een kindloze moederdag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door KateK, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben ook blij dat ik het overleefd heb. Vriendinnen die dan zo trots vertellen wat ze gehad en gedaan hebben. Fijn dat jullie n kind hebben, vind dat echt heel tof, maar ik heb net een miskraam gehad. Ik trek jullie verhalen niet. Maar als je een paar dagen na de miskraam zit, voelt het net alsof iedereen het vergeten is. Maar ik niet... En dan voelt het verkeerd dat ik nog verdrietig ben of niet wil horen over andermans Moederdag. Zo moeilijk... Heb wel besloten dat ik nu ook een mama ben.

Muppet; ik wil je helpen he, met onze dag. Heb m niet zomaar voorgesteld; m'n vrienden vonden het ook een top idee. wil hier wel wat meer mee doen!! Ben benieuwd wat Freya zegt! Xx

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey Eevie, kan me voorstellen dat je je dan op zo'n moment vergeten voelt.. blah.. dikke knuffel voor jou meid.

Het kan 2 wk duren voor Freya reageert.. ik laat het je dan meteen weten en als wij daarin iets kunnen betekenen dan doen we het samen!

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    "Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw vraag. Ons vragenpanel, bestaande uit Freya vrijwilligers, zal voor beantwoording zorgdragen. Wij streven uiteraard naar een spoedige beantwoording, maar vragen uw geduld en begrip als de reactie even op zich laat wachten. met vriendelijke groet"

Ze hebben mijn vraag ontvangen! :D

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat fijn dat je er werk van wilt maken, Muppet! Hopelijk kan Freya helpen, ook om het een beetje onder de aandacht te brengen als het lukt (want inderdaad behalve vaderdag kende ik al die andere dagen/ weken uit het lijstje ook niet ;)). :)

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meiden,

Zie net pas dit topic...en moest gewoon ook even reageren,
    Ik heb 4 weken geleden een vroege miskraam gehad na een icsi behandeling...Je verlangt dan zo naar een kindje ben je even zwanger en dan was het ook zo weer voorbij...
    Ik voelde me niet alleen op moederdag maar gister even extra echt als een moeder zonder kind! En wat voor andere een leuke dag was,maakte die dag voor ons hier "ongewenst nog kinderloos" alleen maar moeilijker...

Dikke digi knuffel Char

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    #46 KateK, 11 mei 2011
    Laatst bewerkt: 11 mei 2011
    Ik heb een reactie :D

De Dag van de Kinderwens in België is in het leven geroepen door de
    vereniging De Verdwaalde Ooievaar. De Verdwaalde Ooievaar is -net als Freya- een patiëntenvereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen, en organiseert elke eerste zaterdag van april o.a. lotgenotencontact rond een
    bepaald thema. Zie voor verdere info
    De Verdwaalde Ooievaar, Netwerk Fertiliteit | Delen | E-newsletter

Zoals u als Freya-lid bekend zal zijn, organiseert Freya elke jaar
    verschillende bijeenkomsten waarin aandacht wordt besteed aan verschillende
    aspecten rond vruchtbaarheidsproblemen en ongewenste kinderloosheid. Een
    vaste zaterdag in het jaar aanwijzen als Dag van de Kinderwens zou een goede mogelijkheid kunnen zijn om extra aandacht te vragen voor deze problematiek. Ik vind het zeker een sympathiek idee, wat ik eens voor zal leggen aan de commissie die onze bijeenkomsten organiseert.

met vriendelijke groet,

Ze gaat het dus meenemen naar de commissie die de bijeenkomsten van Freya organiseert! Hartstikke goed dus!

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Oh wat goed Muppet!! Ik hoop dat jij en ik hier ook wat in kunnen betekenen. Spannend!! Vind het echt een tof idee, hoe meer ik er over nadenk. En zeker dat het voor vrouwen én mannen geldt. Mijn vriend gaf gisteren aan dat hij zich toch wel papa voelt van ons ukje, ons *. Mannen willen dit ook. De mensen om ons heen hebben trouwens ook die (kinder)wens voor ons.
    Oh gaaf zeg. Het zou zo geweldig zijn als dit wat wordt!! Ik had al plannen; reclame (voor aandacht) maken, hele goede ferti-klinieken in het zonnetje zetten, weet ik het. Bijv extra aandacht voor de geweldige artsen die er zijn. Ik weet dat er een arts in Roosendaal schijnt te zijn die een felle voorstander van ferti-hulp is, of dat bijv het zh in Breda het hoogste geboortecijfer schijnt te hebben en van media-aandacht schijnt te houden, Geertgen wat veel positieve reacties krijgt. Gebruik van maken lijkt mij!! Aandacht voor de behoefte van mensen om kinderen te krijgen, om het verdriet als het niet lukt, maar zeker ook het geluk als het dan eindelijk wél zo ver is. Adoptie en pleeg org. Horen er natuurlijk ook bij. Het is zo groot, maar wordt ook nog zo stil gehouden...
    Wie weet heeft het ergens nog een positieve invloed op die achterlijke regering van ons. IVF afschaffen, kinderwens een luxe, belachelijk!! Maar zij kunnen die behandelingen betalen, dus boeit t ze niet.
    Maar goed, eerst maar eens verder hiermee. Laat t me weten wat ik kan doen he?!
    Xx

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mupert@ Wat goed van je om freya in te schakelen ik ben geen lid van ze maar sta wel achter jou idd .
    Er zijn idd veel mensen die niet snappen hoe wij ons voelen , of niet willen snappen. Heb nu wel die van 2009 . 2010 in huis [ gekregen ] om te lezen zit soms met tranen het uit te lezen .

9. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Eevie; ben jij wel Freya lid? Ze zijn altijd opzoek naar vrijwilligers met frisse ideeen etc. Ik zal er idd ook al aan te denken dat je veel meer de publiciteit zou kunnen zoeken door er meer aandacht aan te besteden inderdaad. (ik zou dat overigens zelf niet willen met mijn kop op de tv). :D

@Marnat; ja is wel een haftig magazine op momenten idd. Vooral als je midden in de behandelingen zit!

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mupert@ Klopt idd maar soms helpt het me ook om door te gaan .

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Marnat; ja zeker, dan denk je: zie je wel.. het kan dus wel.. en geeft me dan ook weer hoop. :)

Deel Deze Pagina