Ik zou graag wat advies willen. Kleine man is bijna 13 weken en heeft veel honger hij krijgt momenteel 180/6 met 20 cc extra water en 2 schepjes nutriton om de vier uur. Hij heeft al fv voor hongerige baby's Maar ik merk dat hij honger blijft houden na de fles en niet tevreden is. Zou het kwaad kunnen om hem een schepje Bambix te geven in bijv de fles van 19:00 of heeft dit geen enkele zin? We doen al 20 minuten over de fles maar dan nog lijkt hij niet verzadigd. Iemand nog een goed advies of tip ?
Ik zou geen bambix geven, omdat daar zout etc. in zit. Ik gebruik voor mijn dochter rijstebloem (vanaf 4 maanden, maar wel al iets eerder gegeven)... maar je zou als eerste johannesbroodpitmeel (nutrilon) kunnen proberen, schijnt ook wat zwaarder op de maag te liggen.
was een beetje in de war met brinta... hahah... ik zie nu op mijn pak rijstebloem 'bambix' staan... hahah, sorry!
Ik zou het niet doen. Er staat niet voor niets vanaf 4 maanden op, je kindje is amper aan 3 maanden. Buiten dat rijstebloem niets toevoegd, is het gewoon niet goed voor de darmen om nu al met bijvoeding te beginnen.
Een aantal keer wat dikkere ontlasting, maar ze had er geen last van met poepen. Van johannesbroodpitmeel kreeg ze wel buikpijn, dus daar zijn we mee gestopt.... Maar het wisselt erg per kindje, dus ik raad wel aan om zo lang mogelijk uit te stellen. Het is nl. wel tegen advies fabrikant in. Heb je het cb al gevraagd, wat die ervan vinden?
Nee zou het zeker niet doen...richtlijn is 4 maanden en dat is al de absolute ondergrens. Ik vind dat hij ook veel krijgt qua flesvoeding. Ik zou vaker kleine beetjes geven dus niet om de 4 uur maar om de 2,5/3 uur en dan een stuk minder in de fles.
Oké hier poept hij tot nu toe zonder problemen. Ja die zeggen doe maar een schepje maargoed die zeggen wel vaker iets. Vandaar dat ik hier om raad vraag
De vpk van mijn cb deed er inderdaad ook niet moeilijk over. Voor ons meisje had het wel positief effect. Zij was namelijk in de avond heel onrustig, 3 uur lang alleen maar huilen en beetjes willen drinken. Na de eerste papfles was dat onrustige gedrag afgelopen (18 uur)... wat later de papfles zonder problemen verschoven naar het laatste drinkmoment van de dag.
Ik heb een eetlepel bij zijn fles van 19:00 gedaan en hij slaapt nu sinds Half acht . Nu hoop ik dat hij geen krampen of iets krijgt maar dat merken we snel genoeg
Mee eens. 13 weken is echt te vroeg, en dan gaat het niet om krampen wel of niet krijgen, maar om het feit dat zijn darmen er gewoon niet klaar voor zijn. Een kindje met veel trek kan je beter vaker voeden met kleinere flesjes. Dit is veel natuurlijker voor zo'n kleintje dan om de 4 uur zo'n grote fles. Waarschijnlijk raakt zijn zuigbehoefte helemaal niet bevredigd en dat Los je niet op met nutriton of rijstebloem. Ik denk echt dat het een slecht idee is.
Nou denk dat het wel iets van effect heeft gehad want hij was niet meer verdrietig en huilerig na de fles en wilde zelfs even spelen. Wat betreft de darmen. Vanmorgen een volle poepluier zonder enige moeite Al met al denk ik dat we geen verkeerde beslissing hebben genomen door hem een klein schepje te geven in zijn fles
Effect op de darmen merk je echt nog niet na 1 keer een schep rijstebloem. Dit kan echt effect op latere leeftijd hebben. Zou het dus echt niet eerder dan 4 maanden doen en liever nog later.