Wat komt/moet wanneer?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Roos2008, Sep 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos2008

Roos2008 Niet meer actief

Ik lees verschillende berichten over bezoeken aan de VK en echo's. Ergens las ik zelfs dat iemand een echo had bij het eerste bezoek aan de VK.

Wat is nu gebruikelijk in NL?

Ik ga volgende week of de week erop naar de VK. Krijg ik daar ook al een teken van leven, d.m.v. een onderzoekje of luisteren naar het hartje?
    Of moet ik daarvoor wachten op een echo? En zoja, hoeveel daarna zal dat waarschijnlijk plaatsvinden?

2. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Het verschilt per verloskundige hoe ze te werk gaan. Bji de meeste krijg je eerst een intake gesprek en wordt er daarna een afspraak gemaakt voor een echo rond de 10/12 weken. Bij onze verloskundige kregen we een afspraak met ongeveer 8 weken en meteen een termijnecho. Dit werd wel van te voren gezegd. Een echo met 5 weken is misschien wat vroeg. In veel gevallen klopt het hartje niet rond die tijd dus ik denk dat als je zo vroeg al naar de verloskundige gaat je nog geen echo zal krijgen. Buiten dat is de termijn van je zwangerschap nog erg lastig vast te stellen dmv echo.

3. Roos2008

Roos2008 Niet meer actief

Ah. nee ik ga nu nog niet hoor! In week 8. Maar ik vraag me af hoe lang erna ik een teken van leven kan horen/zien.

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Met een echo kunnen ze vanaf ongeveer 6 weken hartactie zien.
    Met een doptone (soort microfoon op je buik) kan je het vaak vanaf 12 weken horen.

Meestal krijg je rond 8 weken een intakegesprek. Heb je een vk die een eigen echo-apparaat heeft, dan wordt er vaak ook een termijnecho gemaakt. Mocht dit niet het geval zijn, dan krijg je een formulier mee om bij een echobureau of ziekenhuis een termijnecho te laten maken rond 10 a 12 weken. Na het intakegesprek wordt er de eerste periode elke 4 weken een nieuwe afspraak gemaakt, dus bij de volgende controle ben je dan ongeveer 12 weken en zullen ze met een doptone naar het hartje gaan zoeken, maar er is een kans dat het dan nog net niet te vinden is, omdat het vruchtje nog achter je schaambot kan bevinden.

Share This Page