijdens de verjaardag. Voorgaande jaren vaak verjaardag op zaterdag gevierd en dan cadeautje al gegeven. Maar voel me toch altijd even verdriegtig bij de gedachte aan moederdag.
Bijzondere dagen 2011 (ouder-gerelateerd) 05 mei Internationale Dag van de Vroedvrouw 08 mei Moederdag 15 mei Internationale Dag van het Gezin 15 t/m 21 mei Internationale Week van Respect voor de Bevalling 29 mei Dag van de Geadopteerde 19 juni Vaderdag 1 augustus Start Borstvoedingsweek Er is dus niet iets als een dag voor de kindewens..
De meeste dagen die hier staan ken ik niet eens eigenlijk. Alleen moederdag en vaderdag ken ik. Maar een dag voor de kinderwens zou een goed idee zijn. Zeker gezien de meeste mensen geen idee hebben van hoe wij ons voelen en wat we doormaken.