Sorry kennelijk weet ze dat niet....het is wel zo dat lichte spruw die alleen in het mondje voorkomt en niet in de borst dat die vanzelf KAN overgaan...dus misschien heeft ze 3x mazzel gehad
Daar ben ik mee eens...water opzich kan geen kwaad maar de paar cc die ze drinken moeten wel wat doen ...Kan me voorstellen dat je het een paarweken later wel doet maar uitkijken voor speen tepel verwarring
Ben het wel eens met Beastie, spruw zit idd niet vanzelf in de melk, dat komt ergens anders vandaan. Het is vooral belangrijk dat je voor het voeden goed je handen wast en nooit iemand met z'n handen/vingers in het mondje van je kindje laat komen! Tenzij je dit zelf bent en je zeer zeker bent dat je schone vingers hebt natuurlijk Ik heb zelfs toen het warm was, dochter is geboren eind maart dus met de hitte was ze nog klein, nooit slokjes water gegeven. Wist je namelijk dat je borstvoeding zich aanpast als het erg warm is? Als het erg warm is bevat de borstvoeding van nature wat meer water, waardoor je kindje zich ook automatisch eerder meldt voor een voeding en dus altijd genoeg drinkt en niet zal uitdrogen.
Kraanwater bevat natuurlijke mineralen en metalen zoals koper, ijzer, seleen en chroom, maar ook van nature een geringe hoeveelheid bacteriën zoals colibacteriën en streptokokken. 20% van het Nederlandse kraanwater wordt nog gezuiverd met chloor! Dis ongecompliceerd zou ik het niet noemen.
nah ieder zijn eigen keus wat betreft het geven van een slokje water.. ik heb besloten het wel te doen en ben ook nog steeds een voorstaander van het koken van water voor flesvoeding of mineraalwater gebruiken.
Joh ban moet je dat ook gewoon doen... Ik ben voorstander van BV. En ze sliep al door vanaf 4 weken ...maar moet er niet aan denken om snachts om 03.48 bij een suffe waterkoker/magnetron te gaan staan ... wat jij wil maar als je fv gaat geven hoef je toch niet zo bang te zijn voor spruw
bv geef ik ook wel..(als het opgang komt dan) wat ik bedoelde was dat ik niet na elke voeding een slokje water geef maar gewoon zo af en toe... en over dat waterkoken...dat is wel als ik overga op flesvoeding..i knowwww het lijkt me ook helemaal niks om snachts te wachten op zo een waterkoker/magnetron maar ja het moet maar..
Even voor de duidelijkheid hoe het precies met BV zit. Extra vocht erbij geven is niet nodig, zelfs niet als het heel warm is en je kindje zweet. Dat is juist het mooie van moeder natuur: Per dag krijgt je kindje precies een bepaalde hoeveelheid voedingstoffen binne via de BV, als het heel warm is zorgt het lijf van moeder ervoor dat er meer vocht bij zit, een baby zal dan ook meer drinken. De hoeveelheid voedingstoffen worden dan ook niet meer. Anders om geldt dat precies zo. Je kan je baby dan ook nooit teveel bv geven. Hij kan dus nooit dik worden van je bv. Als bijv. je kindje alleen nog maar 'sochtends en 'savonds de borst krijgt, dan zorgt jouw lijf dat de voedingstoffen geconcentreerder worden in die twee 'ladingen'.
Inderdaad, ik heb wel eens gehoord dat het goed is om bij erge hitte wat extra water aan te bieden bij flesvoeding, maar bij BV is het totaal overbodig. Wel of niet water koken... Dat hangt er een beetje vanaf, wij hanteerden op het kinderdagverblijf een beetje de regel tot 6 maanden eerst koken, maar daarna niet meer. Het is zelfs 'officieel' hier niet nodig om voor 6 maanden water te koken, maar goed, dat was gewoon voor het gevoel van de ouders en onszelf.