Waar ligt voor jou de grens? Wat vind jij acceptabel/onacceptabel?

Discussion in 'De lounge' started by MyMiracle, Mar 13, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Naar aanleiding van een ander topic vraag ik me het volgende af.
    Waar ligt voor jou de grens? Wat vind jij acceptabel/onacceptabel? Als het om contact tussen jouw partner en iemand van het andere geslacht gaat.

Wat punten waar je aan kunt denken:
    Hoe lang ze elkaar kennen.
    Hoe het contact is onstaan.
    Wat de relatie status van de ander is.
    Hoe open je partner over het contact is.
    Of jij de ander kent/kennis hebt gemaakt.
    Gespreksonderwerpen tussen je partner en de ander.
    Regelmaat van contact via de telefoon.
    Regelmaat van elkaar bezoeken/afspreken.

Heb je ook een voorbeeld van wat jij wel of niet acceptabel vindt of waar voor jou de grens ligt?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als ik hier reacties in andere topics lees, blijkt dat ik behoorlijk tolerant ben. Mijn vriend heeft verschillende vriendinnen waar hij op zijn eentje mee op stap gaat of thuis op bezoek. Eentje is zijn ex, eentje kent hij al sinds hij vijftien is, en eentje is zijn work wife die ik nog nooit gezien heb. Die laatste is vrijgezel. Allemaal ok voor mij, ik vertrouw hem. Hij doet er niet geheimzinnig over, wil gerust vertellen waar ze het over gehad hebben.

Knuffelen, diepe gesprekken, berichtjes sturen en telefoneren allemaal geen probleem. Ik hoef het ook niet te lezen. Kussen en meer is uiteraard geen optie :)

jolien 1986, Youtan and MyMiracle like this.
  3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,360
    280
    83
    Female
    Ik sluit me bij jou aan. Ik denk ook dat mijn man en ik een vrij tolerantie relatie hebben. Net zoals jij laten we elkaar (redelijk) vrij in vriendschappen met het andere geslacht.
    Hij houdt me wel op de hoogte wat er wordt besproken zodat er nooit dingen verdraaid kunnen worden door anderen. Als ik zou willen mag ik meelezen maar die behoefte heb ik niet. Soms vraagt hij mij wel eens een appje voor hem te sturen omdat het voor hem met zijn dyslexie wat langzamer gaat :roflmao:

MyMiracle and Shakes like this.
  4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,921
    388
    83
    Eens met bovenstaande reacties. Mijn man heeft ook een goede vriendin, hij is er zelfs een paar keer mee op reis gegaan. Ik maak me totaal geen zorgen.

Ik denk als je twijfelt of iets te ver gaat het dan al te ver is. Echt flirten zou ik ook al echt niet tof vinden.

Ik lees nooit appjes van mijn man maar dat zou wel mogen en andersom.

MyMiracle likes this.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Haha mijn man heeft ook een work wife;)
    Een hele gezellige Belg. Ze doen regelmatig na het werk een drankje of gaan soms wat eten.

Wat ik verder niet acceptabel zou vinden met andere vrouwen is echt intiem worden of wanneer hij bv met uitgaan een nummer van een wildvreemde vrouw in zn telefoon opslaat. Maar goed dat is zo niet mijn man dus daar geen zorgen over.

MyMiracle and Shakes like this.
  6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Nee, dat zou ik ook niet prettig vinden. Ik heb ook even moeten wennen aan die 'nieuwe' vriendschap met zijn collega, omdat ik haar niet kende en nog niet kon inschatten. In tegenstelling tot die andere twee vriendinnen. Maar dat is inmiddels ook weer weg.

tuc likes this.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,514
    36,474
    113
    Ik zou daar in het begin ook wat moeite mee hebben denk ik, als je iemand niet kent.
    Maar verder moet het zeker kunnen.

MyMiracle likes this.
  8. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Ik ben best jaloers en mijn vriend ook. Wij hebben totaal geen vriendschappen/contact met mensen van het andere geslacht. Buiten collega's om natuurlijk. Ik zou het ook heel raar vinden als mijn vriend ineens een telefoonnummer van een andere vrouw in zijn telefoon heeft staan. Verder vind ik prive appen ook niet oke.

MyMiracle likes this.
  9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,921
    388
    83
    Jee
    tje privé appen niet ok? Ook niet als het over werk gaat/normale dingen?

Mijn man mag er op los appen hoor, zolang het geen seksueel getinte berichten zijn zou ik daar geen probleem in zien

10. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,995
    3,321
    113
    Ik zou niet weten waar er over geappt moet worden als het niet over werk gaat. Nogmaals, mijn vriend heeft geen vriendinnen en ik heb geen vrienden. Dus in ons geval zou het al raar zijn als prive appen wel ineens gebeurd. :o:

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,505
    12,055
    113
    Female
    Noord Brabant
    #11 Huismuisie, Mar 13, 2019
    Last edited: Mar 13, 2019
    Over bestaande vriendschappen met het andere geslacht ben ik heel makkelijk. Mijn vriend gaat in April 3 weken met zn beste vriendin naar de andere kant vd wereld maar hij kent haar al sinds ze een heel jong meisje was. En zij was ook de eerste waaraan ik werd voorgesteld. Dus met haar een de vrouwen van vrienden heb ik totaal geen problemen. Zijn allemaal ook hele leuke mensen.

Er is maar een iemand waar ik moeite mee heb en als hij met haar af zou spreken zou het ook echt klaar zijn tussen ons. Ongeacht of er wat gebeurt. Maar dat is zo’n meisje dat enorm stookt in relaties en waar hij heel lang verliefd op is geweest dus nee die is foute boel.

Zou het ook niet tof vinden als hij zn nr in de kroeg aan vrouwen zou geven en er dan mee gaat appen. Tenzij het iets zakelijks zou zijn dan is het prima.

Maar goed wij zitten geloof ik wel erg op een lijn qua wat done en not done is. Flirten vind ik niet erg. Eigenlijk komt hij altijd met de meest grappige verhalen en kunnen we er samen smakelijk om lachen.

MyMiracle likes this.
  12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar hebben jullie bewust geen vrienden van het andere geslacht? Dus omdat jullie dat niet ok vinden van elkaar? Of is het nu eenmaal zo gelopen?

Het eerste zou ik zo raar vinden, dat je iemand die je graag ziet zo wil beperken in zijn leven.

13. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

Nov 22, 2012
    1,013
    638
    113
    Wij zijn beiden best jaloers.
    Normaal appen met een gemeenschappelijke vriendin / collega vind ik oké.
    Zolang er maar openheid is en niet stiekem, denk aan berichtjes verwijderen.
    We kunnen ook gewoon in elkaars telefoon .
    En jaa ik kijk wel eens.. doordat er in het verleden wat dingen zijn gebeurd qua app gedrag.
    Vind appen met een vrouw die ik niet ken dus ook not done.

MyMiracle likes this.
  14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,824
    5,959
    113
    Female
    Dit had mijn ex ook, en heb me daar ook nooit zorgen over gemaakt.
    Het was juist degene die hij nog nooit had genoemd, en achteraf gezien al driekwart jaar kende, waar hij al maanden een affaire mee had....

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    maar hoe werkt dat dan in de praktijk?

Ik heb een collega, die app ik wel eens.. mijn man kent m alleen van naam, nog nooit gezien oid...
    dat zou dan betekenen dat ik daar geen contact mee mag omdat mn man m niet heeft gezien?

16. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Mijn vriend kan geen geheimen bewaren. En ik zou onder de indruk zijn als hij er met ons druk leven nog in zou slagen een maitresse te hebben :D Geen idee wanneer hij dat er nog bij zou moeten nemen :D

Syane and Huismuisie like this.
  17. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

Nov 22, 2012
    1,013
    638
    113
    Dat laatste heb ik misschien een beetje verkeerd zo neer gezet , ik bedoel meer vreemde vrouwen die hij ontmoet tijdens uitgaan oid.. en daar dan nummers mee uitwisselend en dan stiekem gaat appen..

Collega’s / vriendinnen geen probleem.
    Zolang het normale gesprekken zijn

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ben dus behoorlijk jaloers.
    En zolang mijn vriend open is over zijn contact met andere vrouwen vind ik het prima.
    Hij belt/appt regelmatig met oud collega's maar dat is nogal dom gelul.
    Hij heeft geen vrouwelijke vriendinnen, had ie wel maar nadat ze allemaal van die berichten gingen sturen die echt niet door de beugel konden heeft hij het contact verbroken.
    Ik kan overigens ook overal in bij hem.. ook als ik het wachtwoord niet weet :p

Soms hield ie iets voor mij achter.. niet om me te kwetsen oid maar omdat ik anders door het lint ging :rolleyes:
    Dat heeft ie ook afgeleerd.

Maar wat ik in het andere topic ook zei, wij hebben een verleden samen waardoor dit zo gaat.

Overigens heb ik wel mannelijke vrienden en daar heeft hij geen problemen mee.
    Hij weet dat ik alles vertel en niet in ga op bepaalde dingen.
    Daarnaast zijn dit ook zijn vrienden dus die vertrouwt hij ook.

kimmaikel24 and MyMiracle like this.
  19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    aahhh zo oke

kimmaikel24 likes this.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,505
    12,055
    113
    Female
    Noord Brabant
    Haha laatst opende mij vriend whatsapp en stuurde een foto naar iemand. En ik zag allemaal hartjes en kusjes. Dus ik denk; WTF!! En was nog even aan het bedenken hoe hier op te reageren.

3 seconde later Ping... hij stuurde een foto van die dag door naar mij en bleek dus dat ik mn eigen chat zag :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Leeuwtje83, toch3, Kolibrie2 and 3 others like this.

Share This Page